صعود طلای جهانی از سرگرفته شد

صعود طلای جهانی از سرگرفته شد
طلا در بازار جهانی پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا که نشان داد افزایش نرخهای بهره در ژوئن بعید است، همچنان بالای 1200 دلار قرار گرفت.
طلا در بازار جهانی پس از انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا که نشان داد افزایش نرخهای بهره در ژوئن بعید است، همچنان بالای 1200 دلار قرار گرفت.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات پنج شنبه بازار سنگاپور با 0.1 درصد افزایش، به 1210 دلار رسید.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.4 درصد افزایش قیمت داشت و به 1209 دلار رسید.
طلا روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش نشست آوریل کمیته بازار آزاد بانک مرکزی آمریکا که نشان داد تنها عده معدودی از مقامات این بانک انتظار دارند نرخ بهره در ژوئن افزایش پیدا کند، به سطح بالاتری صعود کرد.
این فلز ارزشمند روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از یک سه ماه گذشته صعود کرده بود اما روز سه شنبه تحت تاثیر صعود دلار اندکی از افزایش قیمت اخیر خود را از دست داد.
به گفته تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز، طلا از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای به تعویق انداختن افزایش نرخهای بهره سود خواهد برد.
قیمت طلا از اواسط مارس به دلیل ابهام بازار درباره زمان افزایش نرخهای بهره، در بازه 1170 تا 1230 دلار محبوس مانده و موفق نشده به سطح بالاتری صعود کند. اگر طلا موفق شود به بالای 1220 دلار صعود کند در این صورت ممکن است به رشد پایدار دست پیدا کند.
نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهد و به جذابیت این فلز برای سرمایه گذاری لطمه می‌زند و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.
خروج سرمایه از صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، همچنان منعکس کننده رضایت ضعیف سرمایه گذاران است. ذخایر این صندوق روز چهارشنبه 0.41 درصد کاهش یافت و به 715.26 تن رسید که کمترین میزان در چهار ماه گذشته بود. 
منبع خبر: ایسنا
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد