سکه کالایی پر نوسان و غیر قابل پیش بینی

سکه کالایی پر نوسان و غیر قابل پیش بینی
بابررسی بازار سکه در هفته گذشته که منعکس کننده نوسانات طلای جهانی بود، این بازار با تغییرات کاهشی و افت اقبال تقاضا، شاهد از دست رفتن بخشی از جذابیت سکه به عنوان کالای سرمایه گذاری بود.
بابررسی بازار سکه در هفته گذشته که منعکس کننده نوسانات طلای جهانی بود، این بازار با تغییرات کاهشی و افت اقبال تقاضا، شاهد از دست رفتن بخشی از جذابیت سکه به عنوان کالای سرمایه گذاری بود.
بنابراین گزارش، بازار سکه روز شنبه گذشته را با افزایش قیمت سکه های طلایی آغاز کرد که ادامه این روند در روز یکشنبه ارزش سکه بهار آزادی را در طرح امامی و قدیم به877 و 876 هزار تومان رساند که این امر امیدواری ها را در بازار تا حدودی افزایش داد زیرا بازار در هفته های اخیر با سیر نزولی همراه شده بود. 
در پایان معاملات روز یکشنبه ارزش هر نیم سکه به 443 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 263 و 171 هزار تومان رسید.
این گزارش حاکیست، در روز دوشنبه بازار سکه متأثر از افت طلای جهانی با گامهای کاهشی ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی را به 859 هزار تومان و طرح قدیم این سکه را به863 هزار تومان رساند که نسبت به روز یکشنبه 18 و 13 هزار تومان کاهش بها را به ثبت رساند.
ادامه روند کاهشی بازار سکه در روز سه شنبه متأثر از افت طلای جهانی قیمت سکه بهار آزادی را در ابتدا به 851 رساند که با رشد طلای جهانی مسیر بازار نیز تغییر و سکه در این روز بر 858 هزار تومان در طرح امامی و 857 هزار تومان در طرح قدیم آرام گرفت.
بر پایه این گزارش، در پایان معاملات روز سه شنبه قیمت هر نیم و ربع سکه به 436 و 259 هزار تومان و هر سکه 1 گرمی به 168 هزار تومان رسید.
براساس این گزارش، در روز چهارشنبه بهای سکه ها افزایش یافت و ارزش سکه بهار آزادی با رشد 14 و 7 هزار تومانی در طرح امامی و قدیم به 872 و 864 هزار تومان رسید اما در روز پنج شنبه با کاهش بهای سکه تا سطح 861 هزار تومان، اختلاف این سکه با نرخ بسته شده روز شنبه به 7 و 6 هزار تومان رسید. 
سایر سکه ها نیز با نوسان در پایان معاملات روز پنج شنبه در هر نیم و ربع سکه به 440 و 260 هزار تومان و هر سکه 1 گرمی به 170 هزار تومان رسیدند.
نوسانات کاهشی سکه در چند هفته اخیر فضای ناامنی را بر این بازار حاکم کرده و بخش زیادی از جذابیت سکه را کاسته که در نظر فعالان این بازار تداوم این روند می تواند بخش زیادی از تقاضا را از این بازار ربوده و روانه بازار ارز کند. 
همچنین بازار سکه در هفته های گذشته با تعدیل قیمتها روبرو بود که در نظر برخی از کارشناسان قیمت سکه بیش از ارزش واقعی آن کاهش یافته است و این امر می تواند زمینه ساز قاچاق سکه به خارج از کشور و یا ذوب آن به شمش طلا گردد.

منبع خبر: طلا
  ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۱:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد