تحليل كشتي‌آراي از كاهش حباب سكه

تحليل كشتي‌آراي از كاهش حباب سكه
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر ضمن اينكه عرضه گسترده سكه از هفته آينده در شعب گسترده بانك‌ها را دليل اصلي كاهش حباب بازار سكه دانست از احتمال كاهش تقاضاي خريد در حراج عصر امروز بانك كارگشايي خبرداد و گفت: سكه بهار آزادي طرح جديد 422 هزار تومان و ربع سكه 130 هزار تومان نرخ گذاري شده است.
محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، كاهش حباب در بازار امروز خريد و فروش سكه را امري طبيعي عنوان كرد و اظهار داشت: هر افزايش قيمتي آن هم به صورت حبابي اندازه‌اي دارد و تركيدن اين حباب قيمتي از مدت‌ها پيش قابل پيش‌بيني بود.
وي ورود بانك مركزي به بازار و انتشار خبر عرضه گسترده سكه و شمش از شنبه در شعب متعدد بانك‌ها را يكي از دلايل شكسته شدن قيمت‌ها در بازار دانست و افزود: با افزايش شعب عرضه‌كننده سكه به طور حتم ميزان زيادي سكه وارد بازار مي‌شود كه كاهش قيمت‌ها را به همراه دارد.
رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر تصريح كرد: به طور حتم تعداد زيادي از كاهش قيمت‌ها زيان خواهند ديد اما اين مورد از پيش از سوي بانك مركزي و اتحاديه به خريداران هشدار داده شده بود.
كشتي‌آراي با تأكيد بر ادامه سير نزولي كاهش قيمت سكه در بازار طي روزهاي آتي، بيان كرد: هم‌اكنون در بازار فروشنده بيش از خريدار است؛ از مردم عادي تا سكه‌فروش‌ها.
به گفته اين مقام مسئول در بازار طلا و جواهر، احتمالاً خريدار در جلسه حراج عصر امروز بانك كارگشايي كمتر از روزهاي قبل خواهد بود.
وي با بيان اينكه هر گرم طلاي 18 عيار 40 هزار و 630 تومان فروخته مي‌شود، اظهار داشت:‌ آخرين قيمت سكه امامي 422 هزار تومان، نيم سكه 215 هزار تومان و ربع سكه 130 هزار تومان اعلام شده است.
به گزارش فارس، اين درحالي‌است كه در چند ساعت قبل سكه بهار آزادي طرح جديد با 13 هزار تومان كاهش از 448 هزار تومان به 435 هزار تومان رسيده بود.
در عين حال نيم سكه بهار آزادي در ساعت مذكور به قيمت 220 هزار تومان خريد و فرش شد. همچنين قيمت ربع سكه بهار آزادي كه امروز صبح 158 هزار تومان بود در ساعت 12 ظهر به 135 هزار تومان كاهش يافت.
گزارش خبرنگار فارس حاكي‌است،‌ خبر شب گذشته رئيس كل بانك مركزي مبني بر عرضه گسترده سكه و طلا در شعب بانك‌ها از روز شنبه هفته آينده قيمت ربع سكه بهار آزادي را تنها در عرض يك ساعت 23 هزار تومان كاهش داد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۴:۵۶:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد