بچتل، وارث صنعت راه‌آهن ايالات متحده

بچتل، وارث صنعت راه‌آهن ايالات متحده
بچتل، پسر یکی از مالکان شرکت بچتل است که با ثروت 3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت.
بچتل، پسر یکی از مالکان شرکت بچتل است که با ثروت 3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده سیصد و شانزدهم فهرست ثروتمندان مجله فوربز قرار گرفت.
شرکت بچتل یک شرکت پیشتاز جهانی در زمینه مهندسی، ساخت و ساز و مدیریت پروژه است.
استفن دیوید بچتل پسر در 10 ماه مه سال 1925 به دنیا آمد. او پسر استفن دیوید بچتل پدر و نوه وارن بچتل، موسس شرکت بچتل،‌ است که این شرکت خانوادگی را به ارث برده است. استفن بچتل پسر به دانشگاه پوردو رفت و در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد. او در سال 1946 از این دانشگاه با مدرک کارشناسی فارغ‌التحصیل شد. بچتل سپس برای ادامه تحصیل در رشته MBA به مدرسه کسب و کار دانشگاه استنفورد رفت و مدرک خود را در سال 1948 از این دانشگاه دریافت کرد. استفن بچتل در 35 سالگی ريیس شرکت خانوادگی شد.
پدربزرگ استفن بچتل پسر، وارن بچتل ( تولد 1872- مرگ 1933) موسس شرکت بچتل بود. او کار خود را در سال 1898 و به عنوان کارمندی در صنعت راه آهن ایالات متحده که در آن زمان هنوز در حال جوانه زدن بود، شروع کرد. وارن بچتل طی بیست سال یک کسب و کار پیمانکاری بزرگ را راه‌اندازی کرد که تخصص آن در ساخت راه آهن و بزرگراه بود. یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای بچتل ارتقای سایت اورویل بود که در آن زمان در حال ساخت بود. وارن بچتل و شرکایش پس از آن توانستند قراردادهای بزرگ‌تر و مهم‌تری مثل بزرگراه کلاماث در کالیفرنیا و تونل آبی برای تاسیسات هیدروالکتریک کاریبو را هم جذب شرکت خود کنند. پسران وارن، استفن، وارن پسر و کن نیز در سال 1952 به پدرشان پیوستند و این شرکت خانوادگی را با نام دابلیو.‌ ای. بچتل به ثبت رساندند. این شرکت جدید در سال 1926 اولین قرارداد بزرگ خود، سد دریاچه بومان در کالیفرنیا را از آن خود کرد. استفن بچتل پدر (تولد 1900- مرگ 1989 ) در سال 1933 بعد از آن به طور تمام وقت به شرکت پدر پیوست. پس از مرگ وارن جانشین او شد. وی تا سال 1960 ريیس شرکت بچتل بود. او یک سال در دانشگاه کالیفرنیا،‌ برکلی تحصیل کرد؛ اما استفن بچتل پدر در سال 1925 نایب رييس شرکت بچتل و در سال 1933 و درست در زمان ساخت یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شرکت، سد هوور، رييس شرکت شد. استفن بچتل پدر شرکت بچتل را تبدیل به شرکتی عظیم و موفق در زمینه مهندسی در سرتاسر جهان کرد؛ او در سال 1960 پسرش استفن بچتل پسر را برای اداره شرکت انتخاب کرد اما خود همچنان تا سال 1969 در مقام ریاست باقی ماند. استفن بچتل پسر در حال حاضر مالک حدودا 20 درصد سهام شرکت
بچتل است.
پرتفولیوي متنوع شرکت بچتل شامل پروژه‌هایی در زمینه انرژی، حمل و نقل، ارتباطات، معدن، نفت و گاز، فرودگاه‌ها و بندرگاه‌ها، تاسیسات دفاعی و فضایی، پروژه‌های پاکسازی محیط زیست، نیروگاه‌های سوخت فسیلی و هسته‌ای، پروژه‌های خط لوله، سیستم‌های ریلی و جاده ای، تاسیسات پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و خدمات دولتی در مکان‌های زیادی در سرتاسر جهان از آلاسکا تا استرالیا می‌شود.
فروش این شرکت در سال 2008 در حدود 4/31 میلیارد دلار برآورد شده بود که بالاترین فروش این شرکت تا کنون بوده است. درآمد شرکت بچتل در سال 2010 نیز در حدود 9/27 میلیارد دلار بود.
استفن بچتل پسر ازدواج کرده و 5 فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن سان فرانسیسکو در کالیفرنیا است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۲ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۵:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد