دوره قراردادهای آتی سکه سال آینده دو ماهه می‌شود

دوره قراردادهای آتی سکه سال آینده دو ماهه می‌شود
در حالی که طی سال‌های ۹۰ و ۹۱ به دلیل رونق معاملات دوره قراردادهای سکه یک ماهه شده بود،مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا خبر داد: از سال آینده فاصله زمانی قرارداها در ماه‌های زوج برنامه‌ریزی شده است.
پدرام زادنو عزیزی، با اشاره به اینکه از ابتدای سال 1393، سررسید‌های آتی سکه در ماه‌های زوج برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: به این ترتیب سررسید‌های سال آینده اردیبهشت، تیر، شهریور، آبان، دی و اسفند خواهد بود.
وی ادامه داد: اختلاف سررسید‌ها به دو ماه افزایش می‌یابد که این امر موجب افزایش افق سرمایه‌گذاری‌ها در این معاملات خواهد شد.
مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا با بیان اینکه پس از اتمام سررسیدهای یک ماهه سال 92،سررسید اردیبهشت ماه سال 93 راه‌اندازی می‌شود و به دنبال آن پس از اتمام قراردادهای سال جاری، سال آینده قراردادهای روزهای زوج راه‌اندازی خواهد شد.
عزیزی با بیان اینکه تا سال 89 سررسیدها در ماه‌های زوج برنامه‌ریزی شده بودند، گفت:‌در سال 90 و 91 با توجه به اقتضای زمان تمام سررسید‌ها در ماه‌های سال راه‌اندازی شد.
وی با بیان اینکه وجه تضمین از حدود 30 درصد ارزش دارایی‌های پایه به 20 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: هم‌اکنون معامله‌گران با وجه تضمین پائین‌تری می‌توانند قراردادهای سکه را خرید و فروش کنند.
مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا درباره حجم قراردادهای ماه گذشته تصریح کرد: با توجه به افزایش موقعیت‌های تعهدی باز، کاهش وجه تضمین اولیه آتی و افزایش تعداد سررسید‌ها، حجم معاملات نسبت به ماه گذشته روند افزایش داشته است.
طبق آخرین تصمیمات، وجه تضمین قراردادهای آتی با کاهش یک میلیون ریال دیگر، از 20 آذرماه 29 میلیون ریال تعیین شده است.
همچنین زمان آغاز معاملات، با 2 ساعت افزایش، روزانه از 10:30 آغاز و همزمان با شروع معاملات نقدی سکه در بازار، همراه شده است.
طی سال‌های 90 و 91 استقبال از معاملات سکه باعث یک ماهه شدن قراردادهای آتی شد و بازگشت بورس به روال سال قبل نشان می‌دهد در سال آینده بازار سکه حامل تحول و تلاطمات خاصی نخواهد بود.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۳:۴۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد