تداوم كاهش قیمت جهانی طلا

تداوم كاهش قیمت جهانی طلا
به نقل از بلومبرگ، كاهش سه روزه قیمت طلا، طولانی ترین دوره كاهش قیمت جهانی این فلز گرانبها از ماه آوریل (فروردین) تا كنون است.
به نقل از بلومبرگ، كاهش سه روزه قیمت طلا، طولانی ترین دوره كاهش قیمت جهانی این فلز گرانبها از ماه آوریل (فروردین) تا كنون است.
قیمت طلا برای تحویل فوری در ساعت 11:35 صبح روز دوشنبه در سنگاپور 5/1 درصد كاهش یافت و به یك هزار و 426 دلار و 16 سنت در هر اونس رسید و پیش از آن نیز یك هزار و 429 دلار 48 سنت در هر اونس بود.
قیمت طلا هفته گذشته، همزمان با كاهش 2/1 درصدی شاخص دلار و ركورد زنی شاخص استاندارد اند پورز 500 بازار سهام آمریكا، 5/1 درصد كاهش یافت كه نخستین كاهش در سه هفته اخیر بود.
براساس داده های گردآوری شده از سوی بلومبرگ، دارایی طلای اتحادیه اس.پی.دی.آر گلد تراست، پس از آنكه پنج شنبه گذشته برای نخستین بار از 19 مارس (28 اسفند) افزایش پیدا كرد، در تاریخ 10 مه (20 اردیبهشت) به یك هزار و 51 تن و 650 كیلوگرم كاهش یافت.
دارایی طلای اس.پی.دی.آر گلد تراست كه بزرگترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است، از ابتدای سال میلادی جاری (12 دی 91) تا كنون 22 درصد كاهش یافته است.
قیمت جهانی طلا در سال 2013 ، 15 درصد كاهش داشته است زیرا برخی سرمایه گذاران اطمینان خود به این فلز گرانبها، به عنوان وسیله ای برای حفظ ارزش دارایی را از دست داده اند و به دارایی های با ریسك بالاتر متمایل شده اند.
'سان یانگ گانگ' استراتژیست اقتصاد كلان در شركت اوربرایت فیوچرز، زیر مجموعه یكی از بزرگترین شركت های سرمایه گذاری دولتی چین، گفت: به طور كلی افزایش اخیر ارزش دلار موجب كاهش قیمت كالاها شده است.
بر اساس آخرین آمار كمسیون خرید و فروش سلف كالای آمریكا، آمارها همچنان خبر از این دارند كه سرمایه گذاران علاقه خود را به طلا از دست می دهند.
بهای طلا برای تحویل در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) نیز در بازار كامكس نیویورك، شش دهم درصد كاهش یافت وبه یك هزار و 428 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید.
آمار كمیسیون خرید و فروش سلف كالای آمریكا همچنین نشان داد، سفته بازان در هفته منتهی به هفت مه (17 اردیبهشت) با 67 هزار و 374 قرارداد فروش (با انتظار كاهش قیمت در آینده) روی قیمت های كمتر طلا بنای معامله گذاشتند كه معادل 4/6 درصد بیشتر از هفته پیش از آن بود.
همچنین در این مدت، خالص قراردادهای خرید طلا (به امید افزایش قیمت در آینده) 10 درصد كاهش یافته و به 49 هزار و 260 قرارداد در معاملات سلف و آپشن رسیده است. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۸:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد