پلاتین در بازارهای جهانی گران شد

پلاتین در بازارهای جهانی گران شد
بهای پلاتین روز چهارشنبه در بالاترین سطح چهار ماه اخیر معامله شد و اختلاف قیمت آن با طلا (به سود پلاتین) به بیشترین میزان از سال 2011 رسید.
به نقل از بلومبرگ، میزان نگهداری پلاتین نزد سرمایه گذاران با این نگرانی که عرضه جهانی پلاتین کاهش و تقاضای آن بالا می رود، رکورد زد.
قیمت جهانی پالادیوم امروز به بالاترین سطح خود از سپتامبر سال 2011 تاکنون رسید و قیمت طلا اندکی تغییر کرد.
در ساعت 12:46 بعد از ظهر روز چهارشنبه در سنگاپور، بهای پلاتین برای تحویل فوری چهار دهم درصد افزایش یافت و به یک هزار و 717 دلار و 75 سنت در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از پنجم اکتبر (14 مهر) تا کنون است.
براساس این گزارش، این چهارمین روزی است که قیمت پلاتین افزایش می یابد.
بهای تحویل فوری طلا که دیروز یک هزار و 672 دلار و 95 سنت در هر اونس بود امروز به یک هزار و 673 دلار و 35 سنت در هر اونس رسید.
بر اساس داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ، نگهداری اوراق بهادار با پشتوانه پلاتین دیروز یک درصد بیشتر شد و به رکورد 51 تن و 460 کیلوگرم رسید. سینتیا کارول مدیر ارشد اجرایی شرکت انگلو امریکن دیروز (سه شنبه) گفت: صنعت پلاتین در بحران است.
واحد پلاتین شرکت یاد شده که بزرگترین تولید کننده پلاتین در جهان است، ماه گذشته این موضوع را مطرح کرد که توقف کار چهار استوانه استخراج معدن، سالانه معادل 400 هزار اونس یا هفت درصد از تولید جهانی این فلز قیمتی می کاهد.
ˈنیک ترودنˈ تکلیلگر گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در یک تماس تلفنی از سنگاپور به بلومبرگ گفت: این وضع می رود تا ارزش سهام های بسیار فعال را تحت فشار قرار دهد و تولید را از پای درآورد و بر کسری عرضه معدن بیفزاید.
بر اساس اعلام شرکت جهانی خدمات مالی بارکلیز، تولید پلاتین امسال با 7/2 درصد کاهش به پنج میلیون و 680 هزار اونس خواهد رسید که کمترین سطح از سال 2000 است.
هر اونس پلاتین امروز معادل 0267/1 اونس طلا خریداری شد که بیشترین میزان از اوت سال 2011 تا کنون است.
قیمت جهانی پلاتین امسال 11 درصد افزایش یافت.
منبع خبر: ایرنا
  ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۲:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد