راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا - 17 نکته جالب که باید بدانید

راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا - 17 نکته جالب که باید بدانید
در این راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا نکاتی را بیان می کنیم که به انتخاب حلقه ست ازدواج برای شما کمک می کنید و خواندن آن باعث میشود تا بهترین خرید در بهترین روز زندگی را داشته باشید

 راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا برای شما در حکم یک مشاور حاضر و آماده است که صفر تا صد یک خرید راحت و به یادماندنی را برای شما شرح خواهد داد. یکی از خریدهای پرخاطره ازدواج قبل از خرید ست طلا و جواهر عروس، خرید حلقه است. کار شما کمی دشوار خواهد بود اگر سخت‌پسند باشید و به همان مغازه اول اکتفا نکنید. انصافاً برخی از حلقه‌ها جذاب نیستند اما برخی از آنها به‌قدری چشم گیرند که گذشتن از آنها ممکن نیست. در این مقاله ما به شما خواهیم گفت چطور با صرف کمترین زمان حلقه دلخواه خود را خریداری کنید.

راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا

 راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا

خرید حلقه ست ازدواج طلا قسمت قشنگی از مراسمات پیش از ازدواج است که خاطره قشنگی را برای عروس و داماد به همراه دارد. خاطرم هست تصمیم گرفتم بعد از ۲ سال، حلقه طلای ازدواجم را عوض کنم. یک حلقه ساده که یازده نگین برلیان بر روی آن قرار داشت. یک رینگ طلا ساده و یک پشت‌ حلقه‌ تک نگین برلیان به‌شدت چشم من را گرفته بودند. هیجان داشتم که هرچه زودتر این موضوع را با مادرم هم در میان بگذارم.

وقتی به ایشان اطلاع دادم که چه قصدی دارم، مادرم به‌شدت عصبانی شدند و گفتند فروختن حلقه ازدواج اصلاً فکر خوبی نیست. اما من قصد فروش حلقه اول را نداشتم و صرفاً می‌خواستم حلقه جدیدی بخرم. در هر حال عصبانیت مادرم باعث شد که از تصمیمم منصرف شوم و خرید حلقه جدید را به مدتی بعد موکول کنم. در ادامه به‌عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا اطلاعات جالبی به شما می‌دهم تا از همان ابتدا حلقه‌ای را که دوست دارید خریداری کنید و مثل من بعد از گذشت چند سال هوس تغییر حلقه ازدواج به سرتان نزند.

تاریخچه مبهم  حلقه ازدواج

تهیه و خرید حلقه ازدواج در فرهنگ ایرانیان الهام گرفته شده از حلقه مهر در آیین میترائیسم بوده است. یک حلقه که نشان‌دهنده پیوند عمیق بین دو نفر است. به همین دلیل حلقه ست ازدواج یکی از مهم‌ترین خریدهایی محسوب می‌شود که قبل از عروسی زوج‌ها باید آن را انجام دهند. به عبارتی حلقه ازدواج را نماد وفاداری و عشق در میان زوجین می‌دانند. این قطعه زیبا که در حالت معمول دایره‌ای شکل است نشان‌دهنده عشق بی‌نهایت و بی‌پایان عروس و داماد به یکدیگر بوده و به عبارتی نماد خوش‌یمنی و خوشبختی است. به‌طورکلی جنس حلقه از طلاست چون طلا را عنصری ارزشمند و ماندگار در میان سایر عناصر می‌دانیم اما در گذشته حلقه ازدواج از جنس مس و برنج بوده است.

در قالب راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما بگوییم که استفاده کردن از عنصر طلا در حلقه ازدواج نشان از علاقه و عشق بی‌پایان و بدون مرز زوجین به یکدیگر است. انگشتی که انگشتر ازدواج در آن جای می‌گیرد چهارمین انگشت دست چپ زوجین است که علت آن را نزدیکی این انگشت به قلب می‌دانند و آن را نمادی از تعهد قلبی زوجین معرفی می‌کنند. عده‌ای معتقدند که خواستگاه این حلقه معروف از مصر باستان است و عده‌ای دیگر بر این باورند که منشأ آن به یهودیان باز می‌گردد. درهرحال تاریخچه دقیقی در دنیا برای حلقه ازدواج ذکر نشده اما نکته واضح این است که از قدیم تا به امروز حلقه ازدواج را نشان‌دهنده مهر، تعهد و وفاداری میان زن و مرد می‌دانستند.

حلقه ازدواج در ایران

راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا بر این باور است که در فرهنگ ما ایرانیان حلقه ازدواج به چند هزار سال پیش برمی‌گردد و برگرفته از آیین مهر میترائیسم یا همان مهرپرستی است. مهر یا میترائیسم، پروردگار این آیین بوده و همواره یک حلقه از مهر یا خورشید را در دستان خود داشته است. بیشتر از ۳۰۰۰ سال است که افراد برای پیوند زناشویی یک حلقه را به نشانه پیروی کردن از میترائیسم یا مهر به دست یکدیگر می‌کنند. در بسیاری از نقش و نگارهای ثبت ‌شده از دوران ساسانی و هخامنشی نیز می‌توان پادشاهانی را دید که حلقه را به شخصی داده یا از شخصی دریافت می‌کنند که این عمل نشان دهنده پیمان میان این افراد است.

 تفاوت میان انگشتر و حلقه

حلقه ست عروس و داماد و در حالت کلی حلقه، نسبت به انگشتر از ظرافت بیشتری برخوردار است. به عبارتی حلقه ازدواج را به طور معمول ساده و ظریف می‌سازند. در بیشتر فرهنگ‌ها حلقه ست طلا یک رینگ ساده در نظر گرفته می‌شود که یک ردیف نگین بر روی آن قرار داده شده و در بعضی از اوقات نیز حلقه ست ازدواج با نگین برلیان، الماس و یا سایر نگین‌ها و جواهرات تهیه می‌شود. اما در حالت کلی انگشتر به نسبت یک حلقه از ظرافت کمتری برخوردار است و طرح‌های پیچیده و شلوغ‌تری بر روی آن ارائه می‌شود. ناگفته نماند که حلقه ازدواج را برای اینکه همیشه و در تمام ساعات اوقات شبانه‌روز بر روی دست نگه می‌دارند با ضخامت کمتر و اندازه و وزن مناسب‌تری طراحی و تهیه می‌کنند تا به انگشت آسیب نرساند.

به‌عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا بد نیست بدانید که حلقه ست ازدواج جدید بهتر است که ساده، چشم‌نواز و شیک باشد. در کنار تمام این موارد حلقه باید به‌گونه‌ای ساخته و طراحی شود که هر دو لنگه آن که شامل نمونه‌های زنانه و مردانه حدودی به یکدیگر شبیه باشند. هرچند که با درنظر گرفتن سبک زنانه و مردانه طراحی و ساخته می‌شوند. به عبارتی باید با سلیقه هر دو نفر همخوانی و هماهنگی داشته باشد. از یک طرف دیگر انگشتر تکی ساخته می‌شود و برای آن طرح‌های مختلفی نیز در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل ممکن است با سلیقه یکی از زوجین کاملاً هماهنگ باشد اما طرف مقابل به هیچ عنوان آن را نپسندد. 

 ایده انتخاب و خرید حلقه ست ازدواج طلا سفید و زرد

اگر قرار باشد تا به‌عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا یک راهنمای صفر تا صد را در اختیار شما قرار دهیم باید بگویم که از همان ابتدای کار، ایده اولیه و اصلی حلقه را در ذهن خود داشته باشید. شما باید بدانید مدلی که با شخصیت و سبک زندگی شما هماهنگ است چه مدلی بوده و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. البته فاکتور بعدی که البته به‌شدت نیز تعیین‌کننده است بودجه‌ای است که برای خرید حلقه در نظر گرفته‌اید.

پس به شما توصیه می‌کنیم که زمان کافی را برای انتخاب لحاظ کنید چون ممکن است ایده‌ای که در ذهن دارید زمان زیادی را برای طراحی و ساخته‌شدن نیاز داشته باشد. البته شما می‌توانید از میان حلقه‌هایی که در فروشگاه‌های طلا و جواهر عرضه می‌شوند نیز حلقه موردنظر خود را پیدا کنید. اما اگر نتوانستید حلقه‌ای پیدا کنید که مطابق سبک زندگی، سلیقه و شخصیت شما باشد پیشنهاد ما این است که آن را سفارش دهید. ما در ادامه فاکتورهایی را بررسی خواهیم کرد که به شما کمک می‌کنند تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

سایز حلقه ست ازدواج طلا

اولین فاکتوری که در زمان خرید حلقه ست ازدواج طلا باید آن را در نظر بگیرید اندازه حلقه است. در قالب راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما گوشزد کنیم که حلقه نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد. این دو فاکتور به‌راحتی سبب می‌شوند تا با گذشت زمان فرم انگشت شما تغییر کند. ضمن اینکه به طور حتم سایز انگشتان شما در طول زمان عوض می‌شوند. پس به توصیه ما گوش کنید و سایز حلقه خود را کمی بزرگ‌تر از انگشتان خود در نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که با استفاده از وسیله‌ای که سایز انگشتر را اندازه می‌گیرد، انگشتر مناسب خودتان را انتخاب کنید.

 وسیله اندازه‌گیری سایز انگشت یک دستگاه کوچک پلاستیکی است که اندازه مختلف برای سایز انگشتر در آن نشانه‌گذاری شده و با تنظیم کردن آن به دور انگشت موردنظر به‌راحتی می‌توانید سایز انگشت خود را محاسبه کرده و برای خرید اقدام کنید. این وسیله را به‌راحتی می‌توانید در فروشگاه‌های طلا و جواهر فروشی مشاهده کنید. باز هم تذکر می‌دهیم که در زمان تعیین کردن سایز انگشتر دقت کنید که نه بیش از حد بزرگ باشد که انگشتر در انگشتان شما بچرخد یا از آن خارج شود نه به قدری تنگ باشد که انگشت شما در زیر آن ورم کرده و اجازه خارج شدن از انگشت را به شما ندهد.

زمان مناسب خرید حلقه ست ازدواج طلا

به پیشنهاد ما بهترین زمانی که برای انتخاب و خرید حلقه ست عروس و داماد مناسب است زمانی است که دست‌های شما گرم هستند. زمانی که دست سرد باشد سایز انگشت کوچک شده و این سایز، سایز اصلی دست شما نیست. از نظر ما که قرار است از صفر تا صد راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا را برای شما ارائه دهیم بعدازظهرها بهترین زمان برای خرید و انتخاب است. بهتر است که در زمان خرید حلقه ۲ یا ۳ بار سایز انگشت خود را محاسبه کرده و حلقه موردنظر را به خوبی در دستان خود امتحان کنید. اگر سایزهایی که به دست آوردید سایز میانی بود پیشنهاد ما این است که سایز بزرگ‌تر را در نظر گرفته و سفارش دهید.

اندازه انگشت و رنگ پوست شما مهم است!

پیشنهاد ما به‌عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا این است که اگر رنگ پوست دستان شما سفید یا به عبارتی یخی است، حتماً از حلقه ست طلای سفید استفاده کنید. اگر برای تشخیص رنگ پوست خود مشکل دارید ما یک نشانه مهم را به شما ارائه می‌کنیم. ابتدا به رگ‌های دستان خود نگاه کنید، اگر رنگ رگ دست شما آبی رنگ بود پس پوست شما سفید و یخی است و گزینه مخصوص شما طلای ‌سفید خواهد بود. اما اگر رنگ پوست شما گندمی به سمت برنزه است بهتر اینکه از طلای زرد رنگ استفاده کنید. نشانه پوست گرم و برنزه این است که رگ‌های دست شما سبز رنگ هستند.

رکاب مناسب حلقه ست ازدواج

رکاب حلقه همان قسمت گردی است که نگین بر روی آن قرار داده می‌شود. به‌عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما گوشزد کنیم که علاوه بر سایز کلی حلقه، طول انگشتان شما نیز موضوع بسیار مهمی به حساب می‌آید که باید در زمان انتخاب رکاب به آن دقت شود. نکته مهم این است که حلقه ازدواج شما بهتر است که تمام بند انگشت شما را نپوشاند و شما باید حلقه‌ای را انتخاب کنید که مفصل انگشت شما در آن راحت و آزاد باشد و مشکلی برای حرکت‌کردن نداشته باشد.

سبک زندگی و خرید حلقه ست ازدواج طلا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سبک زندگی شما می‌تواند تأثیر زیادی در انتخاب حلقه ازدواج داشته باشد. حلقه ازدواج باید به‌صورت مستمر و روزانه در انگشتان شما باشد، برای همین اگر فردی هستید که بیشترین زمان خود را در خارج از منزل سپری می‌کنید یا شغلی دارید که به‌واسطه آن در معرض مواد شیمیایی هستید بهتر است در انتخاب فلز حلقه، طرح و اندازه آن دقت بیشتری را بخرج دهید. حتی این موضوع می‌تواند بر قیمت حلقه ست طلای شما نیز تأثیر بگذارد.

نگین حلقه ست ازدواج، بهتر است چه نگینی باشد؟

اگر تصمیم دارید برای حلقه ست ازدواج طلای سفید و زرد از حلقه‌های نگین‌دار استفاده کنید پیشنهاد می‌کنیم که هر نگین به صورت جداگانه بر روی یک پایه از جنس طلا محکم شده باشد. چون اگر غیر از این باشد احتمال جدا شدن و افتادن نگین زیاد است. به‌عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما گوشزد کنیم که اگر نگین‌ها با چسب به حلقه شما متصل شده باشند به راحتی و با یک ضربه نیز از آن جدا خواهند شد.

جنس مناسب برای حلقه ست طلای ازدواج

به‌طورکلی برای خرید حلقه ست ازدواج طلا ۳ نوع جنس مختلف با توجه به فاکتورهایی مانند سبکی، سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده و انتخاب می‌شوند. در ادامه بیشتر در مورد این ۳ متریال مختلف که برای حلقه ازدواج در نظر گرفته می‌شوند صحبت خواهیم کرد.

حلقه طلای زرد

قیمت حلقه ست ازدواج زرد رنگ با طلای سفید رنگ و پلاتین تفاوتی ندارد. در قالب راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما این نکته را بگوییم که طلای زرد از ترکیب طلای خالص با مس و زینک حاصل می‌شود. عیارهای ۱۴، ۱۸ و ۲۲ از ترکیب شدن با فلزات مقاوم‌تری به دست می‌آیند. به دلیل استفاده روزانه و مداوم از حلقه طلای ازدواج، پیشنهاد ما استفاده کردن از طلای ۱۸ عیار است چون فلز بسیار مقاومی است. زوجینی که علاقه به خرید طلای زرد رنگ به عنوان حلقه ازدواج دارند بهتر است حتماً از این عیار استفاده کنند.

حلقه طلای سفید

فاکتورهای مهمی بر قیمت حلقه ست طلا تأثیرگذار هستند. اما به ندرت دیده می‌شود که رنگ طلا به‌طورکلی به فاکتوری مهم و تأثیرگذار در قیمت حلقه ست عروس و داماد تبدیل شود. طلای سفید به صورت معمول از اواخر دهه ۲۰ میلادی به بازار عرضه شد. طلای سفید را آلیاژ طلا می‌دانند که معمولاً با یک فلز سفید رنگ به راحتی ترکیب شده است. آلیاژهایی مثل پالادیوم، منگنز، مس، نیکل، روی و نقره در ساخت طلای سفید دخیل هستند.

در نهایت این حلقه را با یک لایه از فلزی به نام رودیم پوشش می‌دهند تا جلا و درخشندگی خود را در طول زمان به‌راحتی از دست ندهد. زوجینی که ساده پسند و شیک پوش هستند به طور حتم از جنس طلای ‌سفید استقبال می‌کنند. بد نیست بدانید که این طلا مقاومت زیادی دارد و اگر خط یا خشی بر روی آن ایجاد شود به راحتی تعمیر خواهد شد.

 حلقه پلاتین یا پلاتینیوم

پلاتین یا پلاتینیوم حلقه‌ای ساخته شده از یک فلز سفید رنگ است که در مقابل طلای سفید و زرد از مقاومت بیشتری برخوردار است و البته ماندگاری بالاتری نیز دارد. این طلا به‌شدت کمیاب و گران است که در قسمت داخلی حلقه پلاتین به طور معمول کد طلای آن را درج می‌کنند. هنگامی که قصد خرید حلقه پلاتین را داشتید حتماً کد حلقه را چک کنید. به عنوان مثال اگر عددی که در درون حلقه درج شده ۹۵ است یعنی حلقه شما ۹۵ درصد پلاتین دارد که از ارزش بسیار بالایی نیز برخوردار است.

در قالب راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما بگوییم که دقت کنید تا واژه Plat نیز در کنار عدد درج شده باشد. این امر نشان دهنده این موضوع است که حلقه شما کاملاً از جنس پلاتین است. ناگفته نماند که هر چقدر میزان پلاتین بکار گرفته شده کمتر باشد، به همان اندازه ارزش , کیفیت آن نیز کمتر خواهد بود.

 نحوه نگهداری از حلقه ست ازدواج

در انتها به عنوان راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا باید به شما بگوییم که از تماس حلقه با مواد شوینده پرهیز کنید چون سبب می‌شود که حلقه درخشندگی و جلای خود را از دست بدهد و نگین‌های آن به مرور زمان از حلقه جدا شوند. برای شستن حلقه از صابون استفاده نکنید چون سبب از بین رفتن شفافیت حلقه و جرم بر روی آن خواهد شد.

اگر از حلقه خود به صورت مکرر و مداوم استفاده می‌کنید بهتر است آن را سالی یکبار برای آبکاری به فروشگاه طلا و جواهرسازی ببرید. به‌هیچ‌عنوان زمانی که حلقه را در دست دارید  از کرم‌های دست و صورت استفاده نکنید. اگر به استخر می‌روید حلقه را خارج کنید چون کلر باعث شل شدن نگین‌ها و تغییر رنگ حلقه می‌شود. در انتها اینکه از حلقه ازدواج در مقابل گرما، نور، ضربه و مواد شیمیایی به خوبی محافظت کنید.

یک خرید به‌یادماندنی و جذاب

این مقاله یک راهنمای خرید حلقه ست ازدواج طلا بود که در آن سعی کردیم تا تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذاریم. نکته آخر اینکه برای تهیه و خرید حلقه ست ازدواج طلا حتماً به فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه طلا و جواهر زر و یا سایت اینترنتی طلا و جواهر زر مراجعه کنید، حلقه موردنظر خود را انتخاب کنید و یا سفارش دهید و در انتها خریدی با اطمینان داشته باشید. 

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۳:۲۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد