سنگ ماه تولد دی چیست؟ گارنت | سنگ ماه دی زن و مرد

سنگ ماه تولد دی چیست؟ گارنت | سنگ ماه دی زن و مرد
سنگ ماه تولد دی چیست؟ سنگ ماه تولد دی‌ماهی گارنت می باشد. آیا سنگ ماه تولد دی زن و سنگ ماه تولد دی مرد متفاوت است؟ انواع سنگ‌های ماه تولد دی کدام است؟ رنگ سنگ ماه تولد دی چیست؟ موضوعات مقاله سایت زر می باشد

تهیه‌ی اکسسوریسنگ ماه تولد دی می‌تواند انتخابی بسیار هیجان‌انگیز و درعین‌حال پر چالش باشد. زمانی که قصد کنید جواهری مزین شده به یک سنگ قیمتی خاص را تهیه کنید، انتخاب‌های بسیار مختلفی پیش روی شما خواهد بود.

سنگ ماه تولد دی چیست؟ گارنت

شما لازم است تا در جریان این خرید، سلیقه‌ی فرد مقابل و به‌علاوه انتظارات و ایدئال‌های خود را در نظر بگیرید. در این مطلب به بررسی سنگ ماه تولد دی‌ماهی‌ها و ایده‌هایی که می‌توان برای تهیه‌ی بهترین جواهر مربوط به این ماه تولد در اولویت قرار داد خواهیم پرداخت.

سنگ ماه تولد دی چیست؟ این سنگ چه ارتعاشاتی را از خود نشان می‌دهد؟

گارنت اصلی‌ترین و معروف‌ترین سنگ ماه تولد دی‌ماهی است. شما در اغلب مواقع تراش‌هایی بسیار سرخ و عمیق از گارنت را مشاهده خواهید کرد که هاله‌های سیاه‌رنگی را نیز به نمایش می‌گذارند. این سنگ ماه تولد دی در برخی مواقع، قرابت بصری نزدیکی با یاقوت سرخ دارد بااین‌حال، رنگ گارنت بسیار گرم‌تر و پررنگ است و گاها به سیاهی گرایش پیدا می‌کند. گارنت به لحاظ بصری شباهت زیادی به هاله‌های گرم و پررنگ دانه‌های انار بسیار سرخ دارد.

گارنت اصلی‌ترین و معروف‌ترین سنگ ماه تولد دی‌ماهی است

یاقوت سرخ نیز از دیگر سنگ‌های قیمتی متعلق به ماه دی است بااین‌حال یکی از نمونه سنگ‌های فرعی است و سنگ اصلی دی‌ماهی‌ها، گارنت خواهد بود. ویژگی‌هایی که در ادامه برای سنگ ماه تولد دی ذکر می‌شود می‌تواند شمارا نیز در مورد تهیه‌ی جواهری از جنس گارنت وسوسه کند، حتی اگر یک فرد متولد دی نباشید.

تهیه‌ی جواهری از جنس گارنت می‌تواند به‌مراتب ساده‌تر از یاقوت سرخ باشد چراکه قیمت تمام‌شده‌ی گارنت کمتر، و از فراوانی بیشتری نیز برخوردار است. تراش‌های سنگ ماه تولد دی را می‌توان در جواهرات مردانه و زنانه به کار برد و جنسیت خاصی ندارد. بااین‌حال، جلوه و درخشش آن‌ها در جواهرات زنانه باورنکردنی است و می‌تواند حس اغوا و تسلط بسیار زیادی را ایجاد کند.

گارنت چه درسی را به ما می‌آموزد؟

شبیه‌ترین سیستم طبیعی که به ویژگی‌های ساختاری و انرژیکی سنگ ماه تولد دی شباهت دارد، سیستم گردش خون بدن انسان است. گارنت قادر است انرژی مدنظر شمارا مانند قدرت سیستم گردش خون به حرکت اندازد. این موضوع را می‌توان در ساختار فیزیکی گارنت نیز مشاهده کرد.

سنگ ماه تولد دی‌ماهی

این کانی از تعداد زیادی کریستال بسیار ریز تشکیل‌شده است. طیف‌های رنگی مختلف سنگ ماه تولد دی به ما بار دیگر یادآور می‌شوند که رنگ‌بندی، وجه شاخص و عامل دسته‌بندی سنگ‌های قیمتی نیست بلکه لازم است به انرژی و بافت شخصیتی هر سنگ قیمتی دقت کرد. همان‌طور که هر دی‌ماهی مشابه فرد دی‌ماهی دیگر نیست، سنگ‌های گارنت و جواهرات ساخته‌شده از گارنت نیز یک‌به‌یک می‌توانند خصوصیاتی متفاوت را بروز دهند. بااین‌حال ما به دنبال وجوه مشترک هستیم.

شباهت گارنت با وجوه مشترک و پتانسیل افراد دی‌ماهی

ویژگی‌هایی که در ادامه برای افراد دی‌ماهی ذکر می‌شود به‌صورت نسبی هستند و بسته به شخصیت و انتخاب‌هایی که فرد دی‌ماهی در زندگی خود اتخاذ کند، پتانسیل ظهور و بروز متفاوتی خواهند داشت. پیش از خرید جواهر گارنت برای فرد دی‌ماهی موردعلاقه‌ی خود، به بررسی ویژگی‌های شاخص و بارز او بپردازید.

رنگ سنگ ماه تولد دی  - گارنت

در ستاره‌شناسی، افراد متولد دی‌ماه با صفاتی مثل درون‌گرایی، سخت‌کوش بودن و عمل‌گرایی است. تاثیر گذار‌ترین فرد زندگی من یعنی پدرم، فردی متولد دی بود. او به‌وضوح فردی علاقه‌مند به مادیات بود و تمام عمر خود را تقریباً صرف همین موضوع کرد. مسائل فکری و انتزاعی برای او اهمیت خاصی نداشت و هیچ انرژی خاصی را صرف یافتن پاسخ برای پرسش‌های فکری و فلسفی خود نکرد.

اما پول و مادیات همیشه برای او ارزشی برابر زندگی داشت. از جنبه‌های منفی افراد متولد دی که بگذریم، چنین افرادی می‌توانند در ایجاد امنیت و حفظ ثبات زندگی تلاشگر باشند و همیشه ایده‌ای برای برون‌رفت از مشکلات ناگهانی زندگی روی میز بگذارند. آن‌ها می‌توانند به شکل منطقی و کاربردی، اطلاعات مناسبی برای تصمیم‌گیری در موقعیت‌های دشوار را به شما عرضه کنند و به‌این‌علت، به‌عنوان مشاورین قدرتمند شناخته‌شده‌اند.

فرد متولد دی پتانسیل این را دارد که به سمت فعالیت‌های مرتبط با مذاکره و گفت‌وگو کشیده شود و اگر در کنترل خشم و عصبانیت خود مهارت پیدا کند، قطعا درزمینه‌های دیپلماتیک به موفقیت بالایی خواهد رسید. آن‌ها پتانسیل دارند که خود را در هر زمینه‌ای توجیه کرده و استدلال‌های دندان‌شکنی را ارائه دهند.

فرد دی‌ماهی قادر به خیال‌پردازی و دیدن چیزی فراتر ازآنچه نقد و قابل وصول است نیست. او در انجام هر فعالیتی به دنبال یک سود ملموس است و برای فعالیتی که در آن سود خاصی نباید ممکن است کوچک‌ترین ارزشی نیز قائل نباشد و با آن به شکل تحقیرآمیزی برخورد کند.

گارنت، سنگ ماه تولد دی را بهتر بشناسیم!

مشخصات سنگ ماه تولد دی‌ماهی‌ها گارنت

گارنت در رنگ‌های مختلف وجود دارد و متداول‌ترین رنگ آن قرمز تیره است. نام دیگر گارنت لعل است. البته در حرفه جواهرسازی به سنگ اسپینل هم چون رنگ قرمز دارد، گاهی لعل‌ گفته‌ می‌شود.

گارنت کلمه‌ای لاتین و به معنای دانه‌های مُدوّر است. گارنت شفاف در جواهرسازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و چند نوع معروف و قابل‌استفاده آن در جواهرسازی عبارت‌اند از:

الف) پیروپ‌(pyrope):

با رنگ قرمز و کمی متمایل به قهوه‌ای که معادن آن بیشتر در آفریقای جنوبی، سریلانکا، برزیل، استرالیا، چک‌اسلواکی و تانزانیاست. این سنگ در سده‌های قبل بسیار موردتوجه جواهرسازان اروپا بود. علت این توجه نیز رنگ آتشین آن‌ بوده‌ است.

ب) آلماندین‌ (almandine):

این گارنت بیشتر به رنگ قرمز متمایل به بنفش است و گاهی قرمز آن با یاقوت قرمز و اسپینل اشتباه می‌شود. این گوهر بیشتر در کشورهای هندوستان، برزیل و افغانستان تولید می‌شود.

ج) گروسولار (grossular):

رنگ تیره متمایل به سبز و قهوه‌ای روشن دارد و در کشورهای کانادا، افریقای جنوبی، روسیه، پاکستان و سریلانکا استخراج‌ می‌شود.

د) انواع دیگر گارنت عبارت‌اند از: اسپسارتیت، هسونیت و آندرادیت‌

رنگ‌های گارنت جلوه و زیبایی خاصی دارند. این گوهر به دلیل تنوع رنگ و وجود معادن پراکنده در تمام دنیا به‌خصوص در کشورهای پرجمعیت (از جمله هندوستان، پاکستان و برزیل) و انواع خاصی از آن در کشورهای اروپایی در ساخت جواهرات بومی جایگاه خاصی دارد و به دلیل ارزانی برای تمام طبقات مردم قابل‌استفاده است.

ناگفته نماند در بسیاری از همین کشورها در مورد این گوهر اعتقادات و باورهای خاصی وجود دارد. گفتنی است این‌گونه اعتقادات در مورد سنگ‌ها، به‌طورکلی جنبه نمادین دارد. امروزه با پیشرفت علم و کشف خواص فیزیکی این عناصر، در مورد هر سنگ مواردی مشخص شده که در شماره‌های قبل به نمونه‌هایی اشاره‌ کرده‌ایم.

انگشتر سنگ ماه تولد دی  گارنت و برلیان

اصولاً گوهرها به‌خاطر رنگ، درخشش، شفافیت، سختی زیاد، کمیابی و یا پدیده‌های نوری موردتوجه انسان‌ها بوده‌اند. همین انگیزه‌ها باعث شده که امروزه در لابراتوارها گوهرهایی با ترکیبات شیمیایی برابر و خواص فیزیکی مشابه با گونه‌های طبیعی ساخته شود؛ و البته مصنوعی بودن این سنگ‌ها باید ذکر شود تا استفاده‌کننده گمراه نشود؛ برای مثال گفته شود یاقوت مصنوعی، زمرد مصنوعی‌ و...؛ این شیوه ساخت‌ را synthetic gemstone گویند.

به‌علاوه، گوهرهایی هم به نام بدلی ساخته می‌شوند که معمولاً موادی مثل شیشه و پلاستیک در آنها به‌کاررفته است. این بدل‌ها فقط رنگ، جلا و شفافیت جواهرات اصل را دارند و فاقد خواص فیزیکی و شیمیایی نوع اصل هستند. به این شیوه‌ ساخت‌ imitation گویند.

دیگر سنگ متولدین دی‌ماه کوارتز صورتی(rose quartz‌) است. این سنگ زیبا در برزیل استخراج می‌شود و قیمت زیادی ندارد. از آن مهره‌های ریز و درشت تراش می‌دهند که معمولاً به صورت گردن آویز استفاده‌ می‌شود. بعضی از انواع کوارتز را هم در آزمایشگاه‌ها به صورت مصنوعی تولید می کنند که برای مصارف زینتی و صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در گروه کوارتز، سنگ‌های دیگری وجود دارد که هر کدام رنگ و تراش خاصی دارند.

انتخاب هدیه بر اساس رنگ سنگ ماه تولد دی

با توجه به سنگ‌های متعددی که برای هر ماه تولد در نظر گرفته شده است نمی‌توان یک رنگ خاص را به یک ماه تولد خاص نسبت داد. بااین‌حال در عرف عمومی دنیای جواهرات، گارنت معمولاً در نمونه‌های بسیار سرخ و خونین به فروش می‌رسد و زمانی که جست‌وجوی خود را برای انتخاب یک تراش زیبا و یک جواهر زیبا که از سنگ ماه تولد دی ساخته شده است را آغاز کنید، بیشتر نمونه‌هایی که می‌بینید، رنگ سرخ را از خود نشان می‌دهند.

انتخاب هدیه بر اساس رنگ سنگ ماه تولد دی

بااین‌حال، در میان انواع گارنت، نمونه‌هایی وجود دارند که طیف‌های رنگی کاملا متضادی را نشان می‌دهند. سنگ ماه تولد دی حتی می‌تواند در طیف رنگی سبز روشن یا سبز مایل به زمردی نیز یافت شود. به‌این‌ترتیب از شما می‌خواهم که لزوما رنگ‌بندی سنگ را در اولویت قرار نداده و به تطابق ارتعاشی سنگ قیمتی ماه تولد با شخصیت فردی که قصد دارید برای او هدیه‌ای را تهیه کنید توجه داشته باشید. این موضوع می‌تواند در ادامه، ارتباط قلبی دنباله‌داری را بین صاحب جواهر و هدیه‌ای که از شما به او رسیده است ایجاد کند.

سنگ ماه تولد دی زنانه با سنگ ماه تولد دی مرد متفاوت است؟

سنگ‌ها دارای احساسات و کارکردهای عمیق حسی هستند و فراتر از ویژگی‌های جنسیتی فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با اطمینان، جواهراتی از سنگ قیمتی گارنت را چه برای زنان و چه برای آقایان تهیه کنید. چنانچه به زیرمجموعه‌های مختلف فروشگاه طلا و جواهرات زر رجوع کنید، نمونه‌های بسیار متنوعی از جواهرات زنانه و مردانه و حتی کودکانه‌ای که از سنگ ماه تولد دی ساخته‌شده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

سنگ ماه تولد دی زنانه با سنگ ماه تولد دی مرد

ما این زیرمجموعه‌ها را بر اساس سنگ‌های قیمتی خاص نیز در اختیار شما قرارداده‌ایم تا بتوان مروری سریع و ساده در مورد این طیف از محصولات سرخ و آتشین داشت. گارنت با طبع زنانه و مردانه سازگار است و طیف‌های رنگی آن را بیش از هر چیز می‌توانید در مرکز انرژی چاکرای ریشه‌ی خود مشاهده کنید. چاکرای ریشه به رنگ سرخ است و در حالت مثبت، برای ما حس تعلق و امنیت خاطر را ایجاد می‌کند.

یک سنگ قیمتی می‌تواند در قدرتمندتر کردن این چاکرا تاثیر زیادی داشته باشد بااین‌حال، بر عهده‌ی شماست که از این قدرت در مسیر مثبتی استفاده کنید یا مسیر منفی را در پیش بگیرید. جواهرات سنگی ازاین‌جهت هیجان‌انگیز هستند که ارزش خود را درست زمانی که در دستان فرد خاصی قرار می‌گیرند نشان خواهند داد و به‌طور مجرد، اراده‌ی خاصی از خود نشان نمی‌دهند.

پس اصطلاح سنگ ماه تولد دی زن و مرد، بیشتر کلیشه‌ای در مورد ویژگی‌های زیبایی شناسانه را نشان می‌دهد درصورتی‌که نوع طراحی جواهر است که نشان می‌دهد کدام جنسیت می‌تواند از یک جواهر قیمتی استفاده‌ی بهتری داشته باشد. سنگ‌ها به‌طور مجرد دارای جنسیت بخصوصی نیستند.

سنگ‌های ماه تولد دی را بیشتر بشناسید

سنگ‌های ماه تولد دی را بیشتر بشناسید

علاوه بر سنگ اصلی هر ماه تولد، ما شاهد نمونه‌های مختلفی از سنگ قیمتی هستیم که به هر ماه تولد نسبت داده می‌شود. این سنگ‌های فرعی از منبعی به منبع دیگر می‌توانند به شکل متفاوتی معرفی شوند. به‌طور مثال انواع مختلف عقیق را در سنگ‌های فرعی هر ماه تولد می‌توان یافت. اما اگر به دنبال تراشی پرقدرت برای فرد موردعلاقه‌ی خود هستید، سنگ‌های کریستالی درخشان را در اولویت قرار دهید.

 یاقوت سرخ یکی از سنگ‌های پرقدرت اما فرعی ماه تولد دی است که طیف‌های رنگی بسیار مشابهی با گارنت را به نمایش می‌گذارد. بااین‌حال یاقوت سرخ به لحاظ ارتعاش و رنگ‌بندی، بسیار رمانتیک‌تر و شیرین‌تر از گارنت ظاهر می‌شود. گارنت طیف عمیق‌تر و جدی‌تری از رنگ سرخ را به نمایش می‌گذارد.

 احساسات گارنت پرحرارت‌تر است و طیف‌های سیاه و کاریزماتیک را می‌توان به‌راحتی در آن مشاهده کرد. تفاوت قیمت سنگ‌های قیمتی تنها بر اساس میزان فراوانی آن‌ها تعیین می‌شود بااین‌حال هیچ سنگ قیمتی‌ای نیست که نتواند با ویژگی‌ها و رفتارهای انرژیکی خود، شمارا شگفت‌زده نکند. در انتخاب خود وجه قیمت را کنار گذاشته و به دنبال جذاب‌ترین سنگ به لحاظ احساسی باشید.

جمع‌بندی در مورد سنگ ماه تولد دی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاع جامع در مورد سنگ ماه تولد دی و ایده‌هایی برای خرید و سفارشی‌سازی جواهرات مربوط به این ماه تولد در اختیار شما قرار بگیرد. نمونه‌های متنوع فروشگاه جواهرات گارنت به شما امکان می‌دهد تا از میان طیف متنوع جواهرات سنگ ماه تولد دی دست به انتخاب زده و به کمک تیم حرفه‌ای طراحان فروشگاه طلا و جواهرات زر، عمیق‌ترین و سورئال‌ترین ایدئال‌های خود در دنیای طلا و جواهر را محقق کنید.

فروشگاه سنگ ماه تولد گارنت - زر

در صورت نیاز به دریافت مشاوره‌ی رایگان در مورد خرید جواهرات سنگ ماه تولد دی کافی است تا از طریق یکی از پل‌های ارتباطی درج‌شده در سایت، پرسش‌های خود را با ما در میان بگذارید. ارسال رایگان محصولات، بیمه و شناسنامه‌ی جواهرات و همچنین خدمات پس از فروش، تنها بخشی از خدمات حرفه‌ای فروشگاه طلا و جواهرات زر نسبت به مشتریان خود است.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰:۹:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد