سبقت دلار از طلا

سبقت دلار از طلا
طلا در سراشیبی سقوط افتاده است. هر روز چند دلار می‌ریزد. 

طلا در سراشیبی سقوط افتاده است. هر روز چند دلار می‌ریزد. 
دیروز هم این سناریو تداوم یافت و طلا تا نزدیکی هزارو ٣٠٠ دلار هم پایین آمد. به گزارش رویترز، قیمت جهانی طلا دیروز تحت‌تأثیر افزایش ارزش دلار آمریکا بار دیگر با کاهش روبه‌رو شد و به پایین‌ترین سطح در دو ماه اخیر رسید. جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، در تازه‌ترین اظهارات خود تأکید کرده زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره در ماه‌های اخیر فراهم شده اما فدرال رزرو همچنان منتظر آمارهای اقتصادی بیشتری خواهد بود. تازه‌ترین آمارهای اقتصادی نشان می‌دهد شاخص اعتماد مصرف‌کننده در آمریکا در ماه آگوست به بالاترین سطح در ١١ ماه اخیر رسیده است. 
شاخص ارزش دلار آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر در برابر ارزهای معتبر بین‌المللی رسیده است. شاخص ارزش دلار به ٩٦,٠٧ واحد رسیده که این رقم از ٩ آگوست بی‌سابقه بوده است.
 گزارش طلا حاکی است قیمت طلا به‌شدت در برابر نوسانات ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا واکنش نشان می‌دهد. میزان ذخایر طلای صندوق اس‌پی‌دی‌آر نیز با ٠,١٢ درصد کاهش به ٩٥٥ تن رسیده است.
به نظر می‌رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و درحال‌توسعه نیز تأثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت.
 تازه‌ترین آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد میزان خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان با کاهش روبه‌رو شده است.

منبع خبر: روزنامه شرق
  ۱۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۵:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد