مسیر بازار آتی سكه بعد از همه‌پرسی بريتانيا

مسیر بازار آتی سكه بعد از همه‌پرسی بريتانيا
سر‌انجام رخدادی که همه منتظر آن بودیم به وقوع پیوست. همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام شد و با حدود ۵۲درصد رای موافق به خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا ماه‌های آخر حضور خود را در این اتحادیه سپری می‌کند، این در شرایطی است که پروسه خروج بریتانیا حدود ۲ سال طول خواهد کشید.

سر‌انجام رخدادی که همه منتظر آن بودیم به وقوع پیوست. همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا انجام شد و با حدود ۵۲درصد رای موافق به خروج از اتحادیه اروپا، بریتانیا ماه‌های آخر حضور خود را در این اتحادیه سپری می‌کند، این در شرایطی است که پروسه خروج بریتانیا حدود ۲ سال طول خواهد کشید.به گزارش «‌پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از اینکه نتیجه همه‌پرسی مشخص شد، اونس حرکت قدرتمندی به سمت بالا انجام داد و تا ۱۳۵۸ دلار نیز صعود کرد. البته در اینجا محدوده مقاومتی محکمی وجود داشت که باعث نزول اونس تا محدوده ۱۳۲۰ دلاری شده است. توجه داشته باشید که در زمان بسته‌شدن بازار آتی در روز پنج‌شنبه، قیمت اونس ۱۲۶۱ دلار بوده است، بنابراین انتظار نوسانات صعودی پرقدرتی در زمان بازگشایی بازار آتی برای روز شنبه را داریم و توصیه می‌شود در شروع بازار پوزیشن‌گیری نکنید تا بازار به تعادل برسد اما حال به سراغ سناریوهای پیش‌روی سررسید اسفند خواهیم رفت.
سطح حمایتی یک میلیون و 77 هزار تومان در سکه اسفند که در گذشته مقاومت بسیار قوی بوده، اکنون تبدیل به حمایت خواهد شد. البته امکان پوزیشن‌گیری به دلیل ریسک ناشی از همه‌پرسی بریتانیا وجود نداشت و توصیه به آفست بودن داشتیم اما افزایش قیمت از این سطح نشان‌دهنده نظم نهفته در بازار است. با توجه به حرکت پرقدرت اونس و افزایش بیش از ۵۰ دلاری نسبت به پنج‌شنبه، احتمال نوسانات صعودی شدید را می‌دهیم. اولین هدف برای خریداران می‌تواند یک میلیون و 113 هزار و دومین هدف نیز یک میلیون و 121 هزار تومان باشد. این رقم بالاترین قیمت (Highest Price) سررسید اسفند بوده و باید کاملا در مورد این سطح هوشیارانه عمل کنیم.
سطوح مستحکم مقاومتی بین یک میلیون و 130 هزار تا یک میلیون و 121 هزار تومان وجود دارد، در صورتی که قیمت در بین این سطوح بازگشایی شود، باید منتظر شکست یک میلیون و 113 هزار تومان باشیم که بعد از شکست با تایید حمایت یک میلیون و 110 هزار تومان احتمال کاهش پیش‌بینی می‌شود که این کاهش تا جایی ادامه خواهد داشت که سطوح‌ حمایتی خود را بشکند و با شکست هر‌یک از حمایت‌ها به حمایت بعدی خواهد رسید. حمایت‌های پیش‌رو پس از شکست یک میلیون و 113 هزار تومان می‌تواند تا یک میلیون و 110 هزار تومان، یک میلیون و 105 هزار تومان، یک میلیون و 102 هزار تومان، یک میلیون و 99 هزار تومان، یک میلیون و 94 هزار و 500 تومان، یک میلیون و 87 هزار تومان و یک میلیون و 77 هزار تومان پیش برود که بستگی به اونس طلا دارد و احتمال اینکه به دلیل هم‌جهت شدن با اونس طلا، بعد از کاهش روی هر‌کدام از سطوح روند خود را از کاهش به افزایش تغییر دهد، وجود دارد. سطح یک میلیون و 77 هزار تومان بسیار مستحکم دیده می‌شود که در صورت شکست می‌تواند کاهش بیشتری به دنبال داشته باشد.
 

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۷:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد