معدن طلای الدهاب عربستان

معدن طلای الدهاب عربستان
تمدن‌های قدیمی نشان داده‌اند كه بیشتر طلای خود را از ذخایر مختلفی درخاورمیانه تأمین می‌كرده‌اند.
تمدن‌های قدیمی نشان داده‌اند كه بیشتر طلای خود را از ذخایر مختلفی درخاورمیانه تأمین می‌كرده‌اند. بیشتر طلای استفاده شده توسط فراعنه مصر از معادن منطقه بالای نیل نزدیك دریای سرخ و بیابان نو بیان تأمین شده است و زمانی كه ذخیره این معادن نتوانست نیازها را برطرف كند معادن موجود در یمن و آفریقای جنوبی مورد استخراج قرار گرفت.
احتمالاً صنعتگران مزوپوتامیا و فلسطین از منابع طلای مصر و عربستان استفاده می‌كرده‌اند.
مطالعات جدیدی كه روی معدن مهدادهاب عربستان صورت گرفته نشان داده است كه طلا ، نقره و مس در دوره شاه سلمان از این منطقه استخراج می‌گردید. (سال 961 تا 922 قبل از میلاد)
تجمعات طلا در كنار رگه‌های كوارتز بیش از 3000 سال به منظور استخراج طلا و نقره مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ است. بعضی از رگه‌ها در عمق امتداد پیدا كرده و تا 300 پایی در عمق پیشروی داشته‌اند این رگه‌ها برای معدن به اندازه كافی غنی نیستند.
قطعات ذغال چوبی كه برای ذوب فلزات در این منطقه مورد استفاده قرار گرفته‌اند در خاكسترهای قدیمی پیدا شده و توسط دانشمندان آمریكایی به روش كربن 14 تعیین سن شده‌اند.
بعضی از این ذغال‌ها در حدود 3000 سال قدمت دارند و این مؤید فعال بودن معدن در زمان شاه سلمان است.
معدن كاران عربستان صعودی از سال 1939 تا 1954 روی معدن مورد نظر كار كرده‌اند. ماده معدنی موجود در قسمتهای زیرین كارهای شدادی را به صورت یك معدن رو باز استخراج كرده‌اند. این معدن كاران از سطوح قدیمی ترانشه‌ها نیزبرای استخراج استفاده می‌كرده‌اند.

منبع خبر: -
  ۴ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۹:۵۶:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد