توماس فریست، میلیاردری در دنیای بهداشت و سلامت

توماس فریست، میلیاردری در دنیای بهداشت و سلامت
توماس فریست پسر یکی از ثروتمندترین افراد در بخش سلامت و بهداشت است که با ثروت 3 میلیارددلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم ثروتمندان فهرست مجله فوربز قرار گرفت.
توماس فریست پسر یکی از ثروتمندترین افراد در بخش سلامت و بهداشت است که با ثروت 3 میلیارددلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم ثروتمندان فهرست مجله فوربز قرار گرفت. وی یکی از موسسان شرکت HCA (شرکت بیمارستان‌های آمریکا) است.
توماس فریست پسر در سال 1939 در آمریکا به دنیا آمد. او ابتدا به دانشگاه واندربیلت رفت و از این دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. وی سپس تحصیلات خود را در دانشگاه واشنگتن ادامه داد و از این دانشگاه با مدرک پزشکی فارغ‌التحصیل شد. توماس فریست پسر در ابتدا یک افسر پزشک نیروی هوایی بود. وی به همراه پدرش توماس فرن فریست بزرگ (تولد 1910- فوت 1998)
که یک پزشک بود در سال 1968 شرکت HCA را تاسیس کرد. سهام این شرکت در همین سال برای اولین بار به شکل عمومی در بازار سهام عرضه شد. برادر توماس، بیل فریست هم که یکی از اعضای سنای آمریکا بود بعدها سهامدار HCA شد، ولی سهام خود را در سال 2005 فروخت.
HCA طی دهه 1970 و 1980 با خریدن صدها بیمارستان در ایالات‌متحده رشد چشمگیری داشت. توماس فریست در سال 1989 مجددا این شرکت را خرید و از حالت عمومی درآورد، اما سهام این شرکت برای دومین بار در دهه 1990 به عرضه عمومی درآمد. مجددا در سال 2006 KKR و مریل لینچ، HCA را به قیمت 33 میلیارد دلار خریدند.
شرکت بیمارستان‌های آمریکا (HCA) در حال حاضر بزرگ‌ترین اپراتور خصوصی در زمینه سلامت و بهداشت در جهان است که دفتر مرکزی آن در ناشویل در ایالت تنس آمریکا واقع شده است. HCA از زمان تاسیس در سال 1968 همواره یکی از بهترین شرکت‌های بیمارستانی در آمریکا به شمار می رفته است.
این شرکت که در حال حاضر در ارائه خدمات درمانی و سلامت در آمریکا پیشتاز است، شامل 164 بیمارستان، 106 مرکز جراحی رایگان در بیست ایالت آمریکا و بریتانیا می‌شود. همچنین بیش از 183 هزار نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند . درآمد این شرکت در سال 2010 در حدود 33 میلیارد دلار برآورد شده بود. هم اکنون در آمریکا در حدود 5 درصد از تمام بیمارانی که باید بستری شوند در بیمارستان‌های HCA بستری می‌شوند. سرمایه‌گذاری برای بهبود جامعه یکی از مهم‌ترین اهداف HCA است.
این شرکت سالانه 5/1 میلیارد دلار را برای مدرن نگه‌داشتن تاسیسات و ساختمان‌های شرکت و به‌روزرسانی تکنولوژی‌ و گسترش خدمات صرف می کند. از آن جایی که هر دو موسس HCA پزشک بودند، این شرکت تعهد زیادی نسبت به برقراری ارتباطات مطلوب و قوی با پزشکان محلی داشته و دامنه وسیعی از تسهیلات مدرن و خدمات را برای آنها فراهم می کند. توماس فریست پسر قصد دارد برای سومین بار سهام شرکت را در بازار سهام عرضه کند. در حال حاضر ریچارد ام بریکن، مدیرعامل HCA است.
توماس فریست پسر ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن ناشویل در ایالت تنس در آمریکا است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۱:۳۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد