دیدار وزیر انرژی روسیه با وزرای نفتی کشورهای عربی در ریاض

دیدار وزیر انرژی روسیه با وزرای نفتی کشورهای عربی در ریاض
وزیر انرژی روسیه روز یکشنبه در ریاض با همتایان خود از عربستان و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیدار و در مورد گام های تثبیت بازارهای نفتی گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، این نشست با هدف پیشبرد طرح فریز نفتی و در بحبوحه تلاش سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) برای جلب نظر مساعد روسیه به منظور همکاری در زمینه کاهش تولید برگزار شد.
وزرای نفتی عربستان، کویت، بحرین، قطر و امارات متحده عربی در ریاض گردهم آمدند تا درباره مسایل نفتی مذاکره کنند.
الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نیز با وزاری نفتی کشورهای عربی دیدار کرد و قرار است فردا (دوشنبه) با نمایندگان اوپک در وین ملاقات کند و در مورد موضوعات مختلفی از جمله کاهش تولید گفت و کند.
همچنین مقام های روسیه و عربستان در ماه جاری نشست های دو جانبه ای را برگزار می کنند.
براساس این گزارش، اوپک در تلاش است نظر مساعد تولیدکنندگان دیگر برای موافقت با طرح کاهش تولید این سازمان را جلب کند. توافق در زمینه اجرای این طرح ماه گذشته در نشست اوپک در الجزایر حاصل شد.
در همین حال، جابر اللعیبی وزیر نفت عراق امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری در بغداد گفت که عراق از اوپک خواسته است که این کشور را از طرح کاهش تولید مستثنی کند.
براساس اطلاعات تهیه شده از سوی بلومبرگ، 14 کشور عضو اوپک در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به رکورد تولید 33 میلیون و 750 هزار بشکه نفت در روز دست یافتند و عربستان نیز در این ماه 10 میلیون و 580 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد.
این اطلاعات حاکی است که تولید عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت اوپک در قیاس با میزان تولید این کشور در ماه جولای (تیر - مرداد) کاهش یافته است. عربستان در ماه جولای 10 میلیون و 660 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد.

منبع خبر: ایرنا
  ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۵:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد