خودنمایی جریان مثبت در بازار گواهی سکه

خودنمایی جریان مثبت در بازار گواهی سکه
بررسی روند معاملات گواهی سکه در بازار مالی بورس‌کالا از جریان مثبت در ارزش این گواهی‌‌‌ها در روز گذشته، چهارشنبه دهم آذرماه، حکایت داشت، به‌‌‌گونه‌‌‌ای که در زمان تنظیم این گزارش، میانگین نرخ معامله گواهی‌‌‌های سکه در بازار مالی بورس کالا نسبت به نرخ بازگشایی حدود ۷/ ۰درصد افزایش داشت.

بررسی روند معاملات گواهی سکه در بازار مالی بورس‌کالا از جریان مثبت در ارزش این گواهی‌‌‌ها در روز گذشته، چهارشنبه دهم آذرماه، حکایت داشت، به‌‌‌گونه‌‌‌ای که در زمان تنظیم این گزارش، میانگین نرخ معامله گواهی‌‌‌های سکه در بازار مالی بورس کالا نسبت به نرخ بازگشایی حدود ۷/ ۰درصد افزایش داشت. در عین حال، در همین زمان نرخ معامله سکه به شکل فیزیکی در بازار نسبت به نرخ بازگشایی رشد ۵/ ۰درصدی داشت. به این ترتیب دیروز جریان غالب در بازار سکه به شکل فیزیکی و گواهی مثبت بود. البته در این زمان نرخ معامله سکه در بازار مالی بورس‌کالا حدود ۴/ ۰‌درصد بالاتر از ارزش بنیادی آن بود (به شکل بنیادی انتظار می‌رود ارزش هر واحد گواهی سکه طلا یک‌صدم (۰۱/ ۰) برابر (یک‌‌‌درصد) ارزش نرخ معامله (میانگین قیمت خرید و فروش روز) سکه در بازار فیزیکی باشد).
در این شرایط، معامله گواهی سکه در نرخی بالاتر از ارزش بنیادی می‌تواند بیانگر برآورد معامله‌‌‌گران این بازار از رشد نرخ باشد. ظرف یک هفته اخیر شاهد تخلیه حباب منفی نرخ معاملات گواهی سکه و ایجاد جریان مثبت در این بازار بودیم. این جریان مثبت از سیگنال‌‌‌های ارزی و نوسان مثبت اونس جهانی طلا نشات می‌گیرد. با شروع مذاکرات وین برای ساعتی از نرخ ارز در بازار داخل ظرف روز سه‌‌‌شنبه کاسته شد و حتی برای ساعاتی به کانال ۲۸‌هزار تومان نیز سقوط کرد، اما سقوط نرخ ارز به این کانال دوامی نداشت و مجددا بهای ارز به کانال ۲۹‌هزار تومانی بازگشت. عدم‌اطمینان از به نتیجه رسیدن این دور از مذاکرات باعث شده است تا خبری از سیگنال‌‌‌های کاهشی از این منظر در بازار نباشد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۴:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد