ادامه روند کاهشی قیمت سکه در بازار

ادامه روند کاهشی قیمت سکه در بازار
محمد کشتی آرای : طی چهار هفته گذشته قیمت طلا بطور متوسط 100 دلار کاهش پیدا کرده که این میزان برای هفته گذشته 25 دلار ثبت شده است.

محمد کشتی آرای : طی چهار هفته گذشته قیمت طلا بطور متوسط 100 دلار کاهش پیدا کرده که این میزان برای هفته گذشته 25 دلار ثبت شده است.
وی ادامه داد: طی دو روز گذشته قیمت طلا 12 دلار کاهش داشته و قیمت هر اونس طلا به 1201 دلار رسیده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه کاهش قیمت جهانی طلا باعث شده که در سال 95 قیمت سکه به زیر یک میلیون تومان کاهش پیدا کند گفت: سکه تمام بهار آزادی که در ایام نوروز به یک میلیون و پنجاه تومان رسیده بود، با 55 هزار تومان کاهش به 993 هزار تومان رسیده است.
قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز که به 107 هزار و 500 تومان رسیده بود به 101 هزار تومان رسیده است.
کشتی آرای در پاسخ به این سوال که آیا روند کاهش قیمتها ادامه دارد گفت: اگر بحث افزایش نرخ بهره در آمریکا به عمل تبدیل شود روند کاهش قیمتها در بازار طلا ادامه پیدا می کند در غیر اینصورت ما شاهد ثبات در بازار طلا خواهیم بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه گذاری در بازار طلا در حال حاضر مقرون به صرفه است یا خیر گفت: در چندسال گذشته با توجه به افزایش قیمتهای جهانی طلا و افزایش روزانه قیمت طلا در داخل کشور مردم با خرید سکه و طلا سود می کردند ولی در حال حاضر شرایط گذشته وجود ندارد.
وی ادامه داد: در شرایطی که بازار مسکن با رکود روبرو است و شاخصهای بورس کاهش پیدا کرده، سرمایه گذاری در بخش تولید طلا یکی از بهترین گزینه ها در زمینه سرمایه گذاری است و اگر کسی بخواهد در بحث تولید طلا در بخش معادن این اقدام را انجام دهد هم سودآوری خوبی برایش دارد و هم می تواند اشتغال زایی ایجاد کند.
کشتی آرای افزود: معادن زیادی در کشور کشف شده که آماده سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری در این بخش بسیار مفید است.
کشتی آرای با اشاره به اینکه یکی دیگر از زمینه های سرمایه گذاری نیز صنعت طلا است اظهار داشت: سرمایه گذاری در زمینه صنعت طلا شرایط را برای صادرات این مصنوع به کشورهای همسایه فراهم می کند و بسیاری از کشورهای همسایه می تواند مصرف کننده طلای ساخته شده در کشور ما باشد.
وی افزود: بسیاری از کشورهای همسایه اعلام آمادگی کردند تا در زمینه طلا در کشور ما سرمایه گذاری کنند و ما آماده هستیم تا آنها را در این زمینه راهنمایی کنیم.

منبع خبر: خبرگزاری صدا و سیما
  ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۵:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد