قیمت طلا بالای 1200 دلار ثابت ماند

قیمت طلا بالای 1200 دلار ثابت ماند
قیمت طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن سرنوشت مذاکرات یونان با وام دهندگان اروپایی این کشور، بالای 1200 دلار ثابت ماند.
قیمت طلا در بازار جهانی با انتظار سرمایه‌گذاران برای روشن شدن سرنوشت مذاکرات یونان با وام دهندگان اروپایی این کشور، بالای 1200 دلار ثابت ماند.
هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1204 دلار رسید.
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل تغییر چندانی نداشت و 1204 دلار معامله شد.
قیمت این فلز در روزهای پنج شنبه و جمعه گذشته 0.9 درصد کاهش یافت و کاهش هفتگی 22.60 دلار یا 1.84 درصد را رقم زد.
تعطیلات سال نو در چین که دومین خریدار بزرگ طلا در جهان به شمار می‌رود، قیمت طلا را تحت فشار قرار داده است.
از سوی دیگر شاخص دلار روز جاری صعود کرد و با گران کردن طلا برای خریداران ارزهای دیگر، به جذابیت این فلز زرد به عنوان سرمایه گذاری امن لطمه زد. این ارز در ماه‌های اخیر با بالا رفتن انتظارات نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری میلادی قوی بوده و ارزش آن به بالاترین سطح در 10 سال گذشته صعود کرده است.
سرمایه‌گذاران نسبت به دورنمای قیمت طلا محتاط مانده‌اند و صندوق‌های تامینی سرمایه‌گذاران و مدیران سرمایه اقدام به کاهش سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند کرده‌اند با این همه ذخایر «اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و همچنین معیار سنجش رضایت سرمایه‌گذاران است، روز جمعه 0.23 درصد افزایش یافت و به 771.25 تن رسید.
گمانه زنی نسبت به احتمال خروج یونان از منطقه یورو یکی از عواملی بوده است که تقاضا برای دارایی امن را افزایش داده و کمک کرده است طلا از ابتدای امسال تاکنون 1.7 درصد رشد کند.
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.7 درصد صعود کرد و به 16.362 دلار در هر اونس رسید. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد افزایش، به 1169 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.5 درصد افزایش، 784 دلار معامله شد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۸:۸:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد