شناخت "سنگ زمرد": خواص زمرد اصل + انواع سنگ زمرد (عکس زمرد)

شناخت "سنگ زمرد": خواص زمرد اصل + انواع سنگ زمرد (عکس زمرد)
برای خرید سنگ زمرد باید شناختی کافی از نحوه تشخیص سنگ زمرد داشته باشیم و انواع سنگ های زمرد بازار را بشناسیم و بتوانیم سنگ زمرد اصل را از بدل تشخیص دهیم

سنگ زمرد یکی از ارزشمندترین سنگ‌های جواهر شناخته شده است، این سنگ برای ساخت انواع زیورآلاتی چون انگشتر زمرد، آویز زمرد، گوشواره زمرد و دستبند زمرد مورداستفاده قرار می‌گیرد، درصورتی‌که به سنگ زمرد علاقه‌مند هستید و می خواهید خواص زمرد سبز را بدانید می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد این سنگ جواهر کسب کنید، با ما همراه باشید.

عکس زمرد

نگاهی به خواص سنگ زمرد

سنگ زمرد یک سنگ جواهر با جنس سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم است که از انواع سبز بریل ساخته شده است. این سنگ دارای خواص بی‌نظیر جسمی و معنوی است، ضمن این که یک سنگ بسیار زیبا و چشمگیر و دارای ارزش مادی بسیار است.
کلمه "زمرد" به معنای سبز است، این نام از یک واژه یونانی به نام "اسماراگودس (Smaragdos)" گرفته شده است، در برخی منابع نیز آمده است که این کلمه ریشه فارسی دارد. در زبان‌های باستانی به بلورهای سبز رنگ زمرد گفته می‌شده است.

تاریخچه سنگ زمرد

کلمه "زمرد" به معنای سبز است، این نام از یک واژه یونانی به نام "اسماراگودس (Smaragdos)" گرفته شده است

تاریخچه سنگ زمرد

سنگ زمرد در میان انواع سنگ‌های قیمتی بریل از پیشینه تاریخی بیشتری برخوردار است. در متون به‌دست‌آمده از منابع باستانی شواهدی بر فروش آن در بازارهای بابل در چهار هزار سال پیش از میلاد وجود داشته است. این سنگ جواهر در میان ایرانیان، یونانیان و چین از ارزش زیاد مادی و معنوی برخوردار بوده است.

این سنگ در میان همه ادیان از قداست بسیاری برخوردار است. در اکثر ادیان الهی رنگ سبز از معنویت خاصی برخوردار است، به‌طوری‌که حتی در مذهب کاتولیک از رنگ سبز با عنوان باارزش‌ترین رنگ مذهبی یاد شده است. در اسلام نیز به این رنگ توجه خاصی شده است و برای مسلمانان از قداست ویژه‌ای برخوردار است.

تاریخچه سنگ زمرد

شاید جالب باشد بدانید که اینکاها سنگ زمرد را می‌پرستیدند و از آن به‌عنوان دارو استفاده می‌کردند. با از بین رفتن تمدن اینکاها معادن سنگ زمرد از یادها رفت تا این که در قرن ۱۶ میلادی دوباره استخراج این سنگ آغاز شد.

در تمدن مصر باستان زمرد نشانه زندگی ابدی و هدیه‌ای از جانب ثوث خدای حکمت به شمار می‌رفته است، در تورات نیز به زمرد اشاره شده است از آن به‌عنوان سنگ زیربنای شهر بیت‌المقدس یاد شده است. به همین دلیل برای یهودیان بنی‌اسرائیل از قداست و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

طیف رنگ در سنگ زمرد چگونه است؟

سنگ زمرد در انواع رنگ‌ها با دامنه‌ای از سبز مایل به زرد تا سبز مایل به آبی دیده می‌شود، باکیفیت‌ترین زمرد دارای رنگ سبز پررنگ با تناژ رنگی تیره است، این رنگ حتی با وجود ناخالصی‌ها و عدم شفافیت باز هم از سنگ زمرد رنگ روشن و شفاف باارزش‌تر است. دلیل سبزی رنگ زمرد به دلیل مقادیری از فلزات رنگ‌زای کرومیوم و وانادیوم است. 

رنگ سنگ زمرد

سنگ زمرد سفید و ماهیت و خواص این سنگ قیمتی

سنگ زمرد سفید نوعی سنگ قیمتی از خانواده‌ی بریل است. بریل بی‌رنگ گوشنیت نام داد و به آن بریل سفید نیز می‌گویند. این سنگ به‌عنوان متریال اولیه برای ساخت جواهرات قیمتی استفاده می‌شود و ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به سختی بالایش اشاره کرد. درخشش و هاله‌های خاص این سنگ مثال‌زدنی است. اگر به زمرد سفید با دقت نگاه کنید، بافتی نرم و خوش‌طعم تقریباً مشابه آنچه در دیگر سنگ‌های این خانواده یعنی بریل محسوس است را مشاهده خواهید کرد.

سنگ زمرد سفید

زمرد سفید کاملا بی‌رنگ و شفاف است و درصورتی‌که رنگ آن به آبی تمایل پیدا کند و این آبی واضح و صریح باشد، به آن اصطلاحا سنگ آکوامارین گفته می‌شود. نوع دیگری از این سنگ که طیف‌های رنگی صورتی را به نمایش می‌گذارد اصطلاحا مورگانیت نامیده می‌شود. و نوع سبز آن همان‌طور که میدانید زمرد است. به‌این‌ترتیب گوشنیت را زمرد سفید نیز می‌نامند.

خواص و ارتعاشات سنگ زمرد سفید را بشناسید

زمرد سفید با پاک‌سازی افکار مرتبط است و به لحاظ ماهیت، فردی را نشان می‌دهد که از قدرت قضاوت خوبی برخوردار است. همچنین این ماهیت قادر است تا پاسخی صحیح را طراحی کرده و با آرامش در مقابل پاسخ نادرست دیگران قرار دهد. همچنین اگر در زندگی روزمره‌ی خود با تمرکز بسیار بالا روزگار می‌گذرانید و نیاز دارید که این احساس را پالایش و تقویت کنید، این سنگ به‌راحتی با شما همزادپنداری خواهد کرد و مطابق خواسته‌ی شما مرتعش خواهد شد.

این سنگ همچنین در مورد تحقق و تجلی رؤیاها و انگیزه‌ها به بروز و ظهور ارتعاشات خود می‌پردازد. هاله‌های این سنگ بسیار ظریف و بیشتر با خطوط نرم و هلالی هستند و موسیقی آرامی از تداوم و قدم برداشتن به‌سوی رؤیا را به گوش می‌رسانند.

تاریخچه‌ی سنگ زمرد سفید، از ماساچوست تا سراسر دنیا

این سنگ اولین بار در گشن ماساچوست پیدا شد و نام خود را نیز از نام این محل وام گرفته است اما به‌تدریج در بسیاری از نقاط دنیا نمونه‌هایی از آن استخراج شد. در ایران شاهد نمونه‌های زمرد سفید 5 شیر افغانستان هستیم که با قیمت تمام‌شده‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ای به فروش می‌رسد. این نوع همچنین به زمرد افغانستان نیز مشهور است.

هرچند در میان سنگ‌های قیمتی، نمونه‌هایی با رنگ‌بندی مشابه زمرد سفید، قابل‌مشاهده هستند، بااین‌حال تفاوت در ساختار بلوری سنگ آشکار است. در حالت عادی و در هنگام استفاده نیز، می‌توان شاهد انرژی و ارتعاشات و رفتار احساسی متفاوتی از طرف این سنگ قیمتی بود. این موضوع برای مصرف‌کننده یا فردی که قصد تهیه‌ی کلکسیونی از جواهرات قیمتی را دارد، بیش از دیگر پارامترها می‌تواند اهمیت داشته باشد.

بریل‌ها در ساختار کریستالی خود، حالتی شش‌وجهی را به نمایش می‌گذارند که این موضوع در مورد زمرد سفید نیز صدق می‌کند. این عدد با مفهوم عشق نیز گره‌خورده است و از خواص زمرد سفید نیز می‌توان به تبدیل احساس ناامیدی به امید خالص اشاره کرد. در مواردی که فرد دچار دل‌شکستگی شده باشد، انرژی این سنگ می‌تواند فرد را برای ترمیم و آماده شدن برای ادامه‌ی جریان زندگی پشتیبانی کند.

انواع سنگ زمرد خاص کدام است؟

عکس سنگ زمرد کلمبیا - سایت زر

سنگ زمرد در انواع رنگ‌ها با دامنه‌ای از سبز مایل به زرد تا سبز مایل به آبی دیده می‌شود. برخی از زمردهای یافت شده در معادن دارای روتایلهای سوزنی شکل و خطوط و اشکال مختلف هستند. یکی از پدیده‌های کمیابی که برای سنگ زمرد اتفاق می‌افتد پدیده چشم گربه‌ای است که در آن شکل‌های سوزنی شکل در یک‌جهت قرار گرفته و پدیده نوری چشم گربه‌ای را ایجاد می‌کنند. زمردی که دارای این خاصیت رنگی باشد از سایر مدل‌ها گران‌تر است.

سنگ زمرد استار یا ستاره‌ای - Star Emerald

زمرد استار یا ستاره‌ای، نوعی دیگری از زمرد که بسیار کمیاب است زمرد ستارهای است، عکس زمرد ستارهای نشان می‌دهد که یک طرح ستاره گونه روی این سنگ زمرد قرار دارد. این پدیده‌های زیبا ناشی از اینکلوژنها و ناخالصی‌های درون سنگ است. 

زمرد استار

سنگ زمرد تراپیچ - Trapiche Emerald​

زمرد تراپیچ، نوع زیبایی از زمرد است که به اشکال مختلفی مثل ستاره شش پر یا شش‌ضلعی دیده می‌شود، ناخالصی‌های کائولین به رنگ سفید یا آلبیت به رنگ مشکی باعث ایجاد نقوش بر سنگ زمرد هستند.

زمرد تراپیچ

زمردهای تراپیچ دارای اشکال منظم چون ستاره یا چندضلعی گران‌تر از سایر مدل‌ها هستند، هرچه نقش منظم‌تری ایجاد شود ارزش زمرد تراپیچ نیز بیشتر می‌شود.

بهسازی زمرد یا بهبود رنگ سنگ زمرد چگونه است؟

بهسازی زمرد یا بهبود رنگ سنگ زمرد  - سایت زر

معمولاً زمردهای طبیعی به دلیل فشارهای زیاد و شرایط سخت زمان تشکیل و استخراج دچار شکستگی و ترک می‌شوند که برای پوشاندن و بهسازی زمرد این ترک‌ها از مایعی شبیه روغن استفاده کرده و زمرد را به‌این‌ترتیب بهسازی می‌کنند. باید بدانید که روغن زدن به زمرد یک فرایند جهانی و استاندارد در بهسازی زمرد و بهبود رنگ سنگ زمرد است و حدود ۹۰ درصد زمردهای موجود روغن‌زده هستند. روغن خوردن زمرد باعث سهولت در تراش زدن سنگ نیز می‌شود.

رنگ زمرد کاملاً ثابت است و در شرایط عادی به‌راحتی تغییر نمی‌کند. درصورتی‌که انگشتر زمرد یا آویز زمرد شما در اثر مواردی چون مجاورت با مواد شوینده جلای خود را از دست داده باشد، باید آن را در ظرفی از روغن بی‌رنگ قرار دهید، معمولاً برای زیباسازی و بهبود رنگ سنگ زمرد آن از پوشاندن ترک‌ها با روغن موم، اپوکسی یا پلاستیک استفاده می‌کنند.

خواص سنگ زمرد اصل از نظر جسمانی چیست؟

خواص سنگ زمرد اصل در تقویت قلب، خون و دستگاه گوارش شناخته شده است. گفته می‌شود که برای بیماری‌های غده تیروئید، اسهال خونی و بازکردن عروق خونی نیز بسیار مؤثر است. در کتاب‌های ارسطو آمده است که در گذشته از خواص سنگ زمرد برای علاج سرطان و صرع نیز استفاده شده است.

انگشتر زمرد

خواص سنگ زمرد در باستان

خواص سنگ زمرد در باستان - سایت زر

  1. در ایام قدیم باور بر این بودند که سنگ زمرد، روح و جسم را با هم هماهنگ می‌کند.
  2. پزشکان یونانی از دود ذرات پودر شده سنگ زمرد برای علاج تنگی نفس، سرماخوردگی و حتی مارگزیدگی استفاده می‌کردند.
  3. طبیعت سنگ زمرد سرد و خشک است و هرکه سنگ زمرد را داشته باشد خواب بد نمی‌بیند و گفته می‌شود که درمان اسهال است.
  4. اگر از سنگ زمرد به ران زن حامله ببندند زایمان راحتی خواهد داشت.
  5. اگر از سنگ زمرد قدری به آب صمغ بسایند و بر جذام مالند شفا دهد.

خواص زمرد سبز در متافیزیک

خواص زمرد سبز - سایت زر

خواص زمرد سبز، بسیار زیاد است و در ارتعاش با چاکرای قلب قرار دارد. بر طبق باور قدیمی خواص زمرد سبز به ایجاد تعادل و تعادل در تمام جنبه‌های زندگی و به‌ویژه در احساسات کمک می‌کند. زمرد سنگ قلب است؛ زیرا نماد رحمت، شفقت و عشق جهانی است. این نشان‌دهنده همه چیزهای شگفت‌انگیز در این جهان است و اینکه چگونه همه آنها با عشق در ارتباط هستند. در زیر لیستی از خواص زمرد سبز جمع‌آوری کرده‌ایم.

  1. خواص زمرد سبز این است که این سنگ تعادل فیزیکی، عاطفی، ذهنی و روحی را تقویت می‌کند.
  2. زمرد سطح انرژی بدن شما را افزایش می‌دهد و جریان انرژی چاکراهای پایین و بالایی را افزایش می‌دهد.
  3. از دیگر خواص زمرد سبز این است که به شما کمک می‌کند تا وجودی آرام و دوست‌داشتنی داشته باشید.
  4. رنگ سبز در زمرد نشان‌دهنده احترامی است که باید برای زندگی و خلقت داشته باشید.
  5. از دیگر خواص زمرد سبز این است که به شما احساس مسئولیت قوی‌تری می‌دهد تا فقط آنچه را که نیاز دارید بردارید و آنچه برداشته‌اید را پس دهید تا تعادل به هم نخورد.
  6. انرژی‌های این سنگ به شما انگیزه می‌دهد که به شیوه‌ای هماهنگ‌تر، سخاوتمندانه‌تر، باملاحظه‌تر و عاشقانه‌تر زندگی کنید.
  7. از خواص زمرد سبز آرام‌کردن احساسات قوی یا ناراحت‌کننده است جوری که انرژی‌های مثبتی ایجاد می‌کند که به شما کمک می‌کند هرگونه انسداد را از سیستم مریدین و چاکراهای خود برطرف کنید.
  8. سنگ زمرد به شما درک بیشتری از نحوه عملکرد زندگی و نحوه عملکرد شما در زندگی خود می‌دهد.
  9. سنگ زمرد به شما کمک می‌کند تا روی چیزهایی که واقعاً در زندگی خود آرزو دارید تمرکز کنید و به شما کمک می‌کند تا آنها را به واقعیت تبدیل کنید. زمرد همچنین نماد جوانی و جوانی است.
  10. از خواص زمرد سبز محافظت صاحب سنگ در برابر منفی‌ها می‌باشد. حتی مثبت‌ترین افراد نیز در برابر انرژی‌های منفی مقاوم نیستند، اما این سنگ می‌تواند منفی‌ها را از خود دور کند.

تشخیص سنگ زمرد اصل از تقلبی

سنگ زمرد تا سال ۱۸۴۰ به‌صورت مصنوعی ایجاد می‌شد، اما در عصر حاضر به‌صورت سنتز شده تولید می‌شود. تشخیص سنگ زمرد اصل از نوع سنتز شده یا مصنوعی بسیار مشکل است و نیاز به تجربه زیادی دارد. معمولاً سنگ زمرد را با سنگ‌هایی چون دمانتوئید، دیوپسید، دیوپتاز، گروسولار (گارنت سبز کروم دار) اشتباه می‌گیرند.

یک راه تخصصی برای تشخیص زمرد اصل از تقلبی وجود دارد و آن عبور اشعه ماوراء بنفش از کریستال‌های زمرد است. معمولاً زمرد اصل نور فرابنفش را از خود عبور نمی‌دهد و نسبت به سنگ‌های بدل مات‌تر هستند.

سنگ زمرد اصل و تقلبی

بهترین معادن سنگ زمرد در جهان در کجا قرار دارد؟

بهترین زمرد جهان به کلمبیا اختصاص دارد، زمردهای برزیلی نیز از کیفیت خوبی برخوردار هستند، کشورهای دیگری چون اتریش، هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، مصر، آمریکا، نروژ و پاکستان نیز دارای معادن زمرد هستند.

زمرد کلمبیا

نحوه نگهداری سنگ زمرد به چه صورت است؟

سنگ زمرد بسیار مستعد شکستگی است، نوع شکستگی این سنگها معمولاً به‌صورت نامنظم است، بنابراین ممکن است کوچک‌ترین فشار یا ضربهای باعث شکسته شدن زیورآلات زمرد شود، توصیه ما این است که برای نگهداری سنگ زمرد، در زمان انجام امور منزل مثل آشپزی، گردگیری، استحمام و ... انگشتر زمرد یا گردنبند زمرد خود را استفاده نکنید.

گردنبند زمرد

نحوه قیمت گذاری سنگ زمرد چگونه است؟

مهم‌ترین نکته‌ای که در قیمت‌گذاری سنگ زمرد موردتوجه قرار می‌گیرد، خلوص، پاکی و شفافیت سنگ است البته برای قیمت‌گذاری سنگ زمرد نوع تراش نیز می‌تواند در ارزشمندی آن تأثیرگذار باشد.

قیمت زمرد

 

زمانی که صحبت از پوشیدن جواهرات زمردی به میان می‌آید، پیشنهاد می‌کنیم روی یک قطعه واقعی سرمایه‌گذاری کنید. زمردها به دلیل ماهیت شکننده‌شان، بهترین استفاده را در مناسبت‌های خاص دارند، تا لهجه رنگی قدرتمندی را به یک مجموعه تمام مشکی اضافه کنند یا حتی برای ایجاد کنتراست با سایر رنگ‌های روشن و جسورانه.

سنگ زمرد سنگ ماه تولد چه کسانی است؟

رنگ سبز تجلی کننده طبیعت بهار شکوهمند هست و حتی رنگ ونوس خدای روم باستان نیز است؛ بنابراین سنگ زمرد اهداکننده عشق جاودانه و زیبایی به متولدین اردیبهشت (ماه می) به‌عنوان سنگ ماه آنها است. در برخی فرهنگها از این گوهر جهت هدیه بیستمین، سی و پنجمین و یا پنجاهمین سالگرد ازدواج استفاده می‌شود.

سنگ ماه تولد زمرد

 

بررسی انرژی و قدرت سنگ زمرد

بهترین روش برای تشخیص نوع و کیفیت سنگ زمرد، در دست گرفتن این سنگ و بررسی آن در محل است. اما چنانچه از افراد علاقه‌مند به کار کردن با انرژی سنگ‌های قیمتی هستید، به کمک روشی که در ادامه توضیح داده خواهد شد می‌توانید ارتعاشات سنگ زمردی که در دست دارید را بررسی کنید.

زمرد سنگی کمیاب است که در شرایط خاص شکل‌گرفته و امکان پیدا کردن چنین بافتی با رنگ خالص و درخشان در طبیعت و دنیای اطراف ما دشوار یا تقریباً غیرممکن است. این ویژگی سنگ‌های کریستالی و قیمتی است که در شرایط دشوار و طی تراکنش‌های عمیق طبیعت شکل‌گرفته‌اند و نمونه‌هایی بی‌نظیر از بافت درونی خود را به اشتراک گذاشته‌اند.

سنگ زمرد

در مرکز دستان شما، مراکز حساسی وجود دارند که در حالت عادی می‌توانید به کمک آن‌ها عبور و مرور احساسات و انرژی‌های متفاوتی را درک کرده و منتقل کنید. به طور مثال به زمانی توجه کنید که حالت اضطراب و نگرانی، سبب سرد شدن دست‌ها شده یا لرزشی خفیف را ایجاد می‌کند.

ما به کمک اعضای مختلف بدن خود، تغییرات احساسی را کمابیش درک می‌کنیم اما دست‌ها عموماً از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند. بخصوص این حساسیت را می‌توانید در کف دست چپ خود باقدرت بیشتری احساس کنید.

برای بررسی انرژی شگفت‌انگیز زمرد نیز ابتدا ذهن خود را از نگرانی‌ها و افکار اضافه تخلیه کرده و صرفاً به دنبال هم ذات پنداری با قطعه‌سنگ سبز درخشان باشید. حال سنگ زمرد را در دست چپ خود گرفته و به احساساتی که به ذهن شما ساطع می‌شود توجه کنید.

ممکن است حس گرما یا موجی از حرکت را به‌صورت فیزیکی و درون رگ‌های خود احساس کنید. درهرصورت احساس ذهنی شما می‌تواند بسیار انتزاعی باشد. به طور مثال رفتار یا کاراکترهای خاصی را تصور کنید. این تصاویر می‌توانند توصیف‌کننده‌ی احساسات و انرژی حقیقی سنگ زمردی باشند که در دست دارید.

این شیوه را نمی‌توان روشی قطعی برای تشخیص اصالت سنگ زمرد در نظر گرفت بااین‌حال باید بدانید که سنگ‌های ساختگی یا کم‌ارزش، قادر به ایجاد احساسات و موج انرژی قوی نیستند و بافتی بسیار سست و یا خنثی را از خود به نمایش می‌گذارند.

چگونه از خواص درمانی سنگ زمرد بهترین استفاده را کنیم؟

رفتار شما با یک سنگ قیمتی لزوماً به‌صورت فیزیکی و ملموس، سبب بهره‌بردن از خواص و انرژی آن نیست. بسیاری از رفتارها و تأثیرپذیری‌های ذهنی و روحی ما از عناصر جذاب زندگی، صرفاً به‌صورت انتزاعی است. در این مورد مثالی را بیان می‌کنم. ممکن است شما به فردی علاقه‌مند شوید که در حقیقت حتی با او به‌صورت مستقیم صحبت نکرده‌اید اما او در حال تأثیرگذاشتن قوی بر احساس و ذهن و روان شماست.

انگشتر زمرد

این تأثیرات درواقع انرژی روحی شمارا شکل داده و دستخوش تغییر می‌کنند. سنگ‌ها نیز فراتر از ظاهر فیزیکی خود، دارای ارتعاشات و احساساتی هستند که شما لازم است به شکلی انتزاعی و ذهنی از آن‌ها تأثیر بپذیرید.

علاقه‌ی شما به جواهرات و سنگ‌های قیمتی خاصی که انتخاب می‌کنید به همین شکل سبب تأثیرپذیری شده و داستان شخصی شمارا در دنیای جواهرات و سنگ‌های قیمتی شکل می‌دهد. این کار را می‌توانید با سفارشی‌سازی طرح خاصی از جواهرات کاربردی یا خرید قطعه‌ای ساده از سنگ زمرد شروع کرده و تأثیرات آن را به‌تدریج مشاهده کنید.

درواقع برای بهره بردن از انرژی سنگ زمرد لزوماً نیازی نیست که از آن ابزاری برای استفاده‌ی روزمره ساخته شود. آویزها، انگشتر و دستبند، عملاً ابزارهای کاربردی هستند، هرچند ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه‌ی خود را نسبت به ماده‌ی خام و اولیه‌ی خود افزایش داده‌اند. این ویژگی‌های زیبایی‌شناسانه در ایجاد ارتعاشات و کیفیات بصری و احساسی نیز تأثیرگذار هستند بااین‌حال شما می‌توانید انرژی یک سنگ قیمتی را حتی در حالت خام آن نیز مشاهده و احساس کنید.

سفارش سنگ زمرد در سایت زر

در فروشگاه سایت زر امکان مشاهده انواع مدل انگشتر زمرد، گوشواره زمرد، آویز و دستبند زمرد برای کاربران مهیا است، همچنین می‌توانید جواهر موردنظر خود را با سنگ زمرد در تراش، وزن و مدل دلخواه سفارش دهید.

فروشگاه طلا و جواهر سنگ زمرد

فروشگاه طلا و جواهر با سنگ زمرد سایت زر یک کاتالوگ آنلاین از انواع مدل‌های زیورآلات زمرداست که کاربران می‌توانند جدیدترین مدل‌های جواهرت ساخته شده با زمرد را مشاهده کرده و مطابق با میل و سلیقه خود مدل سفارشی را انتخاب کنند.

زمرد و طلا


همچنین امکان ساخت مدل سفارشی خارج از مدل‌های ارائه شده در سایت وجود داشته و کاربران می‌توانند زیورآلات سفارشی خود را در وزن‌های دلخواه طلا و جواهر و با مدیریت بودجه سفارش دهند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۲:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد