افت شدید سکه

افت شدید سکه
اما قیمت سکه بهار آزادی در اولین روز کاری خود تحت‌تاثیر سقوط اونس در هفته گذشته افت شدیدی را تجربه کرد. سکه با فرو افتادن به یک مدار پایین‌تر تا قیمت 914 هزار تومان ریزش کرد.
اما قیمت سکه بهار آزادی در اولین روز کاری خود تحت‌تاثیر سقوط اونس در هفته گذشته افت شدیدی را تجربه کرد. سکه با فرو افتادن به یک مدار پایین‌تر تا قیمت 914 هزار تومان ریزش کرد. سکه طلا در بازار ایران که در آخرین روز کاری هفته گذشته نیز هفت هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده بود، روز شنبه با 11 هزار تومان افت دیگر مواجه شد. گرچه در سطح شهر برخی فروشندگان از قیمت 920 هزار تومان سخن می‌گفتند، اما فاصله خرید و فروش در این مراکز به 10 هزار تومان هم می‌رسید. این در حالی بود که در بازار سکه‌فروشان فاصله خرید و فروش 2 هزار تومان گزارش شد. سکه فروشان معتقدند با توجه به روند کنونی، احتمال ریزش بیشتر نیز هست. طلای جهانی در هفته گذشته، شاهد افت بسیار شدیدی بود که بر بازار داخلی نیز اثرگذار شده است، البته بهای طلا در ایران علاوه‌بر بهای جهانی اونس طلا از قیمت دلار در بازار آزاد نیز اثر می‌گیرد.
روز شنبه نرخ دلار 5 تومان بالا رفت که با توجه به تاثیری که بر نرخ سکه دارد، می‌توان گفت در حکم ضربه‌گیر ریزش عمل کرده است. ورود سکه به کانال پایین‌تر از 920 هزار تومان پس از 15 مهر بی‌سابقه بوده و احتمال دارد درصورت کاهش روند طلا، سکه به مرزهای پایین‌تری نیز ریزش کند؛ هرچند که با توجه به مناسبات مذهبی، بازار داخلی فعلا تا شنبه هفته دیگر به تعلیق می‌رود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۴:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد