سنگ اوپال چیست و خواص سنگ اوپال کدام است؟ انواع اوپال + عکس

سنگ اوپال چیست و خواص سنگ اوپال کدام است؟ انواع اوپال + عکس
خواص سنگ اوپال بسیار زیاد است. در ابتدا سنگ اوپال را می شناسیم و سپس انواع اوپال : اوپال سیاه، اوپال سفید و آتشین و... سپس به خواص سنگ اوپال می پردازیم

سنگ اوپال یا سنگ آرزوها را بشناسیم و بدانیم خواص سنگ اوپال چیست؟ افراد زیادی هستند که هنگام  انتخاب و خرید طلا و جواهر یا اشیا زینتی که با سنگ همراه است تنها به چند پرس‌وجوی ساده از فروشنده یا اطرافیان خود اکتفا نمی‌کنند. درواقع به این که سنگی که قرار است انتخاب کنند از چه جنسی باشد و یا تاریخچه و خصوصیات آن چگونه باشد اهمیت می‌دهند.

عکس سنگ اوپال یا سنگ آرزوها - زر

اگر شما هم جزو این افراد هستید که بدون شناخت، اقدام به خرید زیورآلات گوهرنشان نمی‌کنید و به دنبال آشنایی با انواع سنگ‌ها هستید این مقاله مناسب شماست. چون قرار است در آن درباره یکی از سنگ‌های شگفت‌انگیز و پرطرفدار یعنی سنگ اوپال بخوانید. پس اگر می‌خواهید درباره خواص سنگ اوپال و خصوصیات آن بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

سنگ اوپال چیست؟

سنگ اوپال یک سنگ قیمتی است که از گذشته‌های دور مورد توجه بوده است. در روم باستان این سنگ نماد امید و عشق بود و از آن با نام اوپالوس یاد می‌کردند که به معنای سنگ قیمتی است. در بسیاری از فرهنگ ها اوپال را منشا قدرت‌های ماوراءالطبیعه می‌دانستند و از این جهت ارزش زیادی برای آن قائل بودند.

عکس سنگ اوپال چیست؟ - زر

سنگ اوپال به صورت نیمه‌شفاف و مات وجود دارد و نوع نیمه‌شفاف آن معمولا ارزش بیشتری دارند. سنگ اوپال بیش از هر چیز به خاطر خاصیتی که خود را در قالب بازی با رنگ و نور نشان می‌دهد، مشهور است. در ساختار این سنگ کره‌های سیلیسی با اندازه‌های مشخص وجود دارند و منشا پراکندگی نورهای رنگارنگ در این سنگ به علت چنین ساختار و ترکیبی است.

سنگ اوپال در رنگ‌های متنوعی وجود دارد؛ شاخص‌ترین آن‌ها، اوپال سیاه، اوپال سفید و اوپال آتشین است و خواص سنگ اوپال نیز در هر یک متفاوت است. ساختار سنگ‌های اوپال به گونه‌ای است که می‌توانند سایه‌ای از رنگ‌هایی مانند زرد، سبز، آب، قرمز، نارنجی و... را در خود نشان دهند. به طور مثال اوپال‌های با پس‌زمینه قرمز و سیاه ممکن است تمام این رنگ‌ها و حتی بنفش را در دل خود داشته باشد.

عکس سنگ اوپال سبز - سایت زر

رنگ‌های که این سنگ منتشر می‌کند به زاویه قرار گرفتن این سنگ نیز بستگی دارد و در زوایای مختلف این بازی رنگ جلوه خود را دارد. برش‌دهی این سنگ‌ها هم معمولا به گونه‌ای صورت می‌گیرد تا رنگ بازی این سنگ به خوبی نشان داده شود. هرچه پدیده بازی با رنگ مشخص‌تر باشد، ارزش آن سنگ بیشتر است.

سنگ اوپال بیش از هر جا در استرالیا یافت می‌شود و می‌توان گفت بیش از 90 درصد معادن اوپال در این کشور قرار دارد به طوری که سنگ اوپال سنگ ملی این کشور نام گرفته است. ذخایری از این سنگ، در اروپای مرکزی، هندوراس، اندونزی، ماداگاسکار و ایالات متحده نیز یافت شده است.

انواع سنگ اوپال را بشناسیم!

معرفی انواع سنگ اوپال - زر

پیش از آشنایی با خواص سنگ اوپال بهتر است بیشتر با این سنگ آشنا شوید. از جمله دسته‌بندی‌های سنگ اوپال تقسیم آن به سه نوع اوپال قیمتی، آتشی و معمولی است. اوپال‌های قیمتی به دلیل انکسار رنگ‌های رنگین‌کمانی و درواقع همان بازی نور بسیار ارزشمند محسوب می‌شوند. اوپال آتشی، بازی نور کمتری دارد اما به خاطر رنگ بدنه خود بسیار محبوب است. اوپال معمولی خاصیت بازی نور را ندارد و معمولا مات و نیمه‌شفاف است. با این همه در بین سنگ‌های اوپال، اوپال سیاه، اوپال آتشین و اوپال سفید شاخص‌تر و ارزشمندتر از انواع اوپال هستند که در ادامه به هر یک از این سنگ‌ها و ویژگی هر یک می‌پردازیم:

معرفی و شناخت سنگ اوپال سیاه

رنگ اوپال سیاه با آن که با این نام شناخته می‌شود، تنها محدود به رنگ سیاه نیست و طیف رنگی آن از خاکستری تیره تا سیاه را شامل می‌شود.همان‌طور که گفته شد رنگ‌های مختلفی در این سنگ مشاهده می‌شود اما رنگ آبی و زرد از جمله شاخص‌ترین رنگ‌هایی است که در این سنگ قابل مشاهده است.

عکس سنگ اوپال سیاه - زر

اوپال سیاه مشهورترین نوع اوپال و گران‌قیمت‌ترین آن‌ها نیز است و خواص سنگ اوپال را به خوبی متجلی می‌کند. این نوع از اوپال نیز بیشتر در استرالیا یافت می‌شود. البته اوپال سیاه در کشور اتیوپی هم وجود دارد. با این حال منبع شماره یک اوپال سیاه ارزشمند، استرالیا و منطقه نیوساوت‌ولز است. اوپال سیاه اتیوپی برخلاف اوپال سیاه استرالیا وارد فرآیند به‌سازی می‌شوند و طی این دستکاری ارزش اوپال دستخوش تغییر شده و کاهش می‌یابد.

اوپال سیاه و درواقع سنگ اوپال با پس زمینه بسیار تیره، پدیده بازی رنگ‌ها را به خوبی نشان می‌دهد و این دلیل اصلی گران‌قیمت بودن این سنگ است. هر نگین اوپال سیاه ارزشی بالغ بر ده‌ها هزار دلار در قیراط دارد.

معرفی و شناخت سنگ اوپال آتشین

عکس سنگ اوپال آتشین - زر

نوع آتشین اوپال همان‌طور که گفته شد بازی رنگ و نور را نشان نمی‌دهد و عمده شهرت و محبوبیت این نوع سنگ به دلیل رنگ آن است که رنگی گرم و مایل به قرمز، نارنجی و زرد دارد. درواقع رنگ بدنه این سنگ است که موجب شناخته شدن آن شده است. نام این سنگ نیز به دلیل طیف رنگی مخصوص آن تعیین شده است. خواص سنگ اوپال آتشین قسمت‌های بعدی بیان شده است.

اوپال آتشین معمولا غیرشفاف است اما نمونه‌های شفاف آن نیز وجود دارد. اوپال آتشین نیز مانند سایر انواع اوپال سنگی شکننده است و نیاز به مراقبت دارد. یکی از نام‌های اوپال آتشین، اوپال خورشید یا اوپال جیراسول است. این نوع اوپال، شفاف و بی‌رنگ است و ته مایه مایل به قرمز دارد. اوپال آتشین بیشتر در مکزیک یافت می شود، هرچند در سایر مناطقی که پیشتر از آن یاد شد نیز وجود دارد.

معرفی و شناخت سنگ اوپال سفید

عکس سنگ اوپال سفید - زر

اوپال سفید در بین اوپال ها به سادگی قابل شناسایی است. این نوع از سنگ اوپال پس زمینه ای سفید دارد و بازی رنگ را نیز تا حدی درون خود دارد و از جمله سنگ های محبوب اوپال است. این سنگ نیز به طور طبیعی در مناطقی چون استرالیا، برزیل، مکزیک و... یافت می‌شود.

از سنگ اوپال سفید با نام های اوپال شیری نیز یاد می‌کنند و از زمان قدیم خواص سنگ اوپال سفید مورد توجه بسیاری از افراد به خصوص زنان بوده است چرا که معتقد بودند این سنگ، آن‌ها را به زنانگی الهی نزدیک میکند. اوپال سفید نسبت به اوپال سیاه ارزش کمتری دارد چون بازی رنگ در آن خفیف‌تر است.  

سنگ اوپال مصنوعی چگونه ساخته می شود؟

سنگ اوپال مصنوعی چیست؟ زر

با توجه به مطالبی که درباره مهم‌ترین انواع اوپال طبیعی مطرح شد لازم است به نوع مصنوعی این سنگ نیز اشاره‌ای داشته باشیم. اوپال مصنوعی یا شبیه‌سازی‌شده در لابراتورها یا آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند. نحوه ساخت این نوع اوپال براساس ساختار اوپال طبیعی است و بنابراین شباهت قابل توجهی به اوپال طبیعی و گران‌قیمت دارد و عده‌ای معتقدند خواص سنگ اوپال را نیز داراست. مزیتی که اوپال مصنوعی دارد این است که اوپال‌های ساخته شده در آزمایشگاه از دوام و مقاومت بیشتری نسبت به اوپال طبیعی برخوردارند. از آنجا که سنگ اوپال به طور کلی سنگی آسیب‌پذیر است، اوپال شبیه‌سازی شده در لابراتورها نسبت به تغییرات محیطی از جمله افزایش دما و رطوبت کم‌تر دچار آسیب می‌گردد.

معرفی خواص سنگ اوپال

خواص سنگ اوپال - زر

اهمیت به آثار و خواص سنگ اوپال قدمتی بسیار طولانی دارد و در بسیاری از فرهنگ‌ها این سنگ، ارزش و احترام بالایی نزد افراد داشته است.

یونانیان باستان بر این اعتقاد بودند که سنگ اوپال برای آن‌ها محافظت در برابر بیماری را به ارمغان می‌آورد.
اروپاییان این سنگ را نمادی از امید و حقیقت و خلوص می‌دانستند و معتقد بودند سنگ اوپال مظهر قدرت و دارای فضیلت همه سنگ‌های رنگی است.
این سنگ در طول قرن‌ها، در ارتباط با سلطنت و خوش‌شانسی شناخته می‌شد. هم‌چنین از خواص سنگ اوپال می توان گفت حمل این سنگ را برای چشم مفید می‌دانستند و از آن برای درمان بیماری‌های چشم استفاده می‌‌کردند.
یونانی‌ها نیز اعتقاد داشتند این سنگ قدرت پیش‌بینی و آینده‌نگری به وجود می‌آورد. در آسیا نیز این سنگ بسیار محبوب بوده است و در هند و ژاپن این سنگ به ترتیب نماد خوشبختی و عشق شناخته می‌شد.
از منظر خواص سنگ اوپال برای جسم اعتقاد به کارکرد آن در گردش خون بسیار قابل توجه است. استفاده از این سنگ برای خون‌سازی و افزایش گلبول‌های قرمز و پیش‌گیری از کم‌خونی و درمان انواع بیماری‌های خونی توصیه شده است.
هم‌چنین این سنگ برای بهبود بیماری‌های دستگاه گوارش و تقویت معده مفید دانسته می‌شود.
این سنگ برای تقویت سیستم ایمنی و درمان انواع سردرد ودردهای کلیه نیز موثر شناخته شده است.

در ادامه به خواص چند سنگ اوپال مهم به طور مجزا می‌پردازیم:

خواص سنگ اوپال سیاه

خواص سنگ اوپال سیاه - زر

اوپال سیاه خاصیت محافظت‌کنندگی دارد. گفته می‌شود همراه داشتن این سنگ به عنوان سپری در برابر انرژی‌های منفی و روابط سمی عمل می‌کند. این سنگ برای غلبه بر ترس و کاهش اضطراب نیز بسیار مفید در نظر گرفته شده است. در چاکرا درمانی عنصر این سنگ طوفان شناخته شده و از این سنگ برای روشنی‌بخشی استفاده می‌شود.

خواص سنگ اوپال آتشین

خواص سنگ اوپال آتشین  - زر

به همراه داشتن اوپال آتشین باعث افزایش اعتماد به نفس می شود و برای جذب قدرت، انرژی و ثروت توصیه شده است. هم چنین قرار دادن این سنگ در محل کار، موجب افزایش مشتری می‌شود. عنصر منسوب به این سنگ آتش است و در چاکرا درمانی برای افزایش قدرت خلاقیت و نیروی جنسی کاربرد دارد. به طور کلی این سنگ برای افزایش شور و انرژی جسمی و روحی مفید شناخته می‌شود.

خواص سنگ اوپال سفید

خواص سنگ اوپال سفید - زر

اوپال سفید برای شفابخشی احساسی و از بین بردن احساسات منفی مفید است. همراه داشتن این سنگ حس امنیت و آرامش را به فرد القا می‌کند. این سنگ برای زنان و به خصوص مادرانی که به تازگی زایمان کرده اند مفید است چرا که اضطراب آن‌ها را کاهش داده و برای آنان امید و خوش‌بینی به ارمغان می‌آورد. در چاکرا درمانی عنصر این سنگ آب در نظر گرفته می‌شود و این سنگ برای تصفیه روحی کاربرد دارد.

۱۴ ​مزیت و خواص سنگ اوپال برای صاحب این سنگ زیبا

با قدرت‌های اعطایی سیاره زهره، یک سنگ اوپال دارای قدرت‌های عرفانی برای شفا می‌باشد و خواص سنگ اوپال برای کسی که از این سنگ استفاده می‌کند به روش‌های شگفت‌انگیزی است. قدرت‌های شگفت‌انگیز این سنگ قیمتی و به‌طورکلی خواص سنگ اوپال نه‌تنها بیماری‌های بدن را التیام می‌بخشد، بلکه باعث افزایش قدرت روحی فرد می‌شود. در زیر به بررسی ۱۴ خواص سنگ اوپال برای کسی که از این سنگ استفاده می‌کند می‌پردازیم:

خواص سنگ اوپال برای صاحب این سنگ زیبا - زر

از خواص سنگ اوپال برای صاحب آن این است که این سنگ اوپال که سنگی ماورایی می‌باشد، رنگ خود را مطابق با سلامت صاحبش تغییر می‌دهد. برای مثال با بیماری خفیف صاحب آن، این سنگ قیمتی به رنگ خاکستری مات تبدیل می‌شود و درصورتی‌که سنگ اوپال به زردی متمایل شود نشان دهنده بیماری شدید یا تصادف صاحب آن می‌باشد.
سنگ اوپال پایداری عصبی را برای پوشنده خود فراهم می‌کند؛ زیرا تعادلی را بین نیمکره چپ و راست مغز ایجاد می‌کند و این یکی از اعجاب‌انگیز ترن خواص سنگ اوپال می‌باشد.
صاحب سنگ اوپال از مزایا و خواص سنگ اوپال بهره‌مند می‌شود، زیرا چندین مشکل مربوط به چشم، گلو، طحال، مغز استخوان، پانکراس و اندام‌های تولیدمثل را درمان می‌کند.
از خواص سنگ اوپال برای صاحب آن این است که اوپال صورتی برای درمان سردرد بسیار مفید است.
ازآنجایی‌که افراد دارای سنگ اوپال آرام و ملایم هستند، این سنگ قیمتی رضایت و آرامش را برای پوشنده خود فراهم می‌کند و این یکی دیگر از خواص سنگ اوپال می‌باشد.
از خواص سنگ اوپال برای صاحب آن این است که سنگ اوپال درد مرتبط با گذشته را تسکین می‌دهد.
از خواص سنگ اوپال برای صاحب آن این است که سنگ اوپال سنگی برای ایجاد آرامش و تسکین تنش شناخته شده است.
از دیگر خواص سنگ اوپال برای صاحب آن این است که اوپال مهارت‌های تصمیم‌گیری فرد را افزایش می‌دهد و جریان آزاد افکار را در ذهن فرد امکان‌پذیر می‌کند.
این سنگ قیمتی دارای قدرت افزایش جذابیت و شور عشق است.
از دیگر خواص سنگ اوپال برای صاحب آن این است که سنگ اوپال پوشنده خود را به فردی دوست‌داشتنی، دلسوز و مهربان تبدیل می‌کند.
سنگ اوپال، همچنین باعث افزایش درک متقابل بین زوجین و افزایش عشق می‌شود.
برای رسیدن به آرامش و رضایت در زندگی، افراد ترجیح می‌دهند از اوپال استفاده کنند.
از دیگر خواص سنگ اوپال که گفته شده است این است که این سنگ قیمتی شناخته شده است که چشم سوم معنوی صاحب آن را باز می‌کند.
مردم پس از پوشیدن این سنگ با قدرت‌های عرفانی، بهبود در قدرت تله پاتیک و قدرت شهود خود را تجربه کرده‌اند.

نحوه نگهداری سنگ اوپال چگونه است؟

سختی سنگ اوپال حدود 5 تا 6.5 است و در مقایسه با الماس که سخت‌ترین سنگ است و درجه سختی آن 10 است سنگی شکننده و حساس محسوب می‌شود، به همین دلیل نیاز به نگه‌داری دارد. از آن جا که ممکن است قرار گرفتن این سنگ در کنار سنگ‌هایی نظیر یاقوت، زمرد، الماس و... موجب خراشیده شدن این سنگ شود، بهتر است این سنگ همیشه در قسمتی مجزا نگه‌داری شود.

زر - نگهداری سنگ اوپال

برای این کار بهتر است سنگ اوپال خود را در کیسه مخصوص جواهرات قرار دهید و در صورت امکان به میزان کمی آب روی آن بپاشید تا محیط نگه‌داری آن مقداری مرطوب باشد. هم‌چنین می‌توانید این سنگ را درون یک تکه پنبه نم‌دار نگه‌داری کنید. زیرا با گذشت زمان ممکن است سنگ اوپال رطوبت میان‌بافتی خود را از دست بدهد و این موجب شکننده‌تر شدن این سنگ می‌شود.‌

نکته دیگر این که دمای محیطی که سنگ اوپال در آن قرار دارد باید معتدل باشد. این سنگ در محیط‌های خیلی گرم و خیلی سرد آسیب می‌بیند و حتی ممکن است ترک بخورد. بنابراین این سنگ باید از تماس مستقیم با نور خورشید به مدت طولانی و هم‌چنین آتش و یا  قرار گرفتن در محیط‌های سرد دور بماند.

نگه‌داری سنگ اوپال از این جهت مهم است که علاوه بر جلوگیری از خراش و شکستن سنگ، خاصیت بازی رنگ آن نیز محفوظ بماند. در آخر دقت داشته باید سنگ اوپال در معرض روغن، شوینده‌های قوی و مواد اسیدی یا قلیایی قرار نگیرد و حتی‌الامکان این سنگ را از مواد آرایشی نیز دور نگه دارید تا زیبایی و خواص سنگ اوپال پایدار بماند.

قیمت سنگ اوپال چگونه محاسبه می شود؟

قیمت سنگ اوپال - زر

قیمت سنگ اوپال مانند سایر سنگ های قیمتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین موضوع در این باره مصنوعی ولابراتوری بودن یا طبیعی بودن سنگ بستگی دارد. سنگ‌های اوپال مصنوعی با این که از لحاظ ساختاری مشابه سنگ های طبیعی ساخته می‌شوند ولی باز هم در مقایسه با سنگ طبیعی قافیه را می‌بازند و مسلم است که نسبت به نمونه‌های طبیعی این سنگ، قیمت کم‌تری دارند.

مورد بعدی در تعیین قیمت سنگ اوپال میزان قابلیت آن‌ها در پدیده بازی رنگ و نور است. هرچه سنگ اوپال رنگ بازی بهتری داشته باشد و رنگ‌های بیشتری در دل آن عیان باشند، این سنگ ارزش بیشتری دارد. همان‌طور که ذکر شد اوپال سیاه به دلیل دارا بودن زمینه تیره این خاصیت را به خوبی نشان می‌دهد و به همین دلیل گران‌ترین سنگ اوپال محسوب می‌شود.

گرانترین سنگ اوپال کدام است؟

گرانترین سنگ اوپال کدام است؟ - زر

همان‌طور که پیش‌تر در این مقاله که مربوط به خواص سنگ اوپال است اشاره شد، سنگ اوپال سیاه گران‌قیمت‌ترین نوع سنگ اوپال است. این سنگ قیمتی، سنگی کم‌یاب محسوب می‌شود و از آن‌جا که این سنگ ارزش بسیار زیادی دارد و نمونه‌های بسیار باکیفیت آن در استرالیا یافت می‌شود، در سال 2008 به عنوان سنگ جواهر استرالیا نام‌گذاری شد. سنگ اوپال سیاه به علت این که پدیده بازی رنگ را به حد اعلا خود به نمایش می‌گذارد جلوه‌ای خاص و کم‌نظیر دارد و این خود دلیل دیگری برای برتری این سنگ نسبت به بسیاری از سنگ‌ها است. این سنگ در کنار خصوصیات ویژه ظاهری خود، خواص زیادی نیز دارد که در قسمت‌های قبل به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شد.

خرید سنگ اوپال به عنوان زیورآلات

خرید سنگ اوپال - زر

برای خرید سنگ اوپال ابتدا باید انواع سنگ اوپال را بشناسید و در صورت نیاز مطالب بیشتری در راستای آن چه که در مقاله خواص سنگ اوپال به آن اشاره شد، بخوانید. پس از آشنایی کافی با این سنگ، سنگ اوپال موردنظر خود را انتخاب و خریداری کنید. از جمله مهم‌ترین نکاتی که برای خرید سنگ اوپال لازم است به آن توجه کنید این است که سنگ اوپال خود را از فروشگاه‌های معتبر به صورت حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

چنانچه به صورت حضوری این سنگ را خریداری می‌نمایید به بازی رنگ‌ها در آن توجه داشته باشید و از فروشنده بخواهید مشخصات دقیق و درواقع شناسنامه سنگ را برای شما بازگو کند. در صورت خرید اینترنتی نیز تنها به دیدن عکس محصول اکتفا نکنید و به مشخصات درج شده نیز دقت کافی داشته باشید. هم‌چنین بهتر است از فروشگاه‌هایی که امکان مرجوع کردن سنگ را دارند، خرید خود را انجام دهید تا در صورت عدم تطبیق سنگ دریافتی با عکس و مشخصات آن، بتوانید محصول را بازگشت دهید.

قیمت سنگ اوپال اصل

قیمت سنگ اوپال اصل - زر

سنگ اوپال اصل که از کشورهای استرالیا و اتیوپی وارد می شوند، قیمت‌های متفاوتی دارند و سنگ‌هایی که مبدا آن استرالیا است معمولا گران‌قیمت‌تر هستند. قیمت این سنگ‌ها به وزن آن‌ها، برش و هم‌چنین قابلیت و میزان بازی رنگ در آن‌ها بستگی دارد. علاوه بر این‌ها نوسانات ارزی و مناسبات واردات کالا نیز روی قیمت این سنگ اثرگذار است. برای اطلاع از قیمت سنگ اوپال به سایت‌های معتبر و مرجع اعلام قیمت مراجعه کنید.

قیمت سنگ اوپال هفت رنگ

اصطلاح هفت‌رنگ برای سنگ اوپال به علت خاصیت بازی رنگ و نور آن استفاده می‌شود. درواقع منظور از هفت‌رنگ، همان سنگ اوپال است و خواص سنگ اوپال نیز در آن برقرار است. بنابراین برای اطلاع از قیمت سنگ اوپال هفت‌رنگ نیز می‌توانید در سایت‌هایی که قیمت روز این سنگ‌ اوپال را اعلام می‌کنند، جستجو نمایید.

قیمت سنگ اوپال هفت رنگ + سایت زر

قیمت سنگ اوپال خام

سنگ اوپال خام به آن دسته از سنگ‌های اوپال گفته می‌شود که برش نخورده‌اند و به همان فرم طبیعی خود عرضه می‌شوند. این نوع سنگ در بسیاری از فروشگاه‌های خارج از ایران به فروش می‌رسند. در ایران نیز این نوع سنگ برای فروش وجود دارد که با پرس‌وجو از افرادی که در زمینه خرید و فروش سنگ‌های قیمتی فعالیت می‌کنند و یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر می‌توانید این نوع سنگ اوپال را نیز پیدا و خریداری کنید. قیمت سنگ اوپال خام نیز تابع مواردی است که پیش‌تر مطرح گردید.

سنگ اوپال برای چه ماهی است؟

سنگ اوپال برای چه ماهی است؟ - زر

شاید برای شما جالب باشد که بدانید سنگی به جذابیت سنگ اوپال مربوط به چه ماهی است. سنگ اوپال به ماه اکتبر و درواقع ماه مهر تعلق دارد. به سنگ اوپال سنگ چشم گربه هم گفته می‌شود و رومیان از آن به عنوان ملکه جواهرات یاد می‌کردند. خواص سنگ اوپال شگفت‌انگیز است و از این جهت یک سنگ خاص محسوب می‌شود و انتساب آن به ماه مهر برای متولدین این ماه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. استفاده از این سنگ، آرامش، اعتمادبه‌نفس، احساس قدرت و خوش‌بینی را برای دارنده خود به ارمغان می‌آورد.

آیا معدن سنگ اوپال در ایران وجود دارد؟

معدن سنگ اوپال در ایران - زر

همان طور که بارها در مقاله خواص سنگ اوپال اشاره شد، عمده معادن سنگ اوپال در کشور استرالیا قرار دارد. پس از آن کشورهایی چون مکزیک و برزیل نیز از جمله منابع سنگ اوپال شناخته می‌شوند. سنگ اوپال در ایران معدنی ندارد و سنگ‌های اوپال موجود در بازار ایران وارداتی هستند.

با هم چند نمونه عکس سنگ اوپال ببینیم

عکس سنگ اوپال - زر

سنگ اوپال به راستی یک سنگ زیبا و خیره‌کننده است. وجود رنگ‌ها به شکلی رنگین‌کمانی در بدنه این سنگ‌ها جلوه‌ای کم‌نظیر به این سنگ می‌دهد و بسیاری از افرادی که درباره این سنگ اطلاعاتی کسب می‌کنند مایلند نمونه‌هایی از این سنگ را مشاهده کنند. در ادامه چند تصویر زیبا از این سنگ جذاب خواهید دید.

عکس سنگ اوپال راف - سایت زر

عکس سنگ اوپال آتشین طبیعی - سایت زر

کلام آخر در مورد اوپال و خواص سنگ اوپال

عکس اوپال و خواص سنگ اوپال - زر

سنگ اوپال سنگی قیمتی است و از لحاظ ارزشمندی قرن‌هاست که مورد توجه است. در این مقاله درباره خواص سنگ اوپال و ویژگی‌های آن مطالبی مطرح شد. اگر تحت‌تاثیر این ویژگی‌ها و زیبایی این سنگ قرار گرفته باشید، احتمالا تمایل دارید زیورآلاتی با نگین این سنگ داشته باشید.

فروشگاه آنلاین طلا و جواهر زر این امکان را فراهم کرده است که شما بتوانید زیورآلاتی که با سنگ اوپال جذاب، زینت داده شده‌اند را خریداری کنید. گالری زر بهترین جواهرات را با بهترین کیفیت به مشتریان خود عرضه می‌کند و شما می‌توانید با خیال راحت یک خرید به‌یادماندنی را تجربه کنید.

سوالات متداول:

انواع سنگ اوپال کدام است؟
S ChevronDown 18 N

انواع سنگ اوپال به سه نوع سنگ اوپال قیمتی، سنگ اوپال آتشی و سنگ اوپال معمولی تقسیم می شود.

خواص سنگ اوپال چیست ؟
S ChevronDown 18 N

اهمیت به آثار و خواص سنگ اوپال قدمتی بسیار طولانی دارد و در بسیاری از فرهنگ‌ها این سنگ، ارزش و احترام بالایی نزد افراد داشته است. یونانیان باستان بر این اعتقاد بودند که سنگ اوپال برای آن‌ها محافظت در برابر بیماری را به ارمغان می‌آورد.

نگهداری سنگ اوپال چگونه است؟
S ChevronDown 18 N

از آن جا که ممکن است قرار گرفتن این سنگ در کنار سنگ‌هایی نظیر یاقوت، زمرد، الماس و... موجب خراشیده شدن این سنگ شود، بهتر است این سنگ همیشه در قسمتی مجزا نگه‌داری شود.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۴:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد