صعود دوباره شاخص به ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد

صعود دوباره شاخص به ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد
شاخص کل بورس، دقایقی قبل با افزایش ۸۰۰ واحدی پس از استراحت یک روزه هم‌اکنون از نیمه ۸۴ هزار واحد فراتر رفته و ارزش بازار نیز در مرز ۴۱۳ هزار میلیارد تومان قرار دارد.
در دقایق ابتدایی معاملات امروز با برتری تقاضا نسبت به عرضه در برخی نمادهای رشدی، شاخص کل به مدد همین امر به کانال 84 هزار واحد بازگشت و از نیمه آن نیز عبور کرد.
همچنین ارزش بازار نیز با افزایش قابل توجهی از مرز 413 هزار میلیارد تومان بالا رفته و تا لحظه تنظیم این گزارش ارزش معاملات به 200 میلیارد تومان رسیده است.
در معاملات امروز پالایش نفت بندرعباس پس از کاهش قیمت‌های پیاپی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشته و به دنبال آن مخابرات ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل داشته‌اند.
در این بازار نمادهایی همچون زامیاد، فراورده‌های نسوز آذر، بانک سینا، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، حق تقدم کارت اعتباری ایران کیش، تایدواتر خاورمیانه و نفت بهران مورد  عرضه قرار گرفتند و برترین تقاضای بازار نیز به نمادهایی همچون گروه مپنا، سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه‌گذاری شاهد، سایپا، داروسازی زهراوی، پارس خودرو و سرمایه‌گذاری ساختمانی ایران اختصاص دارد.
در فرابورس نیز شاخص کل افزایش 4 واحدی را تجربه کرده و به مرز 851 واحد رسیده است؛ ارزش بازار اول و دوم این بورس از مرز 71 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.
در این بازار بانک دی، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توکاریل و صنعت روی زنگان برترین تقاضای بازار را دارد اما در مقابل پالایش نفت تهران، صندوق سرمایه‌گذاری کاریس در سهام، نفت پاسارگاد، نفت ایرانول، پتروشیمی زاگرس، نفت پاسارگاد برترین عرضه را به خود اختصاص داده و برخی از آنان با افزایش قیمت معامله می‌شوند.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۷:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد