نگاه رئیس اتحادیه به کاهش قیمت‌ها

نگاه رئیس اتحادیه به کاهش قیمت‌ها
رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اعلام کرد: باوجود افت بهای انواع مسکوکات طلا در بازار، قیمت هر قطعه سکه تمام همچنان حبابی است. وی این میزان حباب را حدود ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران اعلام کرد: باوجود افت بهای انواع مسکوکات طلا در بازار، قیمت هر قطعه سکه تمام همچنان حبابی است. وی این میزان حباب را حدود ۸۰۰ هزار تومان عنوان کرد. ابراهیم محمدولی، علت اصلی کاهش قیمت سکه در دو روز گذشته را واکنش بازار به تصمیم دولت برای اعمال سیاست‌های جدید ارزی دانست. وی با ابراز خرسندی از اینکه آرامش به بازار مسکوکات طلا بازگشته است، بخشی از آن را ناشی از وارد نشدن نقدینگی‌های سرگردان به این بازار در چند روز گذشته عنوان کرد و گفت: آنهایی که در هفته‌های گذشته برای تبدیل سرمایه‌های خود به سکه، طلای آب شده و ارز به بازار مراجعه می‌کردند، فعلا دست نگه داشته‌اند. محمدولی اظهار کرد: بازاریان نیز انتظار دارند مردم به اندازه نیاز خود خرید انجام دهند تا بازار طلا و سکه متلاطم و غیرعادی نشود. این فعال صنف طلا و جواهر افزود: فعالان اقتصادی انتظار دارند در شرایطی که کشور در آستانه اعمال تحریم‌ها قرار دارد، دولتمردان و تصمیم‌گیران کشور با سیاست‌ها و مدیریت درست، اجازه ندهند که برخی از این شرایط و وضعیت جدید سوء‌‌استفاده کنند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود، بسیاری در روزهای اخیر در بازار سکه، فروشنده شده‌اند، اظهار کرد: در هفته‌ها و ماه‌های گذشته برخی افراد عادی به دلایل فضاسازی‌های روانی برای خرید سکه، طلای آب شده و ارز به بازار مراجعه کردند و اکنون که قیمت‌ها رو به کاهش است، از ترس می‌خواهند موجودی خود را بفروشند؛ زیرا احساسشان این است که یا سود خوبی نمی‌برند یا در آینده زیان می‌کنند. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: سیاست‌های جدید ارزی در صورتی بر کاهش تلاطمات بازار اثرگذار است که نه تنها خوب اجرا شود، بلکه دولت نیز به تعهداتش به موقع عمل کند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد