برند تیفانی اند کو: لوکس ترین برند طلا و جواهر در عین سادگی

برند تیفانی اند کو: لوکس ترین برند طلا و جواهر در عین سادگی
برند تیفانی اند کو نزدیک به دو قرن است که در فرهنگ و جامعه جهانی یک عنصر محبوب در صنعت طلا و جواهر است. نگاهی دقیق‌تر به ظهور نمادین تیفانی برند لوکس با جعبه نمادین آبی که با یک روبان سفید گره خورده است داریم

برند تیفانی اند کو به انگلیسی tiffany & co یکی از شرکت‌های معتبر و لاکچری در صنعت جواهر سازی است. این شرکت به عنوان پادشاه الماس در دنیا شناخته می‌شود که دلیل آن کیفیت و جذابیت بالای جواهرت تیفانی است. مؤسسان این برند چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ هستند که در سال 1837 کمپانی تیفانی را راه اندازی و تأسیس کردند. در ابتدا شروع فعالیت این برند در زمینه تولید لوازم تحریر و لوازم فانتزی بود. اما از سال 1840 به سمت تولید جواهراتی مانند انگشتر طلا زنانه، پلاک طلا زنانه، حلقه نامزدی طلا، گوشواره طلا زنانه و... رفتند. در ادامه این مقاله ما به بررسی و معرفی برند معتبر و محبوب تیفانی می‌پردازیم و با بهترین و پرطرفدارترین محصولات آن نیز آشنا می‌شویم.

برند تیفانی اند کو به انگلیسی tiffany & co

تاریخچه برند تیفانی اند کو

در ابتدا برای معرفی این برند لازم است تا با تاریخچه برند تیفانی اند کو آشنا شویم. تیفانی یکی از گران‌ترین و لاکچری‌ترین برندهای طلا و جواهر در سراسر دنیا است که طرفداران بسیاری هم دارد. چند سال پیش این برند با نام تیفانی اند یانگ شناخته می‌شد، اما این شرکت کالای لوکس آمریکایی در میان مردم با نام تیفانی شناخته می‌شود. زمینه اصلی فعالیت این برند در طراحی و ساخت جواهرات لوکس و گران قیمت است. جالب است بدانید که برند تیفانی اند کو در سال 1837 کار خود را با فروش لوازم تحریر و محصولات فانتزی آغاز کرد. قیمت محصولات این برند در ابتدا مقطوع بود و فقط با پول نقد معامله می‌کرد؛ یعنی کارت اعتباری و چک قبول نمی‌کرد. این سیاست عجیب باعث شد تا نام این برند در صفحه اول روزنامه‌ها قرار گیرد.

تاریخچه برند تیفانی اند کو - زر

در سال 1845، تیفانی اولین کاتالوگ خرده فروشی خود را در ایالات متحده با نام کتاب آبی منتشر کرد که این حرکت در کل آمریکا بسیار خبرساز شد. در سال 1853 زمانی که چارلز تیفانی مدیریت شرکت را در دست گرفت، لاین جواهرت نیز به برند تیفانی اند کو افزوده شد. این شرکت در حال حاضر محصولات باکیفیت بسیاری تولید می‌کند که اغلب آن‌ها کالای لوکس محسوب می‌شوند. دفتر مرکزی و شعبه اصلی برند تیفانی اند کو در شهر نیویورک آمریکا قرار دارد. تیفانی با بیش از 2 قرن تجربه و خلاقیت، شهرت خود را در بازار به عنوان یکی از بهترین برندهای جواهرسازی در دنیا ثابت کرده است.

معرفی برند تیفانی اند کو

تیفانی یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های جواهرسازی در دنیا است که طرفداران بسیاری هم دارد. از جمله مهم‌ترین مشتریان و مخاطبان این برند می‌توان به سلبریتی‌ها و افراد مشهور اشاره کرد. اولین شعبه برند تیفانی اند کو اند کو در شهر نیویورک بود و هنوز هم با وجود تعداد زیاد شعبه‌های این برند در شهرهای مهم جهان، نیویورک مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز فروش محصولات تیفانی در دنیا است. نخستین شعبه بین‌المللی تیفانی در شهر لندن و توکیو افتتاح شد. در سال 1878 چارلز تیفانی یکی از بزرگ‌ترین و مرغوب‌ترین الماس‌های ممتاز زرد رنگ جهان را در معادن آفریقای جنوبی کشف کرد که وزن آن بیش از 287 قیراط بود. این خبر در جهان مانند یک بمب صدا کرد و نام آن الماس، تیفانی نام گذاری شد.

برند تیفانی اند کو

برند تیفانی اند کو همچنین با طراحان و جواهر سازان برجسته دنیا مانند پالوما پیکاسو، کوکو شنل، ژان شلومبرگر، اندی وارهول همکاری کرده است. اغلب جانشینان چارلز تیفانی سعی در ارتقا جایگاه این برند در میان مردم داشته‌اند و برای گسترش محصولات تیفانی در تمام نقاط جهان تلاش‌های بسیاری کرده‌اند. این برند جواهرسازی معتبر در دنیا محصولات باکیفیت بسیاری دارد. از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین جواهرات آن می‌توان به دستبند تیفانی، گردنبند تیفانی، انگشتر تیفانی، گوشواره طلا زنانه، حلقه نامزدی طلا و... اشاره کرد. در حال حاضر خرید آسان، ایمن و اینترنتی تمام محصولات این برند از طریق سایت جواهرات تیفانی امکان‌پذیر و در دسترس است. کلکسیون و جواهرات گسترده تیفانی تنها برای بانوان نیست و نیاز آقایان و کودکان را نیز در زمینه اکسسوری برآورده می‌کند.  

معروف‌ترین محصولات شرکت تیفانی

معروف‌ترین محصولات شرکت تیفانی - طلا و جواهر زر

محبوب‌ترین و معروف‌ترین محصولات تیفانی شامل جواهرات نقره و طلای برند تیفانی اند کو، کریستال، عطرها، ساعت، کالاهای چرمی لوکس می‌شود. این شرکت مانند اغلب خرده فروشان مطرح جهان که در زمینه اکسسوری طلا و جواهرات خاص فعالیت می‌کنند، سرمایه گذاری بسیاری در بخش تبلیغات می‌کند که همین امر باعث شهرت بیشتر تیفانی در دنیا شده است. اغلب افراد معروف و شخصیت‌های برجسته دنیای مد و فشن از جمله ژاکلین کندی و الیزابت تیلور از طرفداران این برند بوده‌اند. یکی از مشهورترین و معروف‌ترین جواهرات تیفانی، یک سنجاق سینه با شکل پرنده است که از جنس طلا و الماس زرد بزرگ به وزن 128 قیراط، طراحی و ساخته شده است.

انگشتر و حلقه نامزدی طلا زنانه

انگشتر و حلقه نامزدی طلا زنانه برند تیفانی

برند تیفانی اند کو یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های جواهرسازی است که به دلیل سبک خاص و منحصر به فرد محصولاتش شهرت بسیاری در دنیا دارد. در بین محصولات متنوع و گسترده تیفانی حلقه نامزدی و انگشتر طلا زنانه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. زیرا برای تمام افراد با هر سلیقه‌ای طراحی خاصی دارند. جواهرات این برند با طراحی ساده و جذاب خود مخاطبان و مشتریان بسیاری را جذب می‌کند.  

پلاک و گردنبند تیفانی طلا زنانه

پلاک و گردنبند تیفانی طلا زنانه برند تیفانی

یکی دیگر از محصولات پرطرفدار برند تیفانی اند کو، پلاک طلا زنانه است. در طراحی و ساخت پلاک‌های تیفانی از طلا به عنوان متریال اصلی ساخت محصول استفاده می‌شود. این پلاک‌ها در طرح‌های متنوع و خاصی تولید می‌شوند که برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب هستند. به طور مثال محبوب‌ترین پلاک طلا زنانه تیفانی، به شکل قلب است و نماد مهر، محبت و همدلی بوده که نشان دهنده عشق و علاقه است. همچنین افرادی که به سایر فلزات مثل نقره و... حساست دارند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی در تمام طول روز از پلاک‌های طلا تیفانی استفاده کنند. پلاک‌های طلا این برند برای تمام خانم‌ها با هر سلیقه‌ای مناسب است و خواص درمانی متعددی هم دارد.

دستبند تیفانی طلا زنانه

دستبند تیفانی طلا زنانه

از جمله محصولات پرطرفدار تیفانی در سراسر دنیا می‌توان به دستبند طلا زنانه آن اشاره کرد. برند تیفانی اند کو طرح‌ها و مدل‌های متنوعی برای دستبند دارد که سلیقه تمام افراد را پوشش می‌دهد و شما می‌توانید طبق سلیقه و نیاز خود دستبندی خاص و باکیفیت از برندی معتبر داشته باشید. دستبندهای طلای تیفانی هیچ‌گونه حساسیتی برای افراد ایجاد نمی‌کند و می‌توانید با خیالی آسوده آن‌ها را خریداری و استفاده نمایید.

گوشواره تیفانی طلا زنانه

عکس گوشواره تیفانی طلا زنانه

گوشواره طلا تیفانی یکی از قدیمی‌ترین محصولات این برند معتبر محسوب می‌شود که با توجه به نوع آویز آن به دو دسته لولایی و خشک تقسیم بندی می‌شوند. گوشواره‌هایی که با حرکت سر و بدن تکان می‌خورند و ثابت نیستند، گوشواره از نوع لولایی و آنهایی که در گوش ثابت می‌مانند گوشواره خشک هستند. طراحی خاص و ظریف گوشواره طلا زنانه برند تیفانی اند کو سبب شده تا این جواهرات سبکی اصیل و جذاب داشته باشند. همچنین این گوشواره‌ها برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند. گوشواره‌های تیفانی علاوه بر ظرافت و زیبایی، وزن بسیار سبکی دارند که باعث می‌شود شما احساس راحتی داشته باشید. این گوشواره‌ها انتخاب بسیار مناسبی برای استایل‌های روزمره شما هستند. گوشواره طلا تیفانی یک هدیه خاص برای تمام بانوان با هر سنی است.

طراحی بصری متمایز برند تیفانی اند کو

جعبه لوکس طلا و جواهر برند تیفانی

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های برند تیفانی اند کو، جعبه‌هایی با رنگ آبی خاص است که به رنگ آبی تیفانی در دنیا معروف شد. انتخاب رنگ آبی برای بسته بندی محصولات به دلیل لوکس بودن آن است. در دوران رنسانس پیدا کردن رنگ آبی در ایتالیا از بقیه رنگ‌ها سخت‌تر و گران‌تر بود به همین دلیل صاحبان این برند از این رنگ استفاده می‌کردند. تمام محصولات این برند از آن زمان تا به الان در جعبه‌های آبی رنگ کلاسیک به مشتریان عرضه می‌شود. همچنین لازم است بدانید که امکان خرید جعبه خالی این برند وجود ندارد و با هر خرید می‌توانید یک جعبه آبی زیبا با ربان سفید ابریشمی به دست آورید. این تصمیم چارلز تیفانی باعث معروفیت بیشتر این برند و محدود شدن نام تجاری تیفانی شد.

دلیل اصلی محبوبیت برند تیفانی اند کو در دنیا

برند تیفانی اند کو - برند لوکس طلا و جواهر

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت برند تیفانی اند کو در میان مردم، نوآوری و خلاقیت صاحبان این برند؛ یعنی چارلز تیفانی و جان بی یانگ است. تیفانی زمانی که در سال 1837 میلادی کار خود را در شهر نیویورک آمریکا آغاز کرد، قیمت اجناسش کاملاً مقطوع و به صرفه بودند. در آن زمان سیاست عجیب چارلز تیفانی باعث شد که نام این برند در صفحه اول روزنامه‌ها چاپ شود و باعث محبوبیت این برند شد. طی سال‌های بعد کتاب آبی تیفانی اولین کاتالوگ خرده فروشی در آمریکا بود که نوآوری بزرگ دیگری برای این شرکت محسوب می‌شد. در سال 1885، نشان ویژه آمریکا توسط این برند مجدداً طراحی شد و هنوز هم بر روی تمام اسکناس‌های یک دلاری آمریکا چاپ می‌شود.  

علاوه بر این موارد دلیل محبوبیت دیگر شرکت تیفانی در میان مردم، طراحی جواهرات خاص برای تمام سلیقه‌ها و با هر بودجه‌ای است. این امر باعث می‌شود تا تمام افراد بتوانند از محصولات و جواهرات خاص و منحصر به فرد شرکت تیفانی استفاده کنند. در نتیجه برای تمام مردم امکان خرید را فراهم می‌آورد. طراحان این برند روز به روز در حال گسترش و توسعه محصولات تیفانی هستند و هویت آن‌ها را نیز تقویت می‌کنند. در ضمن شرکت تیفانی شعبه‌های متعددی در شهرهای بزرگ دنیا از جمله لندن، توکیو و... دارد. نام تجاری این برند به اندازه قدرت و برجستگی رنگ آبی جعبه‌هایش است و هیچ خطری اعتبار آن را تهدید نمی‌کند. برند تیفانی اند کو اند کو، اکنون نزدیک به 300 شعبه فعال در 22 کشور دنیا دارد.

رمز موفقیت برند تیفانی اند کو در جهان

برند تیفانی اند کو در جهان - زر

همانطور که گفتیم شرکت تیفانی یکی از محبوب‌ترین و معتبرترین برندهای جواهرسازی در دنیا است که طرفداران بسیاری هم دارد. مهم‌ترین مخاطبان و مشتریان این برند سلبریتی‌ها و افراد معروف هستند. اما رمز محبوبیت و موفقیت این برند در میان مردم عوامل مهمی است که در ادامه این بخش به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

هویت بصری خاص و منحصر به فرد

در سال 1837 قبل از این که عبارت نابغه برندینگ در دنیای اقتصاد مفهوم داشته باشد، مؤسس این شرکت یعنی چارلز تیفانی، نابغه برندینگ بود. او برای این که نام تجاری شرکتش را به یک رنگ محدود کرد، هنوز هم مورد تشویق کارشناسان حوزه برندینگ قرار می‌گیرد. این کار باعث افزایش محبوبیت این برند در میان مردم شد و تأثیر مثبت بسیاری در جهت رشد و پیشرفت آن داشت.

نوآوری و خلاقیت

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت تیفانی، نوآوری و خلاقیت او در اداره شرکت بود. برای مثال نحوه شروع به کار برند و قیمت‌های مقطوع آن و یا کتاب آبی تیفانی جزو مهم‌ترین نوآوری‌های چارلز تیفانی مؤسس این برند است که سبک خرید مردم را تا حد بسیار زیادی در آن زمان تغییر داد.

عکس برند لوکس طلا و جواهر تیفانی اند کو

تجمل

نام تجاری برند تیفانی اند کو امروزه به عنوان یک نماد تجمل گرایی شناخته می‌شود که به دلیل همکاری این شرکت با برجسته‌ترین طراحان و جواهرسازان دنیا است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به همکاری تیفانی با کوکو شنل و پالوما پیکاسو اشاره کرد.

میتولوژی یا اسطوره‌شناسی

یکی دیگر از اصلی‌ترین شاخصه‌های موفقیت تیفانی، نحوه تبلیغات و برندینگ آن است. برای مثال میتولوژی این برند مهم‌ترین رمز موفقیت طی 100 سال گذشته است. ارتباط تیفانی با آبراهام لینکن، جنگ‌های داخلی آمریکا، جام آمریکا، آدری هپبورن و... باعث شده تا نام تجاری این برند پایدار بماند. این پایداری فراتر از اعتبار طراحی باکیفیت محصولات است.

منشا برند تیفانی

موسس برند طلا و جواهر تیفانی

تیفانی منبع ذوق، هنر و عرضه‌کننده جعبه کوچک آبی‌رنگ است که به شهرتی‌ جهانی دست ‌یافته‌ است. داستان از این قرار است که در یک سپیده‌دم بسیار سرد صبحگاهی در سال ۱۹۷۷در"مانهاتان" یک راننده مشهور مسابقه که گمنام بوده، با تعجیل فراوان درهای سنگین شرکت تیفانی راگشوده و به سوی پیشخوان‌های بلورین و حفره‌ مانند می‌شتابد و از یکی از افراد حاضر درآنجا، درخواست یک حلقه الماس برای خود می‌کند.

دستیار عالی‌رتبه نیز با عینک لب طلایی‌اش به دقت او را ورانداز کرده و سپس تقاضایش را رد می‌کند و حلقه الماس را در شأن یک ‌مرد نمی‌داند و هم ‌اکنون به وضوح مشاهده می‌کنیم که شرایط تغییر بسیار یافته ‌است و دنیای متنوع جواهرات دیگر این اجازه را به ما نمی‌دهد که برای مثال افرادی چون مایکل شوماخر  نتوانند از تیفانی، حلقه الماس‌نشان موردنظر خود را خریداری کنند. در هر حال، حکایت فوق نشان‌دهنده درک شرکت از مفهوم مناسب یا نامناسب بودن تقاضا است.

در سال ۱۸۳۰، شهر نیویورک در آمریکا با ابداع و خلاقیتی منحصر به‌‌فرد مواجه شد که مثل بمب تمام شهر را تکان داد. تمایل به سلیقه‌های جدید و اغراق‌آمیز توسعه یافت و شانس‌های فوق‌العاده‌ای به‌سوی افرادی سرازیر شد که دارای سرمایه‌ای هنگفت بودند.

برند طلا و جواهر تیفانی

در همان سال‌ها بود که دو مرد جوان تاجر و جاه‌طلب، به نام‌های "چالز لوییس تیفانی" و "جان. ب.یانگ" در سن بیست ‌سالگی‌ اقدام به افتتاح فروشگاه کادویی کردند، این فروشگاه در یک منطقه بسیار جدید و بزرگ واقع شده‌ بود و آن‌ها خرید چنین فروشگاهی را مدیون پولی بودند که از پدر چالز‌ تیفانی قرض کرده بودند.

به‌زودی تمامی بانوان‌ جوان با لباس‌های ساتن و ابریشم و کلاه‌های‌ مزین به روبان‌های روشن و براق از کوچه‌های باریک شهر عبور می‌کردند و با کالسکه و اسب‌های خود برای خرید به فروشگاه ‌تیفانی می‌رفتند. اکنون فروشگاه تیفانی سمبل‌ مد و سبک جدید آمریکا شده بود که به‌کلی با زیبایی طرح‌های اروپایی و شکوه و جلال در دوره‌ی ویکتوریایی متفاوت بود.

الهامات این دو مرد جوان از طبیعت سرچشمه می‌گرفت و منجر به طراحی مدل‌هایی فوق‌العاده ساده و در نهایت هارمونی می‌شد. این دو وی‍‍‍‍ژگی از مهم‌ترین خصوصیات بارز سبک تیفانی است که ابتدا کارهای نقره و سپس جواهرات خود را عرضه کرد.

شرکت تیفانی اولین شرکت امریکایی برای کسب جایزه بین المللی

شرکت تیفانی اولین شرکت امریکایی برای کسب جایزه بین المللی

این سبک به دلیل سلیقه، کلاس‌ و اصل بودن طرح‌هایش در تمامی دنیا طرف‌دار پیدا کرد و مورد استقبال قرار گرفت در سال ۱۸۶۷ تیفانی اولین شرکت آمریکایی بود که موفق به اخذ جایزه بین‌المللی از یک هیئت خارجی واقع در پاریس شد. لازم به ذکر است که این جایزه را به دلیل عرضه نقره‌آلات خود دریافت کرد. در ضمن تیفانی اولین شرکت آمریکایی بود که درجه خلوص استاندارد نقره ۹۲۵ را به کار ‌برد و بعدها کنگره این نسبت را به‌طور رسمی در کشور تأیید کرد.

قدرت تیفانی به‌عنوان یک شرکت تجاری، همواره در درک زیبایی قابل تمجید بوده است و امروزه ما نیز شاهد استمرار این جریان هستیم. هم‌اکنون شعبه‌های بسیاری از این شرکت‌ جواهر در سراسر جهان دایر شده است که از این لحاظ با گذشته قابل قیاس نیست لازم به ذکر است که جهانی‌شدن این مارک تجاری موجب تقلیل ارزش واقعی جواهرات از نظر کیفی نشده است، ارزش‌هایی که ریشه در آغاز دورانی دارد که چارلز تیفانی ۲۵ساله در سال ۱۸۳۷، ۱۰۰۰ دلار از پدر کارخانه‌دار خود قرض گرفت تا با دوستش "چارلز یانگ‌ "مغازه لوازم‌التحریر و سفالگری خود را در بخش پایین برود وی واقع در نیویورک افتتاح کند.

موفقیت های برند تیفانی

برند تیفانی اند کو

کارآموزان جوان در اولین روزهای کارشان تنها توانستند ۹۸/۴ دلار به دست آورند، اما زمانی که شروع به فروش جواهرات پاریسی و ظروف درسدن کردند میزان فروش تا حد چشمگیری افزایش یافت . انقلاب خرده‌فروشی اقلام لوکس، ناگهان تحت‌تأثیر شورش‌ها و ناآرامی‌های پس از انقلاب در فرانسه سبب کاهش قیمت الماس به میزان ۵۰ درصد در سراسر اروپا شد.

بااین‌حال این دو همکار تیزبین و هوشیار سعی کردند هرچه سریع‌تر تا آنجا که امکان دارد سنگ‌های قیمتی خریداری کنند و همچنین جواهرات مشهوری را مانند: کمربند الماس‌نشان ماری آنتوانت، الماس ۱۲۸ قیراطی تیفانی به رنگ زرد قناری به‌اندازه مشت انسان و جواهرات پرنس استرهازی شاهزاده مجارستان با قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار، به آمریکا بازگردانند.

برخی از مشتریان برند تیفانی

برند تیفانی اند کو طلا و جواهر

در اصل ضرر و خسارت اروپا، به نفع تیفانی بود. تا سال ۱۸۸۷ شرکت بیش از ۴۰ میلیون دلار سنگ قیمتی در اختیار داشت و از این‌ جهت متقاضیان ثروتمند و مشهور، خریداران اصلی قرن ۱۹ به شمار می‌آمدند. بااین‌وجود نسل امروز نیز اقلام گران‌بهایی را از تیفانی خریداری کرده‌ است که در اینجا به آن‌ها اشاره‌ای داریم:

پی‌تی بورنام مجری برنامه، از جواهرسازان درخواست نمود تا کالسکه‌ای نقره‌ای رنگ جهت هدیه عروسی برای جلب نظر تام تامب و لاوی نیا ساخته شود، جی. دبلیو ماکی غول ثروت و قدرت از تیفانی درخواست طراحی و ساخت ۱۰۰۰ قطعه ظروف نقره کرد. لینکلن رئیس‌جمهور، برای همسرش مروارید‌های بسیاری ‌خریداری کرد و

تیفانی حتی برای اسب‌های مسابقه میلیونر دخانیات پی لوری ‌لارد نعل‌هایی ساخت.

کارگاه نقره شرکت تیفانی، تبدیل به مدرسه مرجع آموزش نقره در آمریکا شد و کلیه‌ی نوآموزان به آموزش و مطالعه مجموعه وسیعی از کارها و طرح‌ها می‌پرداختند و" ادوارد سیمور" مسئول آموزش این موارد بود. در سال ۱۸۷۰، تیفانی مهم‌ترین و برجسته‌ترین تولیدکننده جواهرات، ساعت و اقلام لوکس و تجملی برای منزل و میز بود. مقارن با پایان قرن، دارای بیش از هزار کارمند بوده و شعبه‌های متعددی را در شهرهایی‌ همچون لندن، پاریس و ژنو افتتاح کرده بود.

سپس چارلز لوییس تیفانی در زمینه‌ی یکی از بزرگ‌ترین معاملات سنگ‌های قیمتی در آن زمان به توافق و موفقیت رسید. تیفانی معادن الماس کیمبرلی واقع در جنوب آفریقا را خریداری کرد

برند تیفانی اند کو - طلا و جواهر زر.

به ‌دلیل همین شهرت شرکت، تیفانی کارخانه‌ای جهت‌ کنترل استانداردها تأسیس کرد و اولین نشان تجاری نقره استرلینگ را معرفی کرد به‌طوری‌که مشتریان نسبت به ‌این‌که فلزات گران‌بهایشان از درجه خلوص ۹۲۵ درصد برخوردار بود به طور کامل آگاه بودند.

موفقیت کارخانه تا حدی بود که به آن در طی جنگ‌های داخلی سفارش ساخت شمشیر، تفنگ، سلاح‌های مزین به سنگ‌های قیمتی ویژه ژنرال‌هایی چون گرانت و شرمن داده شد. بعدها در طی جنگ جهانی اول تولید ملزومات جراحی و در جنگ جهانی دوم قطعات هواپیما را نیز بر عهده گرفت.

در اواخر قرن ۱۹، تیفانی‌ حتی دعوت‌نامه‌هایی کنده‌کاری شده‌ عرضه کرد که مختص به مراسم پرده‌برداری مجسمه آزادی و مهمانی‌های خاندان اشرافی چون واندربلیتز بود.چارلز تیفانی در سال ۱۹۰۲ دار فانی را وداع گفت، سالی که در آن پسرش لوییس کامفوزت به‌عنوان مدیری هنرمند به خدمت شرکت درآمد. گسترش قلمرو کالای لوکس و معرفی لامپ‌های رنگی مشهور از جمله اهداف لوییس بود. تا سال ۱۹۱۹ فروش سالانه به مرز ۲۰ میلیون دلار رسیده ‌بود.

تیفانی به طور تقریبی از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ بدون آنکه آسیب چندانی ببیند، نجات یافت (تنها گاهی اوقات از ذخایر خود برای دادن تقسیم سود استفاده می‌کرد) و توانست شهرت خود را در حوزه کالاهای لوکس حفظ کند

حلقه ازدواج برند تیفانی اند کو - طلا و جواهر زر.

در اصل زیر بنای چنین شرایطی، شعبه‌های "مانهاتان" بودند که کارکنان آموزش‌داده‌شده و خوش‌رفتارشان هرگز فردی را وادار به خرید نمی‌کردند و تنها درباره ارزش حلقه مشهور و منحصربه‌فرد ۶ شاخه‌ای تیفانی به بحث می‌پرداختند. حسابداران نیز از مکانی دور از سروصدا به کار مشغول بودند.

در سال ۱۹۴۰، تیفانی به بخش مرکزی و مشهور خود واقع در خیابان پنجم انتقال یافت. بر اساس محاسبه‌های به‌عمل‌آمده درباره ۱۰۰۰ کارمند این شرکت به ‌این نتیجه رسیدیم که آن‌ها بیش از ۲۵ سال در خدمت تیفانی بودند. کارکنان شرکت از لباس هماهنگی‌ که شامل یک‌دست کت‌وشلوار مشکی، کروات ساده، کفش‌های سیاه‌رنگ و بلوز یقه‌دار سفید می‌شد استفاده می‌کردند. با وجود آنکه فروشندگان تیفانی هرگز محیط کارشان را ترک نکردند اما ۳ عامل و خطای ناشایست می‌توانست سبب اخراجشان شود:

۱- دزدی

۲- فروش یکی از جعبه‌های آبی‌رنگ پوست‌تخم‌مرغی مشهور تیفانی (برای اولین‌بار در سال ۱۸۳۷ معرفی شد) به غیر مشتری

 ۳- بحث با مشتریان سالخورده.

دستبند تیفانی طلا - برند تیفانی اند کو

تیفانی هرگز برخورد تندی با این‌گونه افراد نداشت، تنها آن‌ها را به‌سوی در مخفی راهنمایی می‌کرد و خواستار عدم بازگشتشان به شرکت بود. در سال ۱۹۵۰ یکی از مشهورترین تألیفات در تاریخ جواهرات به نام "صرف صبحانه" در تیفانی از سوی ترومن کاپوت به چاپ رسید. قهرمان داستان هالی گولایت‌لی دختر خوش‌شانسی بود که از تیفانی به‌عنوان عاملی جهت مقابله با دوران رکود استفاده می‌کرد.

او در داستان چنین می‌گوید: بهترین کار از نظر من رفتن به شرکت تیفانی بود؛ زیرا آرامش روحی‌ام را به‌ دنبال داشت، سکوت حاکم بر محیط و سیمای مغرورش حاکی از آن بود که با وجود مردان محترم و مهربانی که لباس‌های زیبایی در برداشتند و رایحه دل‌انگیز نقره و کیف‌هایی از پوست سوسمار، هیچ‌گونه اتفاق بدی برایتان نخواهد افتاد.

در سال ۱۹۵۵ مرد ثروتمندی تصمیم به خرید تیفانی گرفت. والترهووینگ غول ثروت و قدرت قصد داشت سهام جواهرفروشان را خریداری کند تا بدین طریق از پذیرش مسئولیت درخواستی از سوی کارگزاران بنگاه معاملات ملکی "مانهاتان" مصون بماند.

جمع بندی معرفی برند تیفانی اند کو

طلا و جواهر لوکس برند تیفانی اند کو

ما در این مقاله به بررسی و معرفی شرکت تیفانی به طور کامل پرداختیم و با همه چیز درباره برند تیفانی اند کوآشنا شدیم. همانطور که گفتیم تیفانی جزو بهترین و محبوب‌ترین برندهای جواهرسازی و کالای لوکس در جهان است که طرفداران بسیاری هم دارد. تیفانی اولین شرکت آمریکایی بود که توانست در سال 1867 نشان شایستگی نمایشگاه جهانی پاریس را به دست آورد. این کمپانی با طراحان و جواهرسازان مطرح دنیا از جمله کوکو شنل همکاری داشته است. در ابتدا tiffany یک برند تجمل گرا بود که تمام افراد قدرت خرید از آن را نداشتند، اما با پیشرفت و گسترش شرکت تغییراتی در سیاست‌های این بخش اعمال شد تا تمام مردم بتوانند از محصولات این برند معتبر خرید کنند.

یکی از جذاب‌ترین خلاقیت‌های صاحبان این برند که به خوبی توانست نظر مشتریان و مخاطبان را جلب کند، استفاده از جعبه‌های خاص با رنگ ویژه است که به جعبه تیفانی در دنیا شهرت دارد. در حقیقت علت شهرت جعبه‌های تیفانی، طراحی خاص و قوانین مربوط به فروش آن‌ها است. جدیدترین کلکسیون طراحی شده برند تیفانی اند کو، نگاهی مدرن به مفاهیم کهنه و قدیمی دارد که در ساخت زیورآلات مورد استفاده قرار گرفته است. کلکسیون رنگ‌های طبیعت، همانطور که از اسمش پیدا است مجموعه‌ای نفیس و ارزشمند از جواهرات نقره، طلا و سنگ‌های درخشان است که در اختیار علاقه‌مندان به این حوزه قرار گرفته است.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۷:۴۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد