رونق بازار جهانی سهام از جذابیت طلا کاست

رونق بازار جهانی سهام از جذابیت طلا کاست
پایگاه خبری بلومبرگ روز دوشنبه اعلام کرد: قیمت طلا برای سومین روز کاری متوالی، کاهش یافت، زیرا رونق بازار جهانی سهام از تقاضا برای دارایی های مطمئن مانند طلا کاست.
قیمت تحویل فوری طلا امروز در ساعت 11:22 به وقت محلی در بازار سنگاپور سه دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 234 دلار و 74 سنت در هر اونس رسید.
قیمت تحویل فوری هر اونس طلا پیش از این در بازار یاد شده ، یک هزار و 237 دلار و 14 سنت بود.
قیمت طلا پس از آنکه در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) به یک هزار و 249 دلار و 75 سنت در هر اونس یا بالاترین قیمت از 11 سپتامبر (20 شهریور) صعود کرد، هفته گذشته، برای نخستین بار از ماه ژوییه (تیر) تا کنون، دو هفته متوالی افزایش پیدا کرد.
شاخص ام.اس.سی آی بازار جهانی سهام پس از چهار هفته کاهش که طولانی ترین دوره کاهش این شاخص در بیش از یک سال گذشته است و رسیدن به کمترین مقدار خود در هشت ماه گذشته، بار دیگر افزایش پیدا کرد و روز دوشنبه نیز به صعود خود ادامه داد.
لیو جی، تحلیلگر شرکت سیندا فیوچرز در هانگزوی چین گفت: آرامش به بازار سهام برمی گردد و تقاضای طلا کاهش می یابد.
وی افزود: اقتصاد اروپا همچنان از خود ضعف نشان می دهد و به دلیل سیاست پولی متناقض بانک مرکزی آمریکا از یک سو بانک های مرکزی اروپا و چین از سوی دیگر، در میان مدت، نرخ برابری دلار در مقابل یورو افزایش خواهد یافت.
جی ادامه داد: سیاست های متناقض تغییر دورنمای رکود بازار طلا را دشوار می سازد.
قیمت طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) امروز در ساعت یاد شده در بازار کامکس نیویورک با یک دهم درصد کاهش نسبت به روز قبل، به یک هزار و 237 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.
قیمت آتی طلا نیز در تاریخ 15 اکتبر به یک هزار و 250 دلار و 30 سنت در هر اونس یا بالاترین سطح خود از 11 سپتامبر رسید.
خالص خرید طلا به امید افزایش قیمت در آینده، در هفته منتهی به 14 اکتبر (22 مهر) به 39 درصد افزایش یافت و به طور ناگهانی سبب شد روند کاهشی قیمت طلا که از سال 2010 تا کنون بی سابقه بود، تغییر کند.
همچنین در ساعت یاد شده، قیمت تحویل فوری هر اونس نقره در بازار سنگاپور با پنج دهم درصد افزایش به 17 دلار و 36 سنت رسید، پلاتین با پنج دهم درصد افزایش به یک هزار و 268 دلار و 56 سنت و پالادیوم با 6 دهم درصد افزایش، به 759 دلار و 40 سنت رسید. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷:۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد