پاییز بد سکه طلا

پاییز بد سکه طلا
سکه تمام بهار آزادی درحالی که در پاییز سال 93 رشد 5/ 8 درصدی را ثبت کرده بود، در پاییز سال 94 نتوانست افزایشی بیش از 5/ 1 درصد را تجربه کند. در نتیجه سومین فصل سال جاری، برای سکه چندان خوش یمن نبود.
سکه تمام بهار آزادی درحالی که در پاییز سال 93 رشد 5/ 8 درصدی را ثبت کرده بود، در پاییز سال 94 نتوانست افزایشی بیش از 5/ 1 درصد را تجربه کند. در نتیجه سومین فصل سال جاری، برای سکه چندان خوش یمن نبود. سکه بهار آزادی در پاییز سال گذشته حرکت افزایشی خود را از قیمت 918 هزار تومان آغاز کرد و نهایتا در انتهای آذر به قیمت 996 هزار تومان رسید، اما در پاییز سال 94، سکه معاملات خود را با قیمت 906 هزار تومان آغاز کرد و نهایتا در تاریخ 30 آذر با قیمت 920 هزار تومان به کار خود پایان داد. 
به این ترتیب سکه در سومین فصل سال 94 رشد 5/ 1 درصدی را تجربه کرد. در آذرماه نیز سکه تنها 8/ 0 درصد رشد کرد. ریزش قیمتی طلای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که سکه را تحت فشار خود قرار داد. بهای اونس از اواسط آبان‌ماه تا زیر هزار و 100 دلار پایین آمد و انتظار برای کاهش بیشتر آن، معامله‌گران داخلی را از خرید سکه دلسرد کرد. انتظار برای تصمیم فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره یکی از عواملی بود که به‌واسطه فشار بر اونس، انتظارات معامله‌گران داخلی را تحت‌تاثیر قرار داده بود. با این حال، پس از افزایش نرخ بهره آمریکا در هفته گذشته، قیمت اونس تغییرات کاهشی شدیدی را تجربه نکرد و حتی در مقاطعی از روز گذشته مرز هزار و 80 دلاری را لمس کرد تا معامله‌گران کمی به سکه امیدوار شوند. علاوه بر این، قرار گرفتن در ماه‌های محرم و صفر دیگر عاملی بود که تقاضا را در بازار سکه تحت‌تاثیر قرار داد و با پایان این دوماه،‌ انتظار می‌رود تقاضا کمی در این بازار بالا رود. معامله‌گران سکه امیدوارند افزایش 4 هزار تومانی این فلز گرانبها در اولین روز زمستان و رسیدن به قیمت 924 هزار تومان نشانه‌ای از بازگشت رونق به این بازار باشد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای عضویت در کانال طلا و جواهر در تلگرام، بر روی دکمه Join در تلگرام خود کلیک کنید
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۳:۲۶:۵۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد