عرضه سكه در شعب بانك‌ ملي

عرضه سكه در شعب بانك‌ ملي
طلا يك‌بار ديگر ركورد زد و به قيمت يك هزار و 507 دلار در هر اونس رسيد. ركوردزني‌هاي طلا در بازار جهاني درحالي ادامه دارد كه قيمت سكه در بازار داخلي در حال متعادل شدن است.
طلا يك‌بار ديگر ركورد زد و به قيمت يك هزار و 507 دلار در هر اونس رسيد. ركوردزني‌هاي طلا در بازار جهاني درحالي ادامه دارد كه قيمت سكه در بازار داخلي در حال متعادل شدن است. روز چهارشنبه و در پي اظهارات سه‌شنبه شب محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي مبني بر توزيع سكه در شعب بانك‌ها حباب بازار سكه تركيد و قيمت اتواع سكه به‌شدت كاهش يافت.
در عين حال پيش‌بيني مي‌شود كه قيمت انواع سكه از امروز و با آغاز عرضه سكه در بانك‌ها بازهم كاهش يابد كه البته تغييرات قيمت طلا در بازار جهاني نيز در تعيين قيمت‌ها بسيار موثر خواهد بود چرا كه با بالارفتن تغييرات قيمت طلا در بازار جهاني، انتظار مي‌رود كه قيمت سكه نيز به تناسب تغيير كند اما محمد كشتي‌آراي رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر در خصوص بازار سكه گفت: اختلاف قيمت كاذب سكه با قيمت‌هاي واقعي در بازار به حدود يكي و دو درصد رسيده است كه با عرضه گسترده بانك‌ها از امروز به صفر مي‌رسد.
محمد كشتي آراي اظهار داشت: در حالي كه روزهاي گذشته صرافان در بازار سكه خريدار بودند، از روز چهارشنبه قيمتها رو به كاهش گذاشت و همه در بازار تبديل به فروشنده شدند.كشتي آراي در خصوص دلايل ايجاد التهاب در بازار سكه طي هفته‌هاي گذشته گفت: افزايش قيمت‌ها تا حدودي به افزايش قيمت‌هاي جهاني برمي‌گشت، در عين حال مردم نيز سپرده‌هاي خود را به سمت بازار طلا بردند و رسانه‌اي شدن موضوع نيز سبب شد افرادي كه هيچ دخالتي در بازار سكه نداشتند تحت تاثير هيجان ايجاد شده به فكر سرمايه‌گذاري در اين زمينه بيفتند.
رئيس اتحاديه طلا و جواهر با بيان اينكه هم‌اكنون تعداد زيادي از اين افراد زيان ديده‌اند، افزود: شايد اين تجربه‌اي باشد تا افراد با تامل بيشتر وارد بازاري شوند كه تخصصي در آن ندارند.وي در خصوص چشم اندازهاي بازار طلا به فارس گفت: من نمي‌توانم چنين پيش‌بيني كنم امابا اين اوصاف مردم ريسك نكنند.



منبع خبر: تهران امروز
  ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۵:۳۷:۴ قبل از ظهر
نظرات (1)

الهام السادات سجادی  ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۸:۱۱:۵۵ قبل از ظهر

فوق العاده زیبا

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد