نوشته ها: 5
تشکر ها: 1
چرا طلا برای مردان حرام است؟ > پنج شنبه 15 دی 1390
از جمله ضررهایی كه می توان برای استفاده طلا برای مردان برشمرد عبارتند از: از نظر پزشكی، طلا روی گلبول های قرمر خون مردان اثر سوئی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشكال می كند. وقتی طلا با پوست تماس پیدا می كند، یون های آن وارد بدن می شوند. این یون ها در مردان در كبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند.
تحقیقات پزشكان در سالهای اخیر نشان داده است كه طلا دارای خاصیت شبه القائی است كه بر پوست و خون مردان اثر منفی می گذارد این خاصیت باعث می شود خون دچار غلظت خاصی شود و حالت كثیفی به آن دست دهد. البته نكات دیگری هم هست كه در مجموع، موجب امراض قلبی و خونی و سكته می شود و این اثرات در مردان متفاوت است.


ضرر طلا برای مردان از نظر پزشكی:
با وجود اتفاق نظر مراجع در حرام بودن استفاده از طلا برای مردان، استفاده از این فلز در بین آقایان رو به افزایش است، تأملی در مضرات استفاده از طلا برای مردان، گواهی برای اثبات علت حرام شمردن آن برای مردان در دین مبین اسلام است .
طلا، عنصر شیمیایی است كه در جدول تناوبی با نشان Au، لاتین aurum و عدد اتمی 79 وجود دارد.

طلا فلزی نرم، براق، زرد رنگ، چكش‌خوار، قابل انعطاف است كه به دو صورت یك ظرفیتی و سه ظرفیتی وارد واكنشهای شیمیایی می شود و به علت اینكه با هیچ تركیب شیمیایی واكنش ندارد، پایدارترین فلز در طبیعیت شناخته شده و تنها دو واكنش شیمیایی كلر و تیزاب سلطانی هستند كه می توانند روی طلا تأثیر بگدارند.
طلا از واژه سانسكریت Jval گرفته می شود واژه آنگلوساكسون آن gold و به لاتین aurum گفته می شود. از دوران هیروگلیف مصری از 2600 قبل از میلاد در كتاب عهد عتیق فلز طلا برای اولین بار به عنوان یك فلز درخشان با ارزش مورد اشاره قرار می گیرد.

محققان با مطالعه روی افرادی كه با طلا ارتباط دارند به این نتیجه رسیده اند كه طلای موجود در بدن آنها باعث ایجاد اختلالات هورمونی شده و هورمونهای پرولاكتین و FSH بیشترین تأثیر منفی را از طلای موجود در بدن آنها گرفته و بیشترین تجمع طلا در دستگاه تناسلی مردان مشاهده شده است
طلا بعنوان نمادی برای پاكی، ارزش، سلطنت درجهان شناخته شده است و كیمیاگران كه طلا را خدای فلزات معرفی می كردند و تمام آرزویشان این بود كه فلزاتی چون مس را به طلا تبدیل كنند. این نكته قابل توجه است كه این آرزو تحقق یافته است، در سالهای اخیر دانشمندان روسی توانسته اند با استفاده از یك مكانیسم طبیعی و استفاده از سیستم بیولوژیكی بدن مرغ مس را به طلا تبدیل كنند.

یكی از توانمندیهای نانوفناوری این است كه آرزوهای كیمیاگران را چون رسیدن به اكسیر جوانی و تبدیل مس به طلا تحقق بخشیده است. فلز طلا به عنوان زیبا ترین، قابل انعطاف ترین و چكش خوارترین فلز جهان شناخته شده است. اگر كل طلای پالایش شده در جهان را چكش كاری كرده و گردهم جمع كنیم به یك مكعب یكپارچه با هر ضلع به طول 20 متری تبدیل می شود. طلای بومی هشت تا ده درصد نقره دارد. این مقدار می تواند كم و زیاد شود و برای همین طلا با رنگهای مختلف به وجود می آید.

هرچه مقدار نقره بیشتر شود رنگ طلا سفیدتر و جرم ویژه آن كمتر می شود. آلیاژهای مختلفی چون مس، آهن و آلومینیوم با طلا تركیب می شود و رنگهایی چون قرمز، سبز و ارغوانی را به وجود می آورد.

بیشترین مصرف طلا در ضرب سكه و جواهرات است و برای مبادلات پولی استفاده می شود. به علت هدایت الكتریكی خوب و مقاومت خود در برابر فرسایش و سایر ویژگیهای این فلز، طلا به عنوان مهمترین فلز در صنایع پیشرفته (High-tech) مورد استفاده قرار می گیرد. همانند نقره كه با جیوه مخلوط می شود و برای پركردن دندان استفاده می شود تركیب طلا و جیوه نیز می تواند ماده محكمی برای مصرف دندانپزشكی فراهم كند.

در جدیدترین استفاده طلا از نانومواد طلا، نمك طلا است كه در مقیاس نانومتریك است كه برای مصارف بیولوژیكی و پزشكی استفاده می شود و در درمان سرطانها و بیماریهای كبدی كاربرد دارد. از نمكهای خاص طلا برای درمان رماتیسم مفصلی استفاده می كنند. طلا به عنوان یك منعكس كننده خوب برای نور است، از این رو از طلا یا ورقه های بسیار نازك آن به عنوان محافظ سطح بسیاری از ماهواره ها استفاده می كنند. چرا كه ماهواره ها در برابر نورهای مادون قرمز ماورای بنفش و نورستارگان تحت تأثیر قرار گرفته و می تواند در برنامه ها اختلال ایجاد كند كشیدن یك سطح نازك از طلا می تواند به انعكاس این نور كمك كند.
بدن انسان طوری است كه فلز طلا و همینطور نقره و پلاتین را جذب نمی كند به این معنا كه تركیبات طلا چندان سمی نیست اما براساس گزارشهای منتشر شده 50 درصد بیماران ورم مفاصل كه با داروهای ایزوتوپ طلا درمان شده اند دچار آسیبهای كلی بر كبد شده اند این تحقیق تنها در حد گزارش بوده و تا كنون مستنداتی در این رابطه ارائه نشده است.
از میان دیگر عوارضی كه طلا برای مردان ایجاد می كند می توان به تحقیقاتی اشاره كرد كه در سال 1990 در آمریكا انجام شده است. محققان با مطالعه روی افرادی كه با طلا ارتباط دارند به این نتیجه رسیده اند كه طلای موجود در بدن آنها باعث ایجاد اختلالات هورمونی شده و هورمونهای پرولاكتین و FSH بیشترین تأثیر منفی را از طلای موجود در بدن آنها گرفته و بیشترین تجمع طلا در دستگاه تناسلی مردان مشاهده شده است.
کاربرانی که از این پست تشکر کرده اند:
الهه
 
جدیدترین موضوعات تالار گفتگو
جدیدترین پست های تالار گفتگو
درباره سایت زر |  تماس با سایت زر |  نظرات ، پیشنهادات و شکایات |  عضویت در سایت زر |  جستجوی پیشرفته |  پرسش و پاسخ  |  قوانین و مقررات
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت زر می باشد و استفاده محدود از مطالب با ذکر منبع بلامانع است و هرگونه کپی برداری غیر مجاز پیگرد قانونی دارد.
شماره ثبت: 336113
© 2009 Zar. All rights reserved. zar.manage@yahoo.com

نشانی دفتر مرکزی: تهران، میدان ونک، 50 متر بالاتر از میدان، برج نگار ، طبقه هشتم اداری، واحد 1 تلفن : 88641503-021، مدیریت: 1598419-0912
نشانی دفتر کارخانه :یوسف آباد، نبش خیابان ششم، ساختمان اختصاصی طلا و جواهر پلاک 4 واحد 2 88641504-021، مدیریت: 2157559-0912
دفتر واردات و صادرات :ولنجك، مجتمع تجاری گالریا، طبقه ششم شماره تماس: 0041782008072
دفتر مستقیم انگلستان: 7452269629-0044 سامانه پیام کوتاه:30007924006953
Manager in Canada: Mrs. Rezaee
180 Grandview Ave Thornhill, ON L3T 1J1, Canada phone number: 0016476414242
طراحی و تولید انحصاری "شرکت پرشین کیمیاگران پاسارگاد"

logo-samandehi e-namad
 سنجش رضایتمندی
بانک ملی
همین حالا تماس بگیرید!  سنجش رضایتمندی