طلا در بازارهای جهانی

طلا در بازارهای جهانی
دیروز بهای طلا باز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و تا محدوده 1310 دلار هم افت کرد، هرچند مجددا تا 1325 دلار بالا رفت. در این سطح بهای آن نسبت به روز چهارشنبه تقریبا 40 دلار کاهش ثبت کرد.
دیروز بهای طلا باز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و تا محدوده 1310 دلار هم افت کرد، هرچند مجددا تا 1325 دلار بالا رفت. در این سطح بهای آن نسبت به روز چهارشنبه تقریبا 40 دلار کاهش ثبت کرد. پیش‌بینی برای کاهش قیمت طلا تا کانال 1200 دلار از هفته‌های قبل وجود داشته و با مرتفع شدن برخی نگرانی‌ها، از جمله فروکش کردن موقت تب جنگ در منطقه بهای طلا سر در کاهش دارد. با اعلام پیشنهاد مسکو برای خروج و نظارت بر سلاح‌های شیمیایی سوریه و همچنین پیوستن این کشور به کنوانسیون منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، دولت‌های غربی و در راس آنها آمریکا مواضع تند خود را تعدیل کرده و با دستور اوباما نشست‌های کنگره برای تصمیم‌گیری در خصوص نحوه حمله به سوریه به تعویق افتاد و در عین حال ادامه مذاکرات در ژنو بین روسای جمهور آمریکا، روسیه و نماینده سازمان ملل در سوریه نیز ادامه یافته و درنهایت به نیویورک محول شده است. در مجموع مذاکرات حل بحران سوریه روند مثبتی دارد و با رفع نگرانی از حمله آمریکا به این کشور، بازارهای منطقه‌ای شاهد کاهش قیمت کالاهای پایه از جمله نفت و طلا بوده‌اند. در مقابل بهبود شاخص‌های بازارهای سهام، نشانه مثبتی برای افت قیمت طلا است.
روز پنج‌شنبه بهای طلا تا ظهر به 1340 دلار افت کرد و در ادامه در بازارهای شرق آسیا و اتمام بازار نیویورک این قیمت تا 1320 دلار هم کاهش یافت و دوباره اندکی افزایش ثبت کرد. با این حال دیروز نیز بهای آن به کف نرخ 1304 دلار هم رسید و دوباره تا بعد از ظهر بالا رفت.
در خصوص نوسان اندک قیمت طلا گفته شده به دنبال کاهش ذخایر انرژی آمریکا طی هفته گذشته قیمت جهانی نفت روز پنج شنبه با افزایش روبه‌رو شد که بر بالا رفتن اندک قیمت طلا موثر بوده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز اعلام کرده میزان ذخایر نفتی این کشور طی هفته گذشته بیش از 219 هزار بشکه کاهش داشته است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن نیز برای تحویل در ماه اکتبر با 15/0 درصد افزایش به 36/110 دلار رسیده است.
اخبار مربوط به خاورمیانه و آرامش نسبی موجود در منطقه، در مجموع در حالی بهای جهانی طلا را به سمت کاهش می‌برد که نشست 18 سپتامبر در فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) هم انتظار برای تقویت رویکرد به کاهش حجم خرید اوراق قرضه را دوباره در پی داشته است. در صورتی که این توافق حاصل آید تا 10 میلیارد دلار از حجم خرید این اوراق کاسته خواهد شد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد