جان آرنولد، میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق تامين سرمايه گذاري مشاوران سنتائوروس

جان آرنولد، میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق تامين سرمايه گذاري مشاوران سنتائوروس
جان آرنولد یک میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق تامين سرمايه گذاري مشاوران سنتائوروس است که در تجارت محصولات مربوط به صنعت انرژی تخصص دارد.
جان آرنولد یک میلیاردر آمریکایی و مدیر صندوق تامين سرمايه گذاري مشاوران سنتائوروس است که در تجارت محصولات مربوط به صنعت انرژی تخصص دارد. وی با ثروت 4 میلیارد دلار در جایگاه دویست و دوازدهم ثروتمندان جهان در سال 2010 قرار دارد. جان آرنولد در فهرست جوان‌ترین میلیاردرهای خودساخته در جهان در جایگاه دوم، پس از مارک زوکربرگ موسس فیس بوک، قرار دارد.
جان داگلاس آرنولد در سال 1974 در آمریکا به دنیا آمد و در دالاس بزرگ شد. پدر او یک وکیل و مادرش یک حسابدار بود. وی به دانشگاه واندربیلت رفت و ظرف سه سال تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان رساند. آرنولد سپس کسب و کار خود را به عنوان یک مبادله‌گر در شرکت انرون شروع کرد. این شرکت زمانی هفدهمین شرکت بزرگ در آمریکا به شمار مي‌آمد که قصد داشت تبدیل به بزرگ‌ترين شرکت انرژی در جهان شود.
جان آرنولد در ابتدا در بخش نفت خام کار مي‌کرد و سپس به واحد گاز طبیعی منتقل شد. جان آرنولد توانست در سال 2000 سودی 750 میلیون دلاری برای شرکت انرون ایجاد کند. آرنولد همچنین با استفاده از شبکه تجارت اینترنتی جدید شرکت به نام انرون آنلاین موفق شد در سه فصل از سال 2001 درآمدی میلیارد دلاری برای انرون کسب کند. او به خاطر این کارش پاداشی 8 میلیون دلاری دریافت کرد.
شرکت انرون در سال 2002 منحل شد و جان آرنولد نیز با پاداش‌هایی که در سال قبل دریافت کرده بود، در حالی که در مرز سی سالگی قرار داشت، شرکت خود را به نام سنتائوروس تاسیس کرد. بنگاه آرنولد،‌ شرکت مشاوران سنتائوروس، یک صندوق پوشش سرمایه‌گذاری در هوستون است که در تجارت کالاهای مربوط به انرژی تخصص دارد. دارایی‌های تحت مدیریت شرکت سنتائوروس در حال حاضر به بیش از 3 میلیارد دلار مي‌رسد. افرادی که در شرکت او کار مي‌کنند، افراد سرشناسی در تجارت در صنعت انرژی هستند که شامل مدیرعامل قبلی شرکت انرون، ‌گری‌والی، همچنین افرادی از شرکت مادرراک از جمله بیل پرکینز،‌ مایک مگی و کونراد گوئرل مي‌شوند.
پس از منحل شدن شرکت مشاوران آمارانت، سنتائوروس به‌طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بازیگران اصلی در بازار شناخته شد و توانست در سال 2005 بازگشت سرمایه ای در حدود 150 درصد داشته باشد. سنتائوروس در سال 2008 در حدود ده درصد سهام شرکت ذغال ملی (NCOC) را خرید.
شرکت مشاوران سنتائوروس در بازارهای سرمایه‌گذاری مختلفی در ایالات متحده سرمایه‌گذاری مي‌کند. این بنگاه در مشتقاتی مثل معاملات آتی (Futures)،‌ اختيارات خريد و فروش (Options) و سهامي ‌که به دليل عدم احراز شرايط لازم برای قرار گرفتن در ليست سهام‌ نمي‌توان در بورس آن را معامله کرد (Over the Counter)، شامل انرژی،‌ ذغال،‌ گاز طبیعی و نفت خام، سرمایه‌گذاری مي‌کند. جان آرنولد در سال 2009 توانست از طریق صندوق تامین سرمایه خود درآمدی بیش از 5/1 میلیارد دلار کسب کند. او در سال 2008 توانست در صدر فهرست 10 سرمایه‌گذار صندوق‌های تامین سرمایه‌ای که مجله آلفا ارائه کرده بود قرار بگیرد.
آرنولد با لورا النا مونوز آرنولد ازدواج کرده است. لورا آرنولد در حال حاضر ريیس بنیاد خانوادگی آرنولد است. کالج پزشکی بیلور لورا آرنولد را به خاطر تجاربش در کسب و کار، مسائل حقوقی و خدمات اجتماعی و همچنین فعالیت در امور تحصیلی، به عنوان یکی از اعضای هیات معتمده این کالج انتخاب کرده است. لورا آرنولد در دانشگاه ‌هاروارد و مدرسه حقوق دانشگاه ییل تحصیل کرده و همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه در مطالعات اروپا از دانشگاه کمبریج است. بنیاد خانواده آرنولد در سال 2004 با هدف حمایت از امور تحصیلی و برنامه‌های خدمات انسانی و اجتماعی تاسیس شد.
جان و لورا آرنولد در حال حاضر دو فرزند دارند و ساکن هوستن در ایالت تگزاس در آمریکا هستند. این زوج قصد دارند همانند وارن بوفت و بیل گیتس بخش زیادی از ثروت خود را صرف امور خیریه کنند.
الهام جوادی

- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۴۸:۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد