معرفی 12 برند معروف از برندهای طلای ایتالیا و مشتریان شاخص آنها!

معرفی 12 برند معروف از برندهای طلای ایتالیا و مشتریان شاخص آنها!
برندهای طلای ایتالیا را می شناسید؟ ایتالیا به دلیل طلا و جواهرات خود شناخته شده است. ما در این مقاله برخی از برندهای طلای ایتالیا شاخص و لوکس را معرفی کرده و برخی از مشتریان شاخص آنها را نیز عنوان کردیم.

برندهای طلای ایتالیا به سبکی خاص و ظاهری منحصربه‌فرد مشهور هستند. در جهان برندهای معروف بسیاری وجود دارند که درزمینه انواع محصولات طلا و جواهر فعالیت می‌کنند؛ اما در این میان برندهای ایتالیایی همواره چشم‌نوازی بیشتری داشته‌اند. شما همیشه می‌توانید در میان معروف‌ترین برندهای طلا و جواهر جهان، نام چندتایی از برندهای ایتالیایی را هم ببینید.

برندهای طلای ایتالیا - طلا و جواهر زر

جواهرات و زیبایی این زیورآلات همواره راهی مطمئن برای دادن جلوه‌ای بیشتر به ظاهر فردی است. کشور ایتالیا همواره در لیست کشورهای برتر و مطرحی بوده که به تولید انواع طلا و جواهر می‌پردازند. برای افرادی که علاقه‌مند به دنیای پر از درخشش طلا و جواهر هستند، شناخت برندهای مطرح ایتالیایی فعال درزمینه طلا و جواهرات حائز اهمیت است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به مشهورترین برندهای ایتالیایی تولیدکننده یا فروشنده انواع جواهرات و زیورآلات طلا بپردازیم.

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، زمانی که صحبت از انواع اکسسوری و زیورآلات به میان می‌آید، همواره نام چندین برندطلای ایتالیایی نیز به چشم می‌خورد. ایتالیا کشوری با فرهنگی غنی است و به‌عنوان یکی از مهدهای کهن هنر شناخته می‌شود.

شاید درخشش جواهرات و طلاهای ساخته‌شده در این کشور به دلیل زیبایی‌شناسی خاص هنرمندان ایتالیایی باشد. در میان تمامی این برندهای ایتالیایی، برخی از آن‌ها هستند که محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه نگاهی به محبوب‌ترین برندهای طلای ایتالیا می‌اندازیم.

برند ایتالیایی بولگاری Bulgari

برند بولگاری یکی از معروف‌ترین برندهای ایتالیایی است. این برند قدمتی نزدیک به 140 سال دارد. این قدمت تجربه‌ای بی‌نظیر درزمینه طلا و جواهر را برای این شرکت به‌همراه داشته و آن را تبدیل به نمادی برای طلا و جواهرات ایتالیا کرده است.

برند بولگاری Bulgari - برندهای طلای ایتالیا

محصولات شرکت بولگاری معمولاً گران‌قیمت بوده و مشتریان خاص خود را دارند. این شرکت می‌توانست در لیست گران‌ترین برندهای معروف طلای ایتالیا باشد؛ اما محبوبیت چشمگیر این برند تاریخی سبب شده تا این شرکت در لیست محبوب‌ترین برندهای ایتالیایی فعال در حوزه طلا و جواهر قرار داشته باشد.

این شرکت که برای اولین‌بار در سال 1884 میلادی فعالیت خود را در بازار طلا و جواهرات ایتالیا آغاز کرده، به تولید زیورآلاتی مانند انگشتر، گوشواره، گردنبند و دستبند می‌پردازد. البته این برند به دو دلیل شهرت بالایی دارد. ست‌ها و مجموعه‌های Serpenti یا مارها که مجموعه‌ای الهام گرفته از مار و کارشده با سنگ‌های بسیار قیمتی و الماس‌های رنگارنگ و گران‌بها است، اولین دلیل شهرت این مجموعه بوده و فعالیت در ساخت و تولید ساعت‌های باکیفیت و خاص یا عطرهای بادوام از دیگر دلایل شهرت این برند است.

بولگاری که به‌خاطر صنایع دستی رویایی، جواهرات خیره‌کننده و طرح‌های برنده جوایز شناخته می‌شود، در میان افراد مشهور بسیار محبوب شده است. برخی از مشتریان معروف آنها عبارتند از: کایرا نایتلی، لیدی گاگا، نیکول کیدمن و کارلا برونی-سارکوزی.

برند ایتالیایی روبرتو کوین Roberto Coin

برند روبرتو کوین نسبت به رقیب کهن‌سال خود بسیار جوان به نظر می‌آید. شرکت روبرتو کوین برای اولین‌بار در سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده و به همین دلیل کمتر از 30 سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد. این برند نگاهی نو را وارد دنیای قدیمی طلاهای ایتالیا کرده است.

برند روبرتو کوین Roberto Coin - برندهای طلای ایتالیا

مجموعه‌های این برند به دلیل درخشش بالا شهرت دارند؛ ولی بیشترین شهرت مربوط به جواهراتی با سبک و تم حیوانات است. برند روبرتو کوین بخشی از لیست گران‌قیمت‌ترین برندهای طلای ایتالیا را نیز به خود اختصاص داده است. این برند به دلیل استفاده از متخصصان در تولید محصولات خود، همواره جزوی از پیشتازترین صادرکنندگان طلا و جواهر از ایتالیا به سراسر دنیا بوده است.

برند ایتالیایی روبرتو کوین این برند مشهور طلا و جواهرات لوکس ایتالیایی به دلیل قطعات فوق العاده گران قیمت خود شناخته شده است و می توان گفت با توجه به کیفیت عالی هر قطعه، تاریخچه نام تجاری و خلاقیت بی حد و حصر و فرهنگ مرتبط با علت طراح آن، خرید طلا از این برند ایتالیایی کاملاً ارزش آن را دارد.

بنابراین جای تعجب نیست که زیورآلات طلا و جواهر برند ایتالیایی روبرتو کوین توسط افراد مشهوری مانند سوفیا ورگارا، اپرا وینفری، کیت مک کینون و میشل اوباما پوشیده می شود.

اما آیا می دانستید که طراح روبرتو کوین همیشه در تجارت جواهرات لوکس نبود؟ او کار خود را در هتلداری آغاز کرد. او 32 ساله بود که تمام دارایی خود را فروخت و در شهر ویچنزا در شمال شرقی ایتالیا اقامت گزید تا هنر جواهرسازی را بیاموزد. همان طور که گفته شد برند روبرتو کوین در سال 1996 متولد شد.

تمام جواهرات روبرتو کوین هنوز در ایتالیا طراحی و ساخته می شوند.

برند ایتالیایی دامیانی Damiani

برند دامیان یا دامیانی در گذشته یک برند کوچک و خانوادگی بود. این برند خانوادگی شهرت خود را به دلیل ساختن شاهکارهایی مینیاتوری به دست آورده بود. این شرکت که در سال 1924 میلادی تأسیس شده، در ابتدا یکی از تأمین‌کنندگان جواهرات خانواده سلطنتی ایتالیا بوده است. بعدازآن ظاهر خاص و آراسته محصولات این برند، باعث شهرت دامیان در بین نخبگان، خانواده‌های سلطنتی، اشراف و ثروتمندان ایتالیا شد.

برند دامیانی Damiani - برندهای طلای ایتالیا

برند ایتالیی دامیان مجموعه‌ای به نام رؤیای متروپولیان دارد که از نمادین‌ترین طراحی‌های این برند محسوب می‌شود. این برند نیز همانند بسیاری از برندهای طلای ایتالیا فقط درزمینه جواهرات و طلا فعالیت نداشته و به تولید ساعت نیز می‌پردازد. شرکت دامیانی در سال 2002 به محبوبیت جهانی رسید. تخصص این مجموعه بیشتر در تولید حلقه و ساعت است. 

برند ایتالیی دامیان در سال 2002، زمانی که مشهورترین زوج جهان در آن زمان، برد پیت و جنیفر آنیستون، از برند جواهرات ایتالیایی به دلیل نقض توافقنامه علیه تکثیر حلقه‌های ازدواج این زوج شکایت کردند، خبرساز شد. 
این برند جواهرات لوکس ایتالیایی که در سال 1924 توسط انریکو گراسی دامیان در والنزای ایتالیا تاسیس شد، جواهرات و ساعت های لوکس را طراحی، تولید، توزیع و به فروش می رساند.
دامیان برای قطعات مدرن و منحصر به فردش شناخته شده است. برند ایتالیایی دامیان تنها شرکت در جهان است که 18 جایزه بین المللی الماس وبه اصطلاح اسکار جواهرات را دریافت کرده است.

برند ایتالیایی پالیرو Palmiero

این برند هم یکی دیگر از برندهای خانوادگی ایتالیا است. شهرت این برند بیشتر به‌خاطر ترکیب‌بندی خاص محصولات آن است. مشتریان این برند سلیقه خاصی دارند و طراحی‌های این برند همه‌پسند نیست. برند پالیرو در سال 1967 تأسیس شده است و بیش از 50 سال قدمت دارد. این برند فعالیت خود را به حوزه جواهرسازی محدود کرده است.

برند پالیرو Palmiero - برندهای طلای ایتالیا

پالیرو به استفاده از سنگ‌های قیمتی در تولید طلای ایتالیا شهرت دارد. برند پالیرو پیش از ورود به حوزه ساخت جواهرات و در ابتدای فعالیت خود، به‌عنوان مجموعه فروش سنگ‌های قیمتی شهرت داشته است. محصولات تولیدی این برند شامل انگشتر، گوشواره و گردنبند می‌شود. طلا و جواهر تولیدی پالیرو توجه خاص‌پسندان و مشکل‌پسندان را به خود جلب می‌کند.

برند ایتالیایی بوچلاتی Buccellati

برند بوچلاتی یا بوسلاتی یکی دیگر از برندهای طلای ایتالیا بوده که به نسبت بیشتر رقبای خود جوان و نوپا است. این برند به سبک متمایز خود در تولید طلا و جواهر شهرت دارد. بوچلاتی زیورآلاتی شیک و عامه‌پسند را روانه بازار می‌کند. ویژگی‌ خاص محصولات این برند حکاکی نقش بسته روی محصولات آن است.

برند بوچلاتی Buccellati - برندهای طلای ایتالیا

بوچلاتی که کار خود را از سال 1919 شروع کرده، در ابتدا به تولید جواهرات گران‌قیمت پرداخته است. بعد از سال 2014 که شهرت این برند در سطح جهانی گسترش پیدا کرد، برند بوچلاتی حوزه کاری خود را گسترش داد و به تولید ساعت یا محصولاتی از جنس نقره هم پرداخت.

بوچلاتی که به دلیل طلا و جواهرات زیبا، ساعت‌های لوکس، ظروف نقره و حلقه‌های عروس و نامزدی‌اش شناخته می‌شود، یک خانه جواهرات عالی است که در سال 1919 در میلان ایتالیا تأسیس شد. بنیانگذار آن یک زرگر چیره دست، ماریو بوچلاتی بود. پس از مرگ او در سال 1965، چهار پسر از پنج پسرش مدیریت شرکت را به ارث بردند.

نام بوچلاتی مترادف با میراث، تجمل، نوآوری، و کیفیت و صنعت بی عیب و نقص است. امروزه شناخته شده ترین مشتریان برند ایتالیایی بوچلاتی عبارتند از: کیتی پری، سیندی برونا، جین فوندا و ژانگ زییی.

تا به اینجا محبوب‌ترین برندهای طلای ایتالیا را بررسی کردیم. در ادامه قصد داریم نگاهی به برترین‌ها بیندازیم. برندهای محبوب ایتالیایی به داشتن سبکی خاص و استثنائی شهرت دارند، محبوبیت آن‌ها نیز به‌خاطر همین سبک بوده است؛ اما معمولاً مشتریانی خاص و مشکل‌پسند دارند. این قسمت به برندهایی می‌پردازیم که آوازه شهرت خود را به دلیل استفاده زیورآلات تولیدی‌شان توسط تعداد کثیری از مردم به دست آورده‌اند.

برند ایتالیایی مارکو بیسگو Marco Bicego

برند طلا و جواهر - برند طلا ایتالیایی

برند مارکو بیسگو شهرت خود را مدیون نگاه معنادار است. زیورآلات تولیدشده توسط این برند الهام گرفته از معانی خاص هستند. مارکو بیسگو از زیورآلاتی ظریف اما پر مفهوم استفاده می‌کند. نمادهایی که معنایی پشت خود دارند، انتخاب‌های این برند هستند. تولیدات این برند به دلیل ظرافت و زیبایی مناسب برای استفاده روزانه است. از نمونه نمادها می‌توان به میخک، بال و مواردی این‌چنینی اشاره کرد.

مارکو بیسگو، طراح جواهرات ایتالیایی از خانواده طلاسازان است. در سال 1958، پدرش، جوزپه بیسگو، کارخانه بیسگو را در Trissino ایتالیا تأسیس کرد. مارکو پس از سال ها کار و شاگردی با پدرش، برند همنام خود را در سال 2000 راه اندازی کرد.

مارکو بیسگو جواهراتی خلق می کند که نشان دهنده میراث خانوادگی و صنعت ایتالیایی دنیای قدیم است که با طراحی معاصر ترکیب شده است. قطعات نفیس این برند لوکس ایتالیایی با ظرافت توسط صنعتگران در ویچنزا، ایتالیا، با تکنیک سنتی "بولینو" ساخته شده است که بافت ظریف و برس خورده ای به طلا می دهد. آنها از ترکیبی از جواهرات طبیعی استفاده می کنند و مطمئن می شوند که هیچ دو قطعه شبیه به هم نیستند.

قطعات برند لوکس مارکو بیسگو توسط شخصیت های مشهوری مانند جنیفر لوپز، کیت وینسلت و هیلاری کلینتون پوشیده شده است.

برند ایتالیایی بوتگا ونتا Bottega Veneta

برند بوتگا ونتا فعالیت خود را با تولید کیف‌دستی‌ها و کفش‌هایی نامتعارف و عجیب آغاز کرد. این برند برای درخشیدن بیشتر در دنیای مد و لوکس کردن محصولات تولیدی این برند، درست به کار تولید زیورآلات و اکسسوری زد. بااینکه زیورآلات تولیدی این برند طرح‌هایی خاص دارند؛ اما به دلیل استفاده نشدن از سنگ‌ها و جواهر زینتی در آن‌ها، این محصولات مناسب استفاده روزمره نیز هستند.

برند ایتالیایی بی بونگیاسکا Bea Bongiasca

برند بی بونگیاسکا به رنگ‌بندی خاص و منحصربه‌فرد محصولات خود معروف است. در بین برندهای طلای ایتالیا، این برند نیز اکسسوری‌های ساده و شیک را که مناسب استفاده روزمره هستند، تولید می‌کند. دلیل خاص بودن این برند رنگ زیورآلات تولیدشده توسط آن است. فارغ از سنگ‌ها یا جواهرات به کار رفته، بدنه اصلی زیورآلات این برند نیز دارای رنگ‌بندی متنوع هستند.

برند ایتالیایی ایپولیتا Ippolita

برند ایپولیتا از معدود برندهای فعال درزمینه طلا و جواهر است که به تولید اکسسوری‌های برجسته می‌پردازد. این برند نیز طراحی‌های خاص اما ظریف و سبک دارد. وجه متمایزکننده این برند از سایر برندها، استفاده از نقوش، سنگ‌ها یا بخش‌هایی برجسته در زیورآلات است.

برند ایتالیایی پوملاتو Pomellato

برند ایتالیایی پوملاتو ، اولین برند جهانی جواهرات لوکس ایتالیایی، در سال 1967 توسط Pino Rabolini در شهر میلان تاسیس شد. این برند به خاطر مجموعه‌های مجلل خود که معمولی و راحت هستند طرفدارانی را به دست آورده است.

برند ایتالیایی پوملاتو مفهوم جواهرات خارج از قفسه را معرفی کرد. این بدان معنی است که قطعات جواهرات را باید مانند لباس در هر زمانی از روز پوشید و آن را به دلخواه تغییر داد. طلا و جواهرات برند ایتالیایی پوملاتو اکنون در رتبه 5 پرفروش ترین جواهرات جهان قرار دارد.

برند ایتالیایی دلفینا دلترز Delfina Delettrez

اگر یک برند در این لیست با قطعاتی وجود دارد که به جای کالایی، آثار هنری جامع محسوب می شوند، قطعا برند ایتالیایی دلفینا دلترزخواهد بود.  بنابراین از دیدن قطعات دلفینا دلترز برای مجموعه دائمی در موزه هنرهای تزئینی لوور در پاریس تعجب نکنید.

دلفینا دلترز، طراح جواهرات این برند بوده که برند طلا و جواهرات لوکسی هم نام خودش را در سال 2007 در شهر خود رم تأسیس کرد. دلفینا دلترز وارث نسل چهارم خانواده فندی است، نامی که من و شما می‌دانیم یکی از بزرگترین برندهای لوکس مد ایتالیایی است .

جواهرات دلفینا دلترز به خاطر طرح های گوتیک، سوررئالیستی و نقوش غیبی معروف هستند. این طراح در طراحی های خود از چشم، دست و لب و همچنین حیوانات استفاده می کند.

از جمله مشتریان برجسته این برند جواهرات ایتالیایی می توان به بیانسه، ریحانا، شارلیز ترون، آلیشیا ویکاندر و کیت هادسون اشاره کرد.

قطعات دلفینا دلترز همگی دست ساز در رم هستند.

برند ایتالیایی فوپ FOPE

برند ایتالیایی فوپ از سال 1929، زمانی که اومبرتو کازولا شرکتی را تأسیس کرد که امروزه با نام FOPE شناخته می شود، وجود داشته است. در آن زمان، کارگاه طلاسازی کازولا بند های فلزی را برای ساعت های سوئیسی ساخت.

در سال 1985 بود که این شرکت توری Novecento را ایجاد کرد که شیوه پوشیدن جواهرات زنان را متحول کرد. زنجیر توری رول به یک وسیله ضروری برای نگه داشتن روی مچ در تمام طول روز تبدیل شد.

این مجموعه جواهرات مشبک که بسیار متمایز است و فوراً قابل تشخیص است، از آن زمان به نماد این برند جواهرات ایتالیایی تبدیل شده است.

برند ایتالیایی ماتیولی Mattioli

برند ایتالیایی ماتیولی از سال 1860 بهترین جواهرات با کیفیت را تولید می کند. این جواهرات دارای معتبرترین علامت "1TO" است که به معنای اولین و باستانی ترین زرگر در استان شمالی ایتالیا تورین است. تولید جواهرات این برند معروف برای بیش از 150 سال هرگز قطع نشد.

خانواده ماتیولی این شرکت را در سال 1995 خریداری کردند. پنج سال بعد، لیسیا ماتیولی اولین خط جواهرات لوکس دست ساز خود را راه اندازی کرد.

شخصیت خانم ماتیولی که یک وکیل آموزش دیده است، شبیه طراحی برند است - دارای شخصیتی بسیار قوی، سرزنده و پیچیده اما در عین حال زنانه است. مجموعه‌های اصلی و متمایز او از «سفر، هنر و الهام‌بخش و لحظات منحصربه‌فرد در زندگی هر زن» است.

هر قطعه جواهرات ماتیولی منحصر به فرد و 100% دست ساز در ایتالیااست. این جواهرات همه کاره و قابل تعویض هستند، به این معنی که می توان آنها را بارها و بارها پوشید.

در پایان شناخت برندهای ایتالیایی فعال در حوزه طلا و جواهر

در این مقاله سعی بر این شد تا برخی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای طلای ایتالیا معرفی شوند. به همین دلیل نیم‌نگاهی مختصر به دو دسته از مشهورترین برندهای ایتالیایی انداختیم. محبوب‌ترین‌هایی که در کنار محبوبیت تولیداتی گران‌قیمت دارند و برترین‌هایی که ساده بوده و مناسب استفاده روزمره هستند. برخی از این برندها تازه تأسیس بوده؛ اما برخی دیگر قدمتی چندین ساله دارند.

سوالات متداول:

برندهای طلای ایتالیا را نام ببرید؟
S ChevronDown 18 N

برخی از مطرح ترین برندهای طلای ایتالیا عبارت است از : برند بولگاری، برند روبرتو کوین، برند دامیانی، برند پالیرو ، برند بوچلاتی، برند بوتگا ونتا، برند بی بونگیاسکا، برند ایپولیتا ...

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۵۲:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد