آنتونیو ارمیریو دو مورائس میلیاردر سرشناس در برزیل

آنتونیو ارمیریو دو مورائس میلیاردر سرشناس در برزیل
موسس يكي از بزرگ‌ترين گروه‌هاي صنعتي آمريكاي لاتين
آنتونیو ارمیریو دو مورائس میلیاردری سرشناس در برزیل و رييس و مدیرعامل شرکت خانوادگی گروه ووتورانتیم، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های برزیل با تخصص در زمینه فلزات، کاغذ، سیمان، کشاورزی، مواد شیمیایی، مدیریت مالی، لوله و الکتریسیته است.
مجله فوربز در سال 2010 وی را با ثروت 3 میلیارد دلار در جایگاه سیصد و شانزدهم فهرست ثروتمندان جهان قرار داد.
آنتونیو ارمیریو دو مورائس در 4 ژوئن سال 1928 در سائوپائولو در برزیل به دنیا آمد. وی در مدرسه معدن کلورادو و در رشته مهندسی متالورژی تحصیل کرد و در سال 1949 از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. آنتونیو ارمیریو دو مورائس سومین نسل از خانواده است که اداره گروه ووتورانتیم را برعهده دارد. پدربزرگ او، آنتونیو پرییرا ایگناسیو (تولد 1875- فوت 1951)،‌ که یک مهاجر پرتغالی بود گروهی از شرکت‌ها را تاسیس کرد که بعدا تبدیل به گروه ووتورانتیم شد. پدر آنتونیو ارمیریو دو مورائس، ارمیریو خوزه دو مورائس (تولد 1900- فوت 1973)، نیز در رشته مهندسی در ایالات متحده تحصیل کرد و سپس به برزیل بازگشت. او با دختر آنتونیو پرییرا ایگناسیو ازدواج کرد. ارمیریو خوزه دو مورائس پس از ازدواج مالک این کارخانه شد. وی بین سال‌های 1963 تا 1971 سناتور جمهوری بود. این شرکت خانوادگی تحت مدیریت او رشد کرده و به حوزه‌های متنوعی وارد شد. ارمیریو خوزه دو مورائس این گروه را تبدیل به گروه ووتورانتیم کرد.
گروه ووتورانتیم یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های صنعتی در آمریکای لاتین است. گروه ووتورانتیم سه بخش از بازار را برای کار خود انتخاب کرده است: بخش صنعتی، بخش مالی و کسب و کارهای جدید. این گروه شرکت‌ها و برندهای مختلفی را در حوزه‌های متنوع صنعتی اداره می‌کند. این شرکت‌ها و برند‌ها شامل آتاکوچا (در حوزه معدن)، بانکو ووتورانتیم (مدیریت مالی)،‌ شرکت آلومینیوم برزیل (آلومینیوم)، سیتروویتا (کشاورزی)، فیبریا (کاغذ و لوله)،‌ میلپو (معدن)، ‌نیترو کیمیکا (مواد شیمیایی)، ووتورانتیم سیمنتوز (سیمان)،‌ ووتورانتیم انرژیا ( انرژی)، ووتورانتیم متز (معدن)، VNN (شرکت خصوصی مدیریت سرمایه‌های پرریسک) و غیره می‌شود. گروه ووتورانتیم روی پروژه‌های مربوط به بیوتکنولوژی هم سرمایه گذاری می‌کند. درآمد گروه ووتورانتیم در سال 2010 در حدود 6/17 میلیارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 9/2 میلیارد دلار برآورد شده بود. در سال 2008 بیش از 60 هزار نفر برای این شرکت کار می‌کردند. گروه ووتورانتیم در بیش از 20 کشور در سرتاسر دنیا حضور دارد.
آنتونیو ارمیریو دو مورائس همچنین رييس بیمارستان دا بنفیشنسیا پورتوگزا در سائوپائولو است. در حدود 60 درصد خدمات این بیمارستان مخصوص شهروندان زیر خط فقر است. البته مورائس اخیرا اعلام کرده که یکی از نوه‌هایش، ارتور فریتاس قرار است جانشین او در ریاست این بیمارستان شود. آنتونیو ارمیریو دو مورائس در کنار کسب و کار خود مستقیما در امور سیاسی نیز فعالیت داشته است. او تلاش‌های زیادی برای ارتقای دموکراسی، بهبود سیستم سلامت ملی و ایجاد فرصت‌های شغلی در برزیل انجام داده است.
آنتونیو ارمیریو دو مورائس ازدواج کرده و نه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن سائوپائولو در برزیل است. آنتونیو ارمیریو دو مورائس همچنین پدربزرگ ماریو مورائس راننده مسابقات سری ایندی کار است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۴:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد