مصارف طلا در جراحی (لیزر درمانی)

مصارف طلا در جراحی (لیزر درمانی)
ليزرهاي وابسته به طلا، انقلابي در عرصه پزشکي ايجاد کرده اند، از تخريب سلول هاي سرطاني تا جراحي هاي اورژانسي و جراحيهاي حساس روي چشم و بافت هاي مغز که در گذشته ممکن نبوده اند را ممکن پذيرساخته است.
يکي از مهمترين علوم اميد بخش پزشکي بحث ليزر يوني است، سطوح داخلي که بوسيله طلا پوشيده شده تمرکز اشعه را کنترل مي نمايد. در گسترش ليزر، بخار ليزر طلا مي تواند نور قرمز با دانسيته بالا که نياز به طول موج بالا دارد، توليد کرده و سلول هاي سرطاني را بدون هيچ زخمي در مجاورت سلول هاي سالم نابود سازد.
ليزر کم وزن جديد، بوسيله افراد نظامي طراحي شده و درمحل تماس صفحات مطلا استفاده ميشود و براي زخم هاي ايجاد شده در مناطق جنگي استفاده مي شود، به موجب آن از دست دادن خون کاهش يافته و شانس زنده ماندن در مورد زخم هاي جدي افزايش مي يابد. در بيمارستان ها، اين طرح جديد اجازه مي دهد تا در صدمه هاي شديد و اورژانسي و بدون حرکت دادن بيمار، شانس زنده ماندن افزايش يابد.
جراحان از ابزارآلات طلا براي تميز کردن لخته هاي خون در رگ هاي قلب استفاده مي کنند. جراحي ميکروسکوپي گلوله هاي طلا باعث کندتر شدن پيشرفت سرطان پروستات در مردان مي شود. بعضي از انواع سرطان بوسيله کلوئيدهاي طلا درمان مي شوند. ليزر با پوشاندن جزء به جزء بوسيله طلا زندگي جديدي به بيماران قلبي که به سختي عمل مي شوند، مي بخشد.
ليزرهاي وابسته به طلا، انقلابي در عرصه پزشکي ايجاد کرده اند، از تخريب سلول هاي سرطاني تا جراحي هاي اورژانسي و جراحيهاي حساس روي چشم و بافت هاي مغز که در گذشته ممکن نبوده اند را ممکن پذيرساخته است. اخيراً، ليزرهاي پوشيده بوسيله طلا براي جوان سازي بافت پوست با از بين بردن قسمت هاي سوخته و صدمه ديده پوست به کار برده مي شوند. طلا مي تواند در داخل بدن انسان بدون احتمال فرسودگي و صدمه واکنش هاي فيزيکي در بسياري از نمونه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
منبع: پايگاه ملي داده هاي علوم زمين كشور
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: گردآوری:گروه زر
  ۱۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۷:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد