ايده‌های مناسب برای مقالات تبليغاتی

ايده‌های مناسب برای مقالات تبليغاتی
وقتی به سردبیران، مقاله‌ای از نوع مقالاتی كه خودشان معمولا چاپ می‌كنند، ارائه دهید، شانس شما در به چاپ رساندن مقاله‌تان سخت افزایش پیدا می‌كند
وقتی به سردبیران، مقاله‌ای از نوع مقالاتی كه خودشان معمولا چاپ می‌كنند، ارائه دهید، شانس شما در به چاپ رساندن مقاله‌تان سخت افزایش پیدا می‌كند. به‌عنوان نمونه، مقاله‌ای را در مورد دستورهای طبخ غذا برای مجله‌ای نفرستید كه مطالبی در مورد دستور طبخ غذا چاپ نمی‌كند.
بررسی تعدادی از انواع مقاله‌های استاندارد، در مورد شكل 90 درصد از مقالاتی كه امروزه چاپ می‌شوند توضیح می‌دهد. اینها شامل موارد زیر است:
سابقه كالا: 
گزارش موفقیت‌های محصول. مقاله روی شركتی كه مشكلی داشته است و اینكه چگونه آن شركت با استفاده از محصول، خدمات یا روش خاصی به حل مشكل خود پرداخته است، تمركز می‌كند.
نحوه انجام دادن: 
دستورالعمل‌ها («نحوه اندازه‌گیری میزان مصرف برق وسایل صنعتی»).
محصولات جدید: 
توضیح می‌دهد فناوری جدید چگونه عمل می‌كند. («فناوری جدید تراشه سرعت انجام فرآیند را دوبرابر می‌كند.»)
پیشرفت‌ها، جهت‌گیری‌های كلی: 
تجزیه و تحلیل در جهت كمك به خوانندگان مطالب بازرگانی در برنامه‌ریزی برای راهكارهای خود («صنعت پلاستیك‌سازی به سمت مدل تجارت زنجیره‌ای ذخایر جهانی در حركت است.»)
سوابق كالا یا توضیح در مورد كاربرد آن یكی از رایج‌ترین انواع مقالاتی است كه مجلات تجاری و بازرگانی چاپ می‌كنند. این نوع مطلب می‌گوید كه چگونه یك شركت خاص مشكل را حل كرده است یا نیازی را مرتفع ساخته و معمولا توجه مخاطب را جلب می‌كند به محصول یا خدماتی كه آن شر كت برای حل این مشكل به كار برده است. بخش روابط عمومی شركتی كه از محصول یا خدمات آن، برای حل مشكل استفاده شده «نامه درخواست» ارسال می‌كند كه در آن مطالبی را در مورد سوابق محصول به سردبیران پیشنهاد می‌كند. انتشار سوابق محصول ابزار بازاریابی موثر است، چون به خوانندگان نشان می‌دهد چگونه محصول شما را استفاده كنند و موفقیت اثبات شده آن را هم نشان می‌دهد.
جدا از سوابق محصولات، اكثر مقالات ویژه درج‌شده، از انواع مختلف خودآموزها هستند كه مدیران، مدیران اجرایی متخصصان، یا تكنسین‌هایی در زمینه كاری مربوط را هدف قرار می‌دهند. سردبیران همچنین به مطالبی در مورد محصولات، پیشرفت‌ها، یا روش‌های جدید در صنعت خود علاقه‌مند هستند.
یكی از روش‌های رسیدن به ایده‌های مناسب برای نوشتن مقاله، تهیه فهرستی از آگهی‌ها است كه اگر بودجه آگهی نامحدودی داشتید، منتشر می‌كردید (و مجلاتی كه آن آگهی در آنها را به چاپ می‌رساندید).مقالاتی بر اساس موضوعاتی مرتبط با آن آگهی‌ها بنویسید و آنها را در همان مجلات به چاپ برسانید.
برای مثال، اگر می‌خواهید سیستم جدید بسته‌بندی خرده‌های چوب خود را در مجله پالپ اند پیپر آگهی كنید، ولی بودجه مورد نیاز آن را ندارید، به فكر نوشتن مقاله‌ای برای آن مجله، با عنوان «راه جدیدی برای بسته‌بندی و صورت‌برداری از تراشه‌های چوب به صورتی موثرتر» باشید. نوشتن و درج مقالات در مجلات و برای بازارهای درجه دوم كه چاپ آگهی در آنها به صرفه نیست یا در حد بودجه شما نیست، از نظر مالی به نفع شما است.
خودتان را با ویژه‌نامه‌ها ارتباط دهید
اگر می‌خواهید بخت شركت خود را برای دستیابی به فضایی در رسانه‌ها افزایش دهید، می‌توانید تقویم انتشار مجله و فهرست ویژه‌نامه‌های آینده آن را بگیرید و سعی كنید ارتباطی میان محصولات و خدمات خود، با موضوع و مقالات این ویژه‌نامه پیدا كنید. با بخش آگهی‌های مجله تماس بگیرید، بگویید در آینده قصد آگهی در آن مجله را دارید، یك بسته‌ رسانه‌ای رایگان و همچنین تقویم انتشار ویژه‌نامه‌ها، همراه با یك شماره نمونه از آن مجله درخواست كنید. این چند چیز به طور رایگان برای افرادی كه در آینده قصد آگهی دادن دارند، ارسال می‌شود.
ریك دان، سردبیر پلنت اینجینیرینگ، می‌گوید: «اگر مردم ایده‌هایی برای ویژه‌نامه ارائه دهند، عالی است یا اگر بتوانند پیش‌زمینه‌ای برای مطلبی كه می‌خواهیم به آن بپردازیم فراهم كنند، احتمال موفقیت آنها در رقابت برای راهیابی به مجله بسیار زیاد خواهد بود.»
«حتی ممكن است بخواهید ایده‌های ویژه‌نامه‌هایی برای تقویم سال بعد پیشنهاد كنیم. لم كار این است كه این كار را مدبرانه انجام دهید. دان هشدار می‌دهد كه «متوقعانه یا حریصانه وارد عمل نشوید. از گفتن چیزهایی مثل «این برای خوانندگان شما مهم است» یا «شما باید این مطلب را چاپ كنید» خودداری كنید.»
هرچند اگر روش‌ جدیدی را كشف كرده‌اید (مثلا بسته‌بندی غذا در جعبه‌های قابل بازیافت مقوایی به جای پلاستیكی) و می‌توانید آمار و اطلاعاتی برای پشتیبانی از این روش خود ارائه دهید، با سردبیر مجله‌ای مناسب بسته‌بندی تماس بگیرید. احتمالا از علاقه و تلاش شما خوشش می‌آید.
بسیاری مجلات بازرگانی، در صورت درخواست آنها، شماره نمونه و مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها در زمینه تحریر برای نویسندگان آینده، خواهند فرستاد. این راهنمایی‌ها اطلاعات باارزشی در مورد سبك، شكل و موضوعات مناسب فراهم می‌كند. این راهنمایی‌ها اغلب به شما می‌گوید چگونه با مجله تماس بگیرید، نكاتی مربوط به نوشتن مقالات در اختیار شما قرار می‌دهند، فرآیند بازبینی دست‌نویس را توصیف می‌كنند و به بحث در مورد هر یك از تنظیمات دستمزد یا چاپ مجدد می‌پردازند.
سریع‌ترین روش در واداشتن سردبیران به نادیده گرفتن شما، ارائه ایده‌ای است كه هیچ ربطی به مجلات آنها نداشته باشد. هر مجله از جهاتی، ‌كمی متفاوت با سایر مجلات است. برای افزایش شانس خود در انتشار مطلب‌تان، باید لحن، سبك، محتوا و كیفیت امور گرافیكی و نوشتاری مجله مورد نظرتان را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. به سردبیر مقاله‌ای را ارائه دهید كه به نظر می‌رسد ترجیح می‌دهد و شانس شما در درج آن مطلب افزایش پیدا می‌كند. اگر مجله‌ای تماما شامل مقالات كوتاه یك یا دو صفحه‌ای باشد، پایان‌نامه 6000 كلمه‌ای برایش نفرستید. اگر این مجله تاریخچه محصولات را چاپ نمی‌كند، چنین مطلبی را پیشنهاد ندهید.
شماره‌های مختلف مجلات را مطالعه كنید تا بفهمید به چه موضوعاتی می‌پردازند. كلید موفقیت این نیست كه ایده‌ای را در مورد چیزی كه هرگز به آن پرداخته نشده بفرستید، بلكه ارائه مقاله‌ای است كه دیدگاه یا زاویه دید جدیدی را در مورد یكی از موضوعات همیشگی مجله مطرح كند.
منبع خبر: كتاب روابط عمومی انتشارات كاروان
  ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۴۹:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد