تمیز کردن گوشواره: چگونه گوشواره طلا خود را تمیز کنیم تا مثل نو بدرخشند؟

تمیز کردن گوشواره: چگونه گوشواره طلا خود را تمیز کنیم تا مثل نو بدرخشند؟
در این مقاله به شما خواهیم گفت نحوه تمیز کردن گوشواره طلا، الماس و مروارید به چه صورتی است ؟ و می گوییم برای محافظت و نگهداری از گوشواره طلا و جواهر چه کارهایی باید انجام داد. و در چه بازه زمانی بهتر است به تمیز کردن گوشواره بپردازیم

آیا تا به حال به تمیز کردن گوشواره خود فکر کرده اید؟ علی‌رغم این واقعیت که طلا در برابر سایش و پارگی بسیار مقاوم است، متخصصان توصیه می‌کنند که جواهرات را در حین ورزش یا فعالیت‌های روزمره از بین ببریدخراش‌ها، خراش‌ها و رنگ مات همچنان در هنگام استفاده ظاهر می‌شونددر شرایط استفاده مناسب، چنین نقص‌هایی کمتر رایج استاما همچنان باید هر از گاهی گوشواره‌های طلا را تمیز کنیدبرای این کار از تمیزکردن اساسی و عمیق جواهرات استفاده می‌شود.

چگونه گوشواره طلا خود را تمیز کنیم تا مثل نو بدرخشند؟

گوشواره ها می توانند لایه ای از چربی، کثیفی، عرق و شامپو و همچنین سایر محصولات مو و پوست را جذب و جمع کننداین تجمع می تواند باعث شود که گوشواره شما درخشندگی خود را از دست بدهد و حتی پوست اطراف گوشواره شما را تحریک کند و خطر عفونت را افزایش دهداما نگران نباشید! راه‌های سریع و آسان زیادی برای ضدعفونی کردن گوشواره‌ها و درخشان کردن دوباره آن‌ها وجود دارد.

مراقبت و نگهداری از گوشواره طلا

این روش با هدف پیشگیرانه به‌منظور ازبین‌بردن آلودگی از گوشواره در مراحل اولیه انجام می‌شودبا تشکر از این، دکوراسیون همیشه تمیز باقی می‌ماند و چندین برابر بیشتر طول می‌کشدبرای انجام این روش، لازم است یک محلول صابونی ضعیف تهیه کنیدمی‌توانید از مایع ظرف‌شویی معمولی، صابون مایع یا شامپو استفاده کنید.

مراقبت و نگهداری از گوشواره طلا

گوشواره‌ها را در محلول آماده شده خیس کنیداگر آلاینده‌های پیچیده نداشته باشند، چند ساعت کافی استدر غیر این صورت، این روش ممکن است یک روز یا بیشتر طول بکشددوره خیساندن را خودتان تنظیم می‌کنید و به طور دوره‌ای وضعیت جواهرات را بررسی می‌کنید.

در پایان زمان خیساندن، جواهرات را باید با مسواک مالش دهید و لکه‌ها و باقی‌مانده‌های کثیفی را از بین ببریدعلاوه بر این، گوشواره‌ها را می‌توان به طور طبیعی خشک کرد یا از سشوار استفاده کردکارشناسان توصیه می‌کنند تمیزکردن اولیه را بیش از یک‌بار در هر ۱-۲ ماه انجام ندهند.

تمیزکاری کامل گوشواره طلا

هنگامی که گوشواره برای مدت طولانی تمیز نشده است، تمیزکردن اولیه کافی نخواهد بوداین روش باید با استفاده از مواد شیمیایی ویژه برای پردازش طلای سفید انجام شود و همچنین دردسترس‌بودن تجهیزات تخصصی مزیت محسوب می‌شودکارشناسان توصیه می‌کنند به متخصصان مجرب به تمیزکردن عمیق اعتماد کنید و جواهرات را به کارگاه بدهیداین امر باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان شخصی و مالی می‌شود و همچنین احتمال آسیب‌دیدن محصول به دلیل ناآگاهی از نکات ظریف، 100٪ نیز مستثنی است.

تمیزکاری کامل گوشواره طلا

نحوه تمیز کردن گوشواره الماس

الماس‌ها انعطاف‌پذیر هستند، اما همچنان باید هنگام تمیز کردن آن‌ها محتاط باشید تا از تغییر رنگ جلوگیری کنید. باور کنید یا نه، صابون ظرف ملایم کار را انجام می دهد.

نحوه تمیز کردن گوشواره الماس

مراحل تمیز کردن گوشواره الماس

  1. گوشواره های الماس خود را به مدت 30 دقیقه در آب و صابون ظرف ملایم خیس کنید.
  2. وقتی خیساندن آنها تمام شد، آنها را به آرامی با یک مسواک نرم مسواک بزنید.
  3. آنها را با آب بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند یا به آرامی با یک پارچه بدون پرز خشکشان کنید.

مهم: اگر بالای سینک کار می‌کنید، به خاطر داشته باشید که سینک را وصل کنید تا گوشواره‌ها در فاضلاب نیفتند.

چگونه گوشواره‌های مروارید را تمیز کنیم

گوشواره‌های مروارید کلاسیک های جاودانه و ارزشی ماندگار هستند. آنها برای پوشیدن روزمره و برای تعطیلات مناسب هستند، درحالی‌که زنان در هر سنی را زینت می‌دهند. مروارید در انواع گوشواره‌های طلا از گل میخی سنتی گرفته تا طرح‌های فوق‌العاده استفاده می‌شود. گوشواره‌هایی با مرواریدهای گرد سفید به شکل متقارن جزو کلاسیک‌های گوشواره‌های مروارید محسوب می‌شوند، اما خانه‌های جواهرات نیز گوشواره‌هایی با مرواریدهایی با سایه‌های سیاه، آبی، بنفش، زرد و نه همیشه متقارن ایجاد می‌کنند.

چگونه گوشواره‌های مروارید را تمیز کنیم

اگر می‌خواهید هنگام تمیز کردن مرواریدهای خود کمی آب اضافه کنید، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  1. با استفاده از یک پارچه مرطوب، مرواریدها را به‌آرامی پاک کنید.
  2. با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک، گوشواره را به‌آرامی بکشید تا آب باقیمانده از بین برود.
  3. اجازه دهید گوشواره حدود ۳۰ دقیقه بیرون بماند تا خشک شود.
  4. آنها را در مکانی خشک و امن نگهداری کنید.

اما به خاطر داشته باشید برای مرواریدها، بهتر است از پاک‌کننده‌های اولتراسونیک یا مواد شیمیایی که به طور معمول برای تمیز کردن طلا، نقره و سایر فلزات استفاده می‌شود خودداری کنید.

هر چند وقت یکبار گوشواره را تمیز کنیم؟

حتی گران ترین گوشواره ها نیز می توانند کثیف شده و باعث عفونت شوند.

مشاوران طلا و جواهر توصیه می‌کند گوشواره‌های خود را - به‌ویژه پشت‌های گوشواره‌هایتان - هر چند وقت یک‌بار تمیز کنید.

حتی اگر بتوانید قبل از هر بار پوشیدن، یک پنبه الکلی را روی پایه یا قلاب ببرید، این کار به تجمع و حفظ سلامت گوش‌های سوراخ‌شده شما کمک می‌کند.

اگر گوشواره های خود را تمیز نکنید چه اتفاقی می افتد؟

برای جلوگیری از عفونت، بهتر است از یک گوشواره برای مدت طولانی بدون شستن آن استفاده نکنید. علائم عفونت عبارتند از:

  1. ورم
  2. سرخی
  3. چرک
  4. درد

اگر گوشواره های خود را تمیز نکنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر گوشواره طلای شما جدید نباشد، بهتر است با گوشواره خود نخوابید. خوابیدن در گوشواره علاوه بر خطر عفونت، می تواند منجر به موارد زیر شود:

  1. پوست پاره شده
  2. سردرد
  3. واکنش های آلرژیک

به شما توصیه می کنیم درباره حساسیت طلا حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید:

چگونه گوشواره های خود را نو نگه دارید؟

برای حفظ و نگهداری گوشواره در بهترین حالت ممکن باید آنها را طوری نگهداری کنید که از سایندگی آنها با یکدیگر جلوگیری شود. نحوه تمیزکردن، شستن و نگهداری یک گوشواره بسته به نوع فلز و نوع سنگ آن تفاوت دارد. ازآنجایی‌که مدل‌ها و سبک‌های مختلفی از گوشواره وجود دارد، ما فقط می‌توانیم برخی دستورالعمل‌های خاص و معمولی را برای راهنمایی در اختیار شما قرار دهیم.

نکات مهم در تمیزکردن گوشواره طلا

۱) سعی کنید در مواقعی که احتمال خراش افتادگی، کثیف‌شدن، خم‌شدن و یا آسیب رسیدن به گوشواره است، گوشواره را از گوش خود خارج کنید.

به‌عنوان‌مثال قبل از دوش‌گرفتن، حمام‌کردن و یا ورزش به‌خصوص شنا، گوشواره را از گوش خود بیرون آورید.

۲) هنگامی که ورزش‌هایی انجام می‌دهید که نیاز به کلاه و یا محافظ گوش دارند، بهتر است برای جلوگیری از آسیب خوردن به گوشواره، آنها را از گوش خود خارج نمایید.

۳) برای رفتن به مهمانی‌ها و زمانی که می‌خواهید از جواهرات گران‌قیمت استفاده نمایید، بهتر است ابتدا از مواد آرایشی، عطر، اسپری مو و لوسیون خود استفاده کنید و سپس گوشواره را آویزان نمایید.

۴) برای اینکه از ایمن بودن گوشواره، اطمینان بیشتری داشته باشید، بهتر است آن را درون جعبه جواهرات و یا کیسه چرمی یا پارچه‌ای نگه دارید.

۵) مواد شیمیایی که برای تمیزکردن خانه خود استفاده می‌کنید می‌توانند به‌آرامی کیفیت فلزات را کاهش دهند و سنگ‌های قیمتی را خراب کنند.

کلام آخر

راه های آسان زیادی برای تمیز کردن ایمن گوشواره‌های خود در خانه وجود دارد. بهتر است گوشواره های خود را هر چند وقت یکبار تمیز کنید تا از عفونت جلوگیری کنید و آن ها را شبیه نو نگه دارید. نگهداری دقیق آن ها همچنین به جلوگیری از تجمع کثیفی و تغییر رنگ کمک می کند.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۷:۲۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد