روند قیمت آتی در روز گذشته

روند قیمت آتی در روز گذشته
روز گذشته، در حالی که بازار جهانی تعطیل بود و قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار داشت، سکه تمام بهار آزادی راه کاهشی را در پیش گرفت، امری که منجر به دو رقمی شدن حباب آن شد. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 118 هزار تومان رسید.

روز گذشته، در حالی که بازار جهانی تعطیل بود و قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار داشت، سکه تمام بهار آزادی راه کاهشی را در پیش گرفت، امری که منجر به دو رقمی شدن حباب آن شد. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و 118 هزار تومان رسید. در شرایطی که بهای دلار در بازار داخلی افزایش قیمت را تجربه کرد، برخی فعالان، پایین آمدن سکه را ناشی ازکاهش تقاضا دانستند. به گفته آنها، از یکسو، تقاضا پس از اعیاد قربان و غدیر در بازار کاهش پیدا کرده و از سوی دیگر، تعدادی از معامله‌گران در آستانه ماه محرم انتظار چندانی برای افزایش قیمت ندارند. در نتیجه افت سکه در روز افزایش دلار، حباب سکه منفی تر و دو رقمی شد. تا ساعت 3 بعدازظهر روز گذشته، ارزش ذاتی سکه یک میلیون و 129 هزار تومان بود و اختلافی 11 هزار تومانی با قیمت بازار داشت. حباب سکه که تا آخرین روز شهریورماه مثبت بود، از اولین روز مهرماه منفی شد تا اینکه سرانجام در چهارمین روز این ماه به بیش از ده هزار تومان رسید. حباب منفی نشان گر آن است که ارزش ذاتی سکه نسبت به قیمت بازاری آن بیشتر است.

افزایش حجم معاملات آتی

روز یکشنبه، بازار همچنان به کام افزایشی‌ها بود. در دومین روز هفته، تعداد معامله‌گران در بازار زیاد و حجم معاملات آتی افزایش یافته بود. در نتیجه افزایش تعداد معامله‌گران و حجم خرید وفروش‌های آتی هیجان بازار بیش از روزهای گذشته بود. در چنین فضایی، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 568 تومان آغاز کرد که تغییری نسبت به روز ابتدایی هفته نداشت. این در حالی بود که در ابتدای روز، برخی معامله‌گران نرخ خرید خود را 3 هزار و 565 تومان اعلام کردند، ولی هیچ کس حاضر به فروش دلار با این قیمت نشد، امری که نشان دهنده انتظارات افزایشی موجود در بازار بود. پس از شروع خنثی ابتدای روز، در ادامه دلار به سرعت از محدوده 3 هزار و 570 تومان عبور کرد و تا قیمت 3 هزار و 574 تومان بالا رفت، هر چند که نهایتا با قیمت 3 هزار و 573 تومان به کار خود پایان داد. این بالاترین قیمت دلار از اواسط بهمن 94 بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۱:۲۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد