تاخت و تاز دلالان سكه در بازار كساد صرافها

تاخت و تاز دلالان سكه در بازار كساد صرافها
درحالي بسياري از صرافان در روزهاي اخير و البته امروز از خريد و فروش سكه‌هاي طلا خودداري مي‌كنند كه دلالان خيابان فردوسي با جولان در اين خيابان و مقابل شعب عرضه كننده سكه با قيمت 420 هزار تومان سكه تمام بهار و 122 هزار تومان ربع بهار را از مردم مي‌خرند و با قيمت بالاتري به ديگران مي‌فروشند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»،‌ با ادامه نوسانات بازار داخلي طلا و افزايش التهاب در اين بازار طي روزهاي اخير بسياري از صرافان و سكه‌فروشان از خريد و فروش سكه خودداري كرده و ترجيح داده‌اند كه نظاره‌گر اتفاقات بازار طلا باشند.
اما دلالان كه اين روزها حضور پررنگي در نوسانات و حباب بازار طلا داشته‌اند ضمن استقبال از كناره‌گيري صرافان از خريد و فروش سكه فعال‌تر از پيش‌ شده‌اند و با حضور در شعب منتخب عرضه‌كننده سكه به اين امر مبادرت مي‌ورزند.
درحالي كه از امروز 400 شعبه منتخب بانك ملي از ساعت 8 صبح به عرضه سكه با نرخ واقعي بانك مركزي مي‌پردازند اما بازهم صف‌هاي طولاني البته با حضور دلالان قديمي و جديد مقابل اين شعب مشاهده مي‌شود.
بسياري از دلالان نيز بيرون شعب منتخب بانك ملي ايستاده اند و سكه‌هاي مردم را در همان دقايق اوليه خريد از آنها با قيمت بالاتري مي خرند.
اين افراد ربع سكه را كه در بانك ملي 115 هزار تومان فروخته مي‌شود را با قيمت 123 هزار تومان از مردم مي‌خرند و در بازار با 125 هزار تومان مي‌فروشند.
همچنين نيم سكه نيز امروز از سوي بانك مركزي 209 هزار و 500 تومان نرخ‌گذاري شده و به مردم فروخته مي‌شود از سوي دلالان با قيمت 205 الي 210 هزار تومان از مردم خريداري و در بازار آزاد با قيمت 215 هزار تومان به فروش مي‌رسد.
در عين حال، دلالان سكه بهار را كه در بانك ملي 415 هزار و 500 تومان نرخ گذاري و فروخته مي‌شود را با قيمت 420 هزار تومان از مردم خريداري و در بازار آزادبا قيمت 425 هزار تومان مي‌فروشند.
سكه طرح قديم در بازار امروز تهران با قيمت 435 هزار تومان از مردم خريداري و با قيمت 465 هزار تومان به آنها فروخته مي‌شود.
امروز هر گرم طلاي 18 عيار در بازار داخلي 41 هزار و 540 تومان به مردم فروخته مي شود.
به گزارش فارس، هر اونس طلا در بازارهاي جهاني امروز افزايش يافته و به 1564.07 دلار رسيده است؛ همزمان با افزايش قيمت جهاني نرخ‌هاي اعلام شده براي فروش سكه در شعب منتخب بانك ملي از سوي بانك مركزي افزايش يافته است.
در ادامه افزايش تقاضا و صف‌هاي طولاني شعب منتخب بانك ملي به 400 شعبه افزايش يافت در عين ساعت عرضه سكه نيز از 8 الي 13 اعلام شده است.
گزارش فارس حاكي‌است، عرضه اين سكه‌ها كه با هدف ايجاد تعادل در بازار طلا و سكه از روز شنبه سوم ارديبهشت آغاز شده بود.
بر اين اساس هر نفر از متقاضيان دريافت سكه مي‌توانند در هر روز حداكثر 5 قطعه سكه طلا خريداري كنند.
نرخ فروش سكه‌ها از سوي بانك مركزي ايران تعيين و به بانك ملي ايران اعلام مي‌شود. امكان عودت و تعويض سكه‌هاي فروخته شده به متقاضيان وجود ندارد و شعب منتخب نيز صرفاً‌ مجاز به فروش سكه هستند. 
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۳:۵:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد