گزارش از وضعيت خريد و فروش سكه در صرافي‌ها

گزارش از وضعيت خريد و فروش سكه در صرافي‌ها
صرافان خيابان فردوسي درحالي از عدم ورود سكه‌هاي حراج شده در بانك مركزي به بازار و افزايش انگيزه مردم براي خريد سكه مي‌گويند كه از طولاني شدن دوره بورس‌بازي در اين بازار نگرانند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با افزايش حبابي قيمت در بازار سكه، نرخ‌هاي مختلفي در تابلوي صرافي‌هاي خيابان فردوسي درج مي‌شود اما باوجود اين افزايش قيمت‌ها، بازار اين صرافان چندان داغ نيست.
برخي صرافي‌ها از كمبود سكه در بازار مي‌گويند و عنوان مي‌كنند: طي دو الي 3 هفته اخير خريد و فروش سكه وضعيت خاصي را داشت و هر روز قيمت‌هاي تازه‌اي براي معاملات اعلام مي‌شد اما از وقتي كه حراج سكه در بانك كارگشايي آغاز شد باوجود افزايش عرضه، ميزان سكه‌اي كه به بازار آمده خيلي پايين است.
طبق صحبت‌هاي اين صرافان كه اكثراً داراي مضمون مشترك هستند خريداران سكه در بانك كارگشايي به دليل افزايش روزانه قيمت‌ها با اختلاف چند هزار توماني تمايلي براي ورود اين سكه‌ها به بازار ندارند.
اين افراد مي‌گويند كه اكثر خريداران سكه در حراج بانك كارگشايي دلالان و سودجويان هستند؛ به دليل اينكه اين افراد سكه‌ها را در حراج مي‌خرند اجازه ورود سكه‌ها را به بازار نمي‌دهند.
به اعتقاد صرافان، حباب بازار سكه بايد شكسته شود اما اينكه چرا تا كنون اين اتفاق نيفتاده جاي تعجب دارد.
مشاهدات خبرنگار فارس حاكي است در بين صرافي‌ها برخي از مغازه‌ها نيز سكه‌اي براي فروش ندارند و بيشتر مايل به خريد سكه از مردم هستند.
امروز نرخ‌هاي درج شده روي تابلوي صرافي‌ها براي خريد و فروش سكه بهار آزادي (طرح قديم ) بيانگر ارقام مختلفي به ترتيب از 455 هزار تومان تا 460 هزار تومان (خريد) و 475 هزار تومان و 480 هزار تومان (فروش) بود.
همچنين سكه‌هاي امامي با قيمت‌هاي 435 هزار تومان تا 440 هزار تومان از مردم خريداري و با قيمت‌هاي 445 هزار تومان تا 450 هزار تومان فروخته مي‌شود.
نيم سكه نيز امروز با قيمت‌هاي 215 الي 217 هزار تومان از مردم خريداري و با قيمت 222 الي 225 هزار تومان به آنها فروخته مي‌شود.
رشد قيمت فروش ربع سكه امروز نيز ادامه داشته و اين نرخ در صرافي‌ها با قيمت 160 هزار تومان نيز به مردم فروخته شده است. ربع سكه از 149 هزار تومان تا 152 هزار تومان از مردم خريد و با قيمت‌هاي157 هزار تومان تا 160 هزار تومان نيز به مردم فروخته شد.
همچنين سكه‌هاي يك گرمي نيز با قيمت 61 از مردم خريده و با قيمت 65 هزار تومان به انها فروخته شده است.
امروز يك گرم طلاي 18 عيار در بازار داخلي 40 هزار و 170 تومان و هر اونس طلا در بازار جهاني با رشد 19 درصدي نسبت به 24 ساعت گذشته با قيمت 1495.17 دلار فروخته مي‌شود. 
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۸:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد