انواع تراش الماس و شکل الماس: معرفی جامع 13 شکل الماس + عکس

انواع تراش الماس و شکل الماس: معرفی جامع 13 شکل الماس + عکس
در این مقاله اشکال الماس و انواع تراش الماس که 10 نوع تراش الماس و شکل الماس داریم همچون تراش برلیان، مارکیز، آشر، قلب و ... معرفی و به شما یاد می دهد چگونه شکل و برش یا تراش مناسب یک الماس، رنگ، درخشش و درخشندگی آن را برجسته می کند.
عناوین اصلی

انواع تراش الماس و شکل الماس توصیف‌کننده‌ی فرم هندسی اطراف تراش است که در نگاه اول توجه بسیار زیادی را به خود جلب می‌کند. این پارامتر متفاوت با مفهوم نوع تراش است و بیشتر بر فرم انتزاعی سنگ قیمتی تکیه دارد. تراش برلیان در ابتدا مخصوص سنگ‌های الماس تدارک دیده شد بااین‌حال این تراش رفته‌رفته جای خود را در دنیای جواهرسازی باز کرد و تبدیل به ایده‌ای برای تراش دادن بسیاری از انواع سنگ قیمتی خوش جلوه و کریستالی شد.

انواع تراش الماس و شکل الماس

در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی در مورد انواع تراش الماس و شکل الماس و تاثیر بصری هر یک صحبت کنیم چراکه الماس سنگی بسیار منحصربه‌فرد و ارزشمند است و در هر شکل تراش، احساسات بسیار متفاوتی را تجلی می‌کند.

شکل الماس چیست؟

شکل الماس به طرح کلی هندسی و شکل فیزیکی کلی یک الماس اشاره دارد. هر شکل الماس دارای ویژگی‌ها و مشخصات برش خاص خود است که در ظاهر کلی سنگ الماس نیز نقش بسزایی دارد. شکل الماس اغلب یکی از اولین ویژگی‌هایی است که زوج‌ها هنگام خرید الماس برای انگشتر نامزدی یا حلقه ازدواج خود در نظر می‌گیرند. درحالی‌که الماس های گرد محبوب‌ترین انتخاب هستند، بسیاری از زوج‌ها نیز به ظاهر متمایز الماس های غیر گرد یا "فانتزی شکل" جذب می‌شوند. الماس های فانتزی شامل الماس های بیضی، کوسن، شاهزاده خانم، گلابی، زمرد، مارکیز، آشر، امرالد و الماس های قلبی شکل است.

شکل الماس - انواع تراش الماس

ما قبلاً در مقاله دیگری به توضیح کامل درباره اینکه سنگ الماس چیست پرداخته‌ایم، به شما پیشنهاد می‌کنم حتماً این مقاله را نیز مطالعه نمایید:

 

بهترین شکل الماس چیست؟

عکس الماس تراش برلیان - بهترین شکل الماس

الماس گرد یا همان برلیان به لطف نوع تراش و درخشش بی‌نظیر آن، پرفروش‌ترین شکل الماس در جهان می‌باشد. در طیف وسیعی از تنظیمات عالی به نظر می‌رسد و به طور طبیعی برای بسیاری از اشکال مختلف دست و انگشتان جذاب است. الماس های فانتزی غیر گرد مانند پرنسس، زمرد، گلابی و آشر محبوبیت کمتری نسبت به الماس تراش برلیان دارند، اما مجموعه‌ای از گزینه‌های سبک زیبا را ارائه می‌دهند. به‌علاوه، این اشکال متمایز الماس به شما این امکان را می‌دهند که از بودجه خود نهایت استفاده را ببرید. در نهایت شکل الماسی که شما عاشق آن می‌شوید به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

در اینجا عنوان شد برلیان نوعی از تراش و در حقیقت شکل گرد الماس می‌باشد که به اشتباه در عامه مردم یک سنگ مستقل شناخته شده است. ما مقاله‌ای در این مورد داریم که در صورت تمایل می‌توانید آن را مطالعه نمایید تا اطلاعات کامل‌تری در مورد این سنگ و این تراش الماس داشته باشید.

 

معرفی ۱۳ تراش و شکل الماس

انواع شکل الماس - انواع تراش الماس

تقریباً تمام برش های الماس که برای استفاده در جواهرات فروخته می‌شود یکی از سیزده شکل الماس گرد یا فانتزی است. ما در این مقاله به معرفی انواع تراش الماس که در زیر آورده‌ایم پرداخته‌ایم:

  1. الماس تراش برلیان
  2. الماس تراش مثلث
  3. الماس تراش رادیانت
  4. الماس تراش امرالد
  5. الماس تراش اشک
  6. الماس تراش قلب  
  7. الماس تراش پرنس
  8. الماس تراش مارکیز
  9. الماس تراش کاشن
  10. الماس تراش اوال
  11. الماس تراش باگت
  12. الماس تراش تیپرز
  13. الماس تراش آشر

الماس تراش برلیان رایج‌ترین شکل و تراش الماس

الماس تراش برلیان با تراش‌های گرد الماس را می‌توان رایج‌ترین شکل انواع تراش الماس و شکل الماس دانست. در زبان انگلیسی به این شکل از تراش اصطلاحا Round گفته می‌شود. تراش گرد انعطاف‌پذیری بالایی برای کاربرد در انواع جواهرات مردانه و زنانه و سلایق مختلف دارد به‌علاوه خلق چنین شکلی از الماس به‌مراتب می‌تواند ساده‌تر از دیگر شکل‌ها باشد.

الماس تراش برلیان

شما می‌توانید این شکل تراش را در نمونه‌های درشت یا به‌عنوان تک تخمه‌ای بر روی جواهرات الماس یا حلقه‌ی ازدواج مشاهده کنید. تاثیر حسی تراش گرد مربوط به انعطاف‌پذیری شخصیت و روح می‌شود چراکه دایره هیچ زاویه‌ی فرورونده و حاشیه‌ای ندارد.

بلکه انرژی آن شدیداً در حال انتشار است و می‌تواند انرژی درونی خود را به‌سرعت و بدون گره خاصی منتشر کند. دایره فرمی بسیار کامل و ایدئال دارد و سخت‌گیری خاصی را به لحاظ بصری ایجاد نمی‌کند. بااین‌حال ما در دنیای جواهرسازی با شکل‌های گوناگونی از شکل تراش الماس روبه‌رو هستیم که در ادامه مقاله انواع تراش الماس و شکل الماس به مزیت‌ها و نقاط عطف هر یک خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد تراش مثلثی، خطای بصری بزرگ‌نمایی

الماس تراش مثلث در زبان انگلیسی به شکل تراش مثلثی اصطلاحا trillion گفته می‌شود. این فرم هندسی می‌تواند الماس را بزرگ‌تر ازآنچه هست نشان دهد و این‌طور به نظر برسد که شما یک الماس با قیراط بالا را در دست دارید. این موضوع به علت تاثیر بصری مثلث و حواشی کشیده‌ی آن است.

الماس تراش  مثلثی

این تراش همچنین ایده‌ی بهینه‌ای برای برش سنگ‌های الماس است و می‌تواند تا حد زیادی حجم سنگ را به کار بگیرد. خطوط اطراف این تراش می‌تواند حالتی خمیده به خود بگیرد بااین‌حال سه زاویه‌ی تندوتیز وجه مشترک تراش‌های مثلثی است.

مثلث شکلی بسیار کهن و کاریزماتیک است که قدرت بسیار زیادی را در لحظه ساطع می‌کند. همچنین این تراش حالتی از اسرارآمیز بودن و محافظت را در خود دارد. در ترکیب با ویژگی‌های الماس و طیف‌های رنگی خاص و انرژی بی‌نظیرش، شکل تراش مثلثی می‌تواند به شما احساسی از زیرکی، قدرت پیشرفت و بدون مرز بودن را بدهد. مثلث بسیار آزادی‌گراست و می‌تواند حدود خیال شمارا به دنیای واقعی پیوند بدهد. در ادامه مقاله انواع تراش الماس و شکل الماس به سراغ شکل برش رادیانت خواهیم رفت.

الماس تراش رادیانت چیست و چه تفاوتی با دیگر تراش های چهارگوش دارد؟

شما زمانی که به برش رادیانت  و یک الماس تراش رادیانت نگاه می‌کنید، یک فضای پرشور و نشاط و تقریباً زنانه را خواهید دید. فرم رادیانت یک مستطیل کوچک به نسبت درخشش و فشردگی درون آن است و همچنین چهارگوش آن یک برش کوچک و اریب خورده‌اند. ما به‌جز برش رادیانت، شکل تراش زمردی و پرنس راداریم که منتهی به چهارگوش می‌شوند.

الماس تراش رادیانت

اما برش‌های پشت و روی کار باعث می‌شود که شما احساسی بسیار متفاوت را دریافت کنید. به طور مثال وقتی به برش زمردی نگاه می‌کنید می‌توانید حسی شبیه به حضور در تالار آینه را مشاهده کنید که تختی در وسط آن گسترده شده و درخشش تراش رادیانت را نیز ندارد اما به خاطر تاثیر بصری خاص خود موردعلاقه‌ی بسیاری از افراد است.

هر چه برش رادیانت برون‌گرایانه است، برش زمرد یا امرالد درون‌گراست و بیشتر طبعی مردانه را به نمایش می‌گذارد. به‌جز شکل تراش پرنس و زمردی و رادیانت، ما شکل تراش آشر راداریم. آشر یا asscher فرمی متمایل به شکل مربع دارد و چهارگوش آن یک برش اریب نیز خورده است. این شکل تراش یک تالار آینه‌ی واقعی است و چشم را مستقیماً به مرکز مربع جذب می‌کند.

این فرم طبع دخترانه‌تری دارد و نه به‌اندازه‌ی فرم امرالد درون‌گراست و نه برون‌گرایی رادیانت را دارد و نه به‌اندازه‌ی تراش پرنس، خودنما و اشراف منشانه است. در ادامه مقاله انواع تراش الماس و شکل الماس راجع هر یک از شکل برش‌های آشر و زمردی و پرنس بیشتر صحبت خواهد شد.

الماس تراش امرالد و شکل برش امرالد یا زمرد را بشناسید

عکس الماس - الماس تراش امرالد

نام این شکل برش الماس تراش امرالد برگرفته از نام سنگ قیمتی زمرد است بااین‌حال کاربرد آن را می‌توانید در شکل دادن به سنگ الماس نیز مشاهده کنید. هرچند تراش دادن الماس به شکل امرالد لزوما حداکثر بازتاب و درخشش نور و رنگ را ایجاد نمی‌کند اما جلوه‌هایی بسیار کاریزماتیک و اشرافی را به نمایش می‌گذارد. وقتی به این شکل برش در الماس نگاه کنید می‌توانید یک کاخ آینه‌ای با تخت پادشاهی را احساس کنید.

اتمسفر درونی سنگ‌ها را برای درک بیشتر به یک معماری غول‌پیکر تشبیه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا ارتباط عمیق‌تری با سنگ قیمتی پیدا کرده و عملاً در درون آن سیاحت و زندگی کنید. برخلاف زاویه‌های چهارگوش شکل تراش امرالد، من آن را بسیار رمانتیک و آرامش‌بخش می‌دانم و ایده‌ای بسیار فوق‌العاده برای ساخت انگشترها و آویزهای رمانتیک است.

حتی در ساخت گوشواره‌های خوش جلوه و رمانتیک نیز طبع بسیار نجیب و مهربانی را به نمایش می‌گذارد که البته درعین‌حال صاحب قدرت است. اگر فردی درون‌گرا و با ویژگی‌های یادشده هستید، تراش امرالد بیش از هر فرمی می‌تواند شمارا به خود مجذوب کند.

اما اگر از من بپرسید که جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شکل تراش الماس پس از امرالد چیست، بدون شک تراش اشکی شکل را به شما معرفی خواهم کرد. در ادامه مقاله انواع تراش الماس و شکل الماس به این تراش که در ادبیات عمومی با اسم نه‌چندان قریب تراش گلابی شهرت پیدا کرده است خواهیم پرداخت.

فرم تراش اشکی شکل الماس، جلوه‌ای زنانه، بسیار معصوم و لطیف

الماس تراش اشک با فرم ترکیبی از تراش گرد و مارکیز است و بخشی از آن گرد و حلالی و بخشی دیگر دارای یک زاویه‌ی تندوتیز است. شکل خام الماس لازم است به شکلی تراش بخورد که تا جای ممکن حجم آن حفظ‌شده و بتواند پس از تراش خوردن همچنان به وزن اولیه‌ی خود نزدیک باشد. فرم تراش اشکی در این مورد بسیار ایده‌ی باارزشی است.

الماس تراش اشک

اگر به بزرگ‌ترین الماس سفید دنیا که هم‌اکنون بر روی تاج ملکه‌ی انگلیس است نیز توجه کنید، با یک تراش اشکی روبه‌رو خواهید شد. در زبان انگلیسی نام این تراش pear است و در منابع فارسی نیز عموما نام تراش گلابی را به آن نسبت می‌دهند.

این قطره‌ی زیبا زمانی که در مورد سنگ الماس وارد عمل می‌شود، شخصیتی بسیار زنانه، معصوم، احساساتی و مهربان را به نمایش می‌گذارد. همچنین یادآور عنصر آب است و صبر و عشق را به ما یادآور می‌شود. اگر فردی با احساسات رمانتیک و صبور هستید و به جنبه‌های شهودی و درون‌گرایانه‌ی زندگی خود اهمیت زیادی می‌دهید، تراش اشکی برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

بااین‌حال احساسات رمانتیک را می‌توان در شکل تراش‌های دیگر الماس نیز مشاهده کرد. به طور مثال تراش قلبی بسیار بیان رمانتیکی دارد بااین‌حال طبع آن برون‌گرایانه‌تر و بسیار جوان‌پسند است و بیش از آنکه احساسات انتزاعی را نشان دهد، هویتی رفتارگرا و فیزیکی دارد.

حساسیت‌های ایجاد یک تراش قلبی زیبای الماس

الماس تراش قلب با فرم تراش قلبی درواقع ترکیب دو تراش اشکی است و شما صرفا یک شکاف را در قسمت بالای این برش مشاهده می‌کنید اما همین تغییر هندسی نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در تاثیر بصری نهایی الماس دارد. قلب طرحی بسیار پرشور و نشاط  است و احساس تعلق و عشق را به طور صریح بیان می‌کند. رمز و راز خاصی درون این تراش نمی‌توان مشاهده کرد و ارتباط مستقیمی با کلمه‌ی عشق دارد. شما می‌توانید از این ایده برای مواقعی که به دنبال یک ایده با بیان قوی احساسی هستید بهره بگیرید.

الماس تراش قلب

در مورد حساسیت‌های تراش قلبی باید گفت که اجرای این فرم از عهده‌ی هر جواهرسازی ساخته نیست و ذره‌ای کاستی و نقص می‌تواند از شفافیت و زیبایی آن بکاهد. بخصوص زمانی که به الماس قلبی می‌رسیم، فرم تراش قلبی، با ذره‌ای نقص می‌تواند ذوق بیننده را کور کند. اسم این تراش در زبان انگلیسی heart است و گزینه‌ی جالبی برای خلق آویز و انگشتر است. در ادامه مقاله انواع تراش الماس و شکل الماس به سراغ فرم مشهور تراش پرنسس خواهیم رفت.

غرور و قدرت کلام بالا در تراش پرنس الماس

الماس تراش پرنس در زبان انگلیسی به این شکل نوشته می‌شود: princess و طبعی دخترانه و جسور را به نمایش می‌گذارد. تراش پرنسس بسیار جوان است و شخصیت یک دختر اشرافی و علاقه‌مند به مبارزه، رقابت و درخشش را نشان می‌دهد.

الماس تراش پرنس

بازتاب‌های نور در این تراش بسیار قوی است و مانند یک فرش بر روی سطح جواهرات گسترده می‌شود. به‌شخصه نمونه‌های بسیار محدودی از طراحی جواهرات را دیده‌ام که توانسته باشند حق مطلب را در مورد این تراش ادا کنند و جلوه‌ی آن را به سمت‌وسوی منفی نبرده باشند.

درواقع به سبب فرم بصری خاص این شکل تراش، لازم است طراح جواهر از خلاقیت بالایی استفاده کرده و ارتباط حسی خوبی با سنگ قیمتی برقرار کند. زمانی که تراش پرنس را در مورد یک الماس اجرا می‌کنند، الماس یک درخشش بسیار تندوتیز و سریع خواهد داشت که سایه‌های بسیار اندکی را نشان می‌دهد و به‌سرعت چشم بیننده را درگیر رقابت و جسارت و اشرافیت می‌کند.

این تراش اغلب به‌صورت مربعی اجرا می‌شود بااین‌حال شما می‌توانید نمونه‌های مستطیلی آن را نیز پیدا کنید. در ادبیات عمومی به این نوع از شکل و برش الماس، برش پلکانی نیز گفته می‌شود چون سطح آن یک پلکان عریض مشرف‌به یک سکوی بزرگ را نشان می‌دهد.

همچنین شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که این تراش در مورد سنگ‌هایی با شفافیت پایین موفق عمل کند چراکه کوچک‌ترین نقص‌ها را به‌سادگی آشکار می‌کند. تنها در مورد تراش‌های پاک و سفید الماس می‌توان جلوه‌ای بی‌نقص را از این فرم تراش مشاهده کرد.

الماس تراش مارکیز چیست؟ جلوه‌ی کمیاب، زنانه و درخشان الماس

الماس تراش مارکیز به‌عنوان کمیاب‌ترین انواع تراش الماس و شکل الماس نیز شناخته‌شده است و نوشتار انگلیسی آن marquise است. این تراش فرم یک قایق یا برگ را تداعی می‌کند و به‌عنوان نگین انگشتر، قوی‌ترین حضور را از خود نشان می‌دهد.

الماس تراش مارکیز

این فرم تراش می‌تواند انگشتان شمارا بلندتر ازآنچه هست به نمایش بگذارد و اتمسفر بصری آن نیز بسیار زنانه و خردمندانه است. درخشش تراش سنگ مارکیز بسیار رقابتی است و می‌تواند به الماس، فرصت زیادی برای خودنمایی بدهد.

شما می‌توانید حضور این تراش را در جواهراتی که فرمی انتزاعی از طبیعت را نمایش می‌دهند به‌عنوان تصویری از برگ‌ها مشاهده کنید. همچنین بسیاری از سرویس‌های طلای عروس، شامل تعداد قابل‌توجهی از تراش‌های مارکیز هستند.

بااین‌وجود تراش مارکیز نیازمند ذهنی خلاق و حساس به اتمسفر بصری برای خلق جواهراتی موفق است. در برخی موارد، استفاده‌ی غیراصولی و افراطی از این تراش می‌تواند حالتی بیش از اندازه هیجانی و شلخته به جواهر ببخشد. زمانی که الماس در قالب فرم مارکیز به مرحله‌ی جدید هویتی خود می‌رسد، حسی از خرد بی‌انتها و صبر و تکامل را به نمایش می‌گذارد.

فرم تراش کاشن الماس، گرما، امنیت و آرامش بصری

الماس تراش کاشن - انواع شکل الماس

الماس تراش کاشن درست مشابه کوسن‌هایی که بر روی مبلمان خود می‌گذارید، فرمی نرم و گرم و آرامش‌بخش را به نمایش می‌گذارد. فرم آن به سمت مربعی شدن کشش دارد بااین‌حال، زوایای تیز حذف‌شده‌اند و انحناها بیشتر به چشم می‌آیند.

این فرم می‌تواند به سمت فرم هندسی مستطیل نیز کشش پیدا کند. بااین‌حال نقطه عطف تراش‌های کوسنی، درخشش بسیار بالای آن‌هاست و برای تراش دادن سنگ‌هایی که از خلوص بالایی برخوردار هستند ایده‌ای بسیار زیرکانه است. در ادامه مقاله انواع تراش الماس و شکل الماس به بررسی شکل تراش اوال خواهیم پرداخت.

تراش اوال چیست؟ فرم بیضی و متعادل الماس در تراش اوال

الماس تراش اوال و فرم تراش اوال تاثیر پذیرفته از شکل هندسی بیضی است و احساسات آن همپوشانی بالایی با تراش مارکیز دارد بااین‌وجود، فاقد زاویه‌های تیز است و آرامش ژرفی را به نمایش می‌گذارد. این نوع برش با ویژگی‌های چاکرای گلو که کلام و گفتار و خرد روانی ما را تحت پوشش قرار می‌دهد دارد.

الماس تراش اوال

فرم بیضی بسیار اسرارآمیز و پرقدرت است و در ایجاد نظم و از بین بردن احساسات بدفرم و نامتعادل کاربرد دارد. یک الماس بافرم تراش اوال، جلوه‌ای عموما زنانه و معصوم را به نمایش می‌گذارد و ظاهر آن به‌سختی می‌تواند حس خستگی و هیجان‌زده شدن را در چشم ایجاد کند، بلکه بسیار لطیف و آرامش‌بخش است.

چالش‌برانگیزترین شکل تراش الماس برلیان، نقد جواهرات تراش باگت

الماس تراش باگت درواقع تصویری تند و مستطیلی از الماس است که طبعی بسیار مردانه دارد. استفاده از این شکل تراش در طراحی جواهرات کار ساده‌ای نیست و به‌شخصه تابه‌حال نمونه‌های خشن و ناموفق زیادی را به‌وسیله‌ی تراش باگت دیده‌ام.

الماس تراش باگت

معمولاً از یک تراش تک باگت در طراحی جواهرات استفاده نمی‌شود و جواهرسازان با کنار هم گذاشتن چندین تراش باگت، درخشش و ظرافت جواهر را تأمین می‌کنند. همچنین تراش‌های باگت عموما مکمل دیگر انواع برش الماس هستند و ممکن است در اطراف یک تراش قلبی یا زمردی یا گرد قرار بگیرند.

این شکل از انواع تراش الماس و شکل الماس به لحاظ حسی، تصویری از در مسیر بودن و جریان سریع زندگی را به ما یادآور می‌شود. در ترکیب با ارتعاشات الماس نیز می‌تواند فرد را در مورد پیگیری اهداف ارزشمند و مهم تشویق کند. ارتعاشات آن بسیار پرحرف و سریع هستند و چشم بیننده را به‌شدت به چالش خواهند کشید.

آشنایی با شکل تراش تیپر و کاربرد آن در جواهرسازی

شکل الماس تیپر بافرم هندسی کشیده‌ی خود و چهار زاویه‌ی تند، تصویری از یک کاخ بلند با ورودی‌های تالار آینه را به نمایش می‌گذارد. قسمتی از این تراش کشیده‌تر است و درست مثل شانه‌های پهن یک فرد جوان با قامت بلند و پسرانه است.

این شکل تراش در فرم‌های چندگانه و یا به‌عنوان مکملی برای دیگر شکل‌های تراش الماس ایده‌ای زیرکانه است و می‌تواند جلوه‌ای برونگرا و با اعتمادبه‌نفس را به جواهرات قیمتی ببخشد. بااین‌حال، صفت تالار آینه بیشتر در مورد تراش آشر به کار می‌رود و توصیف‌کننده‌ی خطوط ممتد و بلند و موازی است که خطای دید زیادی را ایجاد می‌کنند.

شکل تراش آشر به چه علت محبوب است و چه ویژگی‌های بصری خاصی ایجاد می‌کند؟

شکل الماس آشر عموما بافرم مربعی ساخته می‌شود اما شما می‌توانید نمونه‌های متمایل به شکل مستطیل را نیز مشاهده کنید. نقطه عطف این تراش وجود برش‌های ممتد و بلندی است که در ادبیات جواهرسازی به تالار آینه معروف هستند. این شکل تراش طبعی بسیار جوان و امروزی دارد و ایده‌ی مناسبی برای طراحی جواهرات مردانه است.

این شکل تراش همچنین بسیار مناسب سنگ‌هایی با خلوص و شفافیت بالا است و می‌تواند تاکید خاصی بر پاکی الماس داشته باشد. به‌این‌ترتیب در مورد سنگ‌های نیمه شفاف، لزوما اولین گزینه نیست. این تراش تا حدی درون‌گرا است و نسبت به تراشی مثل رادیانت، سروصدا و خودنمایی یک جشن مفصل را ندارد. بااین‌حال به دلیل بازی بصری خاصی که ایجاد می‌کند از محبوبیت خاصی در میان افراد علاقه‌مند به دنیای جواهرات و الماس برخوردار است.

خورده برلیان چه مصرفی دارد و چگونه ایجاد می‌شود؟

وقتی سنگ‌های خام الماس تراش‌کاری می‌شوند و تراش‌های جذاب و خیره‌کننده‌ی برلیان از آن‌ها استخراج می‌شوند، قسمت‌های اضافه‌ای که بسیار کوچک و ناچیز هستند نیز دور ریخته نمی‌شوند. الماس حتی در نمونه‌های بسیار کوچک نیز ارزشمند است و در دنیای جواهرسازی به کار گرفته می‌شود.

خورده برلیان

به این اجزای بسیار کوچک، برلیان خورد گفته می‌شود که قیمت تمام‌شده‌ی آن‌ها بسیار ارزان است و می‌تواند در ایجاد جلوه‌های بصری ظریف به‌صورت توده‌ای از سنگ‌های درخشان الماس، در طراحی جواهرات به کار گرفته شود.

الماس سنگی منحصربه‌فرد است که احساساتی بسیار خردمندانه و مرتبط با روح زندگی را متجلی می‌کند. سفر روح ما در این دنیا درست مثل یک الماس است. ما ناگزیر به تحمل فشارها و پشت سر گذاشتن رنج‌های مختلفی هستیم که بخشی از تجربه‌ی زندگی ما را شکل می‌دهند. اما درنهایت، زمانی که با این جریان سازگاری پیدا کنیم و بتوانیم انسجام روانی خود را به دست بگیریم، شبیه به الماسی بسیار ارزشمند خواهیم شد.

جمع‌بندی

در این مطالب تلاش شد تا اطلاعات اولیه در مورد انواع تراش الماس و شکل الماس در اختیار شما قرار بگیرد. برلیان، مفهومی کاملا متفاوت با شکل الماس است و توصیف‌کننده‌ی تکنیکی برای درخشش بخشیدن به سطح زیر و روی الماس به‌منظور انعکاس قوی‌تر نورهاست.

به‌جز برلیان ما شاهد دو نوع تکنیک تراش در دنیای جواهرسازی هستیم. بااین‌حال، شکل تراش، می‌تواند در موقعیت‌های مختلف ظاهرشده و با انواع تراش الماسترکیب شود. برلیان در دنیای جواهرسازی به حدی جاافتاده است که برخی آن را نام دیگر جواهر الماس می‌دانند. بااین‌حال، به‌صورت تکنیکال، هیچ کلمه‌ای به‌اندازه‌ی الماس، توصیف‌کننده‌ی کم و کیف الماس نیست. تمامی این شیوه‌های شکل دادن به الماس، صرفا به‌منظور درخشان‌تر و ارزشمندتر کردن الماس هستند، وگرنه الماس به‌تنهایی و حتی در حالت خام و معدنی خود، بسیار باارزش و پرقدرت است.

تعهدات فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات زر، در مورد ساخت جواهراتی با الماس‌های واقعی است. در این مورد ما آماده هستیم تا شناسنامه‌ی معتبر بین‌المللی را به همراه تراش‌های الماس در اختیار شما قرار دهیم. همچنین امکان خرید نمونه‌های تک نگین تراش الماس از حراج بین‌المللی برای افراد ساکن ایران به‌واسطة فروشگاه طلا و جواهرات زر به‌راحتی فراهم است.

هدف ما ایجاد بستری حرفه‌ای و بهینه جهت تهیه‌ی جواهرات اصل و حرفه‌ای است و در این زمینه، به‌صورت دائم از طریق پل‌های ارتباطی درج‌شده در سایت، آماده‌ی دریافت نظرات، سؤالات و پیغام‌های شما هستیم.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱:۳۴ بعد از ظهر
نظرات (1)

afshin  ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۸:۳ بعد از ظهر

آقای مسعود رضایی از اطلاعات مفیدی که تو سایت در مورد مظفریان گذاشتید لذت بردم با سپاس و درود

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد