40 هزار و 892 قرار داد آتی سکه در بورس کالا

40 هزار و 892 قرار داد آتی سکه در بورس کالا
40 هزار و 892 قرار داد آتی سکه روز شنبه در بورس کالا منعقد شد.

به نقل ازبورس کالا ، معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران به 5 هزار و 544 میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنجشنبه رشد 84 درصدی را تجربه کرد.

نخستین روز از آخرین هفته دی ماه، روز کاهشی برای بازار ارز بود، به طوری که دلار 25 تومان از ارزش خود را از دست داد و با فاصله گیری از مرز 4 هزار تومانی به قیمت 3 هزار و 960 تومان رسید.

همچنین از آنجا که اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه نوسانات رو به پایینی را تجربه کرده بود بر همین اساس بهای سکه در بازار نقدی با کاهش قیمت مواجه شد که به تبع آن، نرخ سکه در بازار آتی نیز افت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

معاملات آتی سکه بورس کالای ایران در اولین روز هفته مجدد با 5 سر رسید کار خود را آغاز کرد به طوری که سر رسید دی ماه سال جاری با سایر سررسیدها خدا حافظی کرد و سررسید آبان 96 به عنوان آخرین سر رسید بازار آتی روی تابلوی معاملات به ثبت رسید.

بر اساس آمار معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران سکه تحویل اسفندماه با قیمت یک میلیون و 219 هزار تومان افت 2.15 درصد را تجربه کرد، این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و 267 هزار تومان کاهش 1.28 درصدی را به ثبت رساند.

از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 306 هزار تومان به فروش رسید و با افت 1.33 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 337 هزار تومان معامله و کاهش 1.06 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان ماه سال 96 با قیمت یک میلیون و 308 هزار تومان معامله شد و افت 0.05 درصدی را به ثبت رساند.

در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی 14 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 190 هزار تومان رسید. به گفته فعالان ، پایین آمدن بهای دلار اولین عامل کاهشی اثرگذار در افت سکه بود. در اولین روز هفته ، سکه معاملات خود را تحت تاثیر کاهش دلار و نوسانات رو به پایین اونس در آخر وقت روز جمعه با قیمت یک میلیون و 198 هزار و 500 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت بسته شده پنج شنبه داشت.
در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 607 هزار تومان فروش رفت. ربع سکه نیز با قیمت 324 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 206 هزار تومان به فروش رسید.

معامله آنلاین 15 سکه

معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران امروز با ثبت 15 سکه بهار آزادی به ارزش 177 میلیون ریال به پایان رسید.

بنابر گزارش بورس کالای ایران ، آخرین قیمت سکه در قالب گواهی سپرده، حدود یک میلیون و 188 هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است. همچنین در صف خرید پیشنهاد متقاضییان سکه یک میلیون و 177 هزار تومانی بوده و پیشنهاد فروش سکه به صورت آنلاین در بورس کالا نیز یک میلیون و 190 هزار تومان بوده است.

همچنین تولید شمش طلای خالص در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35.5 درصد رشد داشته است.
علیرضا طالاری؛ مدیر مجتمع طلای موته اصفهان با بیان این مطلب گفت: در عملکرد آذر ماه این مجتمع چندین رکورد بی سابقه از جمله فراوری ماده معدنی به بیش از 20هزار تن، تولید شمش طلابه میزان 45 هزار گرم و باطله برداری و استخراج ماده معدنی بیش از 420 هزار تن ثبت شد.
وی در ادامه افزود: در 9 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35.5 درصد رشد تولید داشته ایم، همچنین تولید 9 ماهه این مجتمع یک درصد از تولید یکسال گذشته بیشتر شده است.

طالاری خاطر نشان کرد: تولید شمش طلا در 9 ماهه امسال نسبت به برنامه 42.5 درصد بیشتر و در حال حاضر تولید این مجتمع حدودا 8 درصد از کل برنامه سال 1395 فراتر رفته است.

در پایان مدیر مجتمع طلای موته اظهار امیدواری کرد با یاری خداوند و تلاش بی شائبه کارکنان تا پایان سال جاری رکوردهای جدیدی در عملکرد این مجتمع به ثبت برسد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۲:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد