سنگ سیترین و 26 خاصیت شگفت انگیز از خواص سنگ سیترین | زر

سنگ سیترین و 26 خاصیت شگفت انگیز از خواص سنگ سیترین | زر
در این مقاله به شناخت کامل سیترین پرداخته و تمام مشخصات سنگ سیترین را بیان می کنیم و در ادامه خواص سنگ سیترین را بر میشماریم خواص و فوایدی که شما را به هیجان می اندازد و در ادامه به بررسی قیمت سنگ سیترین می پردازیم

سنگ سیترین یک سنگ کوارتز زرد است که هزاران سال است که وجود دارد. این بخشی از خانواده کوارتز است که شامل کریستال‌هایی مانند کوارتز شفاف، کوارتز رز و کوارتز دودی است.

عکس سنگ سیترین - سایت طلا و جواهر زر

سیترین هزاران سال است که محبوب بوده است و به دلیل کمیاب‌بودنش مورد احترام بوده است، اگرچه باگذشت زمان تغییر کرده است. رومیان باستان از آن برای زیورآلات زیبا و خاتم‌کاری استفاده می‌کردند. همچنین در قرن نوزدهم برای جواهرات بسیار محبوب بود. در طول دوره آرت دکو بین جنگ‌های جهانی اول و دوم، سیترین های بزرگ در بسیاری از قطعات ارزشمند، از جمله جواهرات عظیم و استادانه الهام گرفته از هنر دکو، ساخته شده برای ستاره‌های بزرگ هالیوود مانند گرتا گاربو و جوآن کرافورد، قرار گرفتند.

ما در این مقاله سایت طلا و جواهر زر سعی داریم تا همه چیزهایی را که باید در مورد سیترین بدانید پیدا کنید و ببینید که آیا می‌خواهید یکی از این جواهرات درخشان را به مجموعه جواهرات خود اضافه کنید یا خیر! پس با ما همراه باشید

سیترین چیست؟

سنگ سیترین عضوی از خانواده کوارتز کریستالی به رنگ زرد کم‌رنگ تا نارنجی مایل به قرمز است. کوارتز یک ماده معدنی سخت و کریستالی است که از اتم‌های اکسیژن و سیلیکون تشکیل شده است. این اتم‌ها همه با یک الگوی بسیار خاص به هم مرتبط هستند.

عکس  و خواص سنگ سیترین - سایت طلا و جواهر زر

پس از فلدسپات، کوارتز دومین ماده معدنی فراوانی است که در پوسته قاره زمین وجود دارد. این در تعدادی طیف رنگی مختلف ظاهر می‌شود، اما آنهایی که مانند مرکبات رنگی هستند، در دسته سیترین قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر، با محبوبیت بیشتر رنگ‌های خاکی در صنعت مد، سنگ سیترین نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرد. کلمه سیترین در چندین زبان مختلف به معنای لیمو است و کاملاً با این جواهر مرکباتی مطابقت دارد.

معنی کریستال سیترین چیست؟

سیترین به دلیل رنگ‌های گرم خود تصاویری از گرما، خورشید و روشنایی را تداعی می‌کند. در نتیجه، سنگ‌ها برای صدها سال نمادی از عاشقانه، مثبت بودن و شادی بوده‌اند.

عکس کریستال سیترین - سایت طلا و جواهر زر

اخیراً و شاید تا حد زیادی به دلیل ریشه نامش، این سنگ مرکباتی به نمادی از سرزندگی، طراوت، آغازهای جدید، وضوح ذهنی و رفاه عاطفی تبدیل شده است.

سنگ سیترین برای چیست؟

سیترین یک افزودنی عالی به جواهرات است، زیرا رنگ زیبایی به آن اضافه می‌کند و رنگ‌های خاکی غنی آن مکمل اکثر لباس‌ها است.

سنگ سیترین در فنگ شویی - سایت طلا و جواهر زر

به‌غیراز اهداف زیبایی‌شناختی، اعتقاد بر این است که سیترین دارای کیفیت انرژی خورشیدی است، زیرا رنگ آن شبیه به رنگ خورشید است. این باعث می‌شود که کریستالی خوب با خواص درمانی فراوان برای بیماری‌های روحی و جسمی باشد.

در طول تاریخ، سیترین به‌عنوان سنگ تاجر شناخته شده است؛ زیرا بسیاری معتقدند که می‌توانند پول را جذب کنند. در فنگ شویی، سیترین سنگی است که ثروت و ثروت خوبی به ارمغان می‌آورد.

سنگ سیترین موردعلاقه بانوان در صنعت طلا و جواهرسازی

 امروزه سنگ سیترین آن‌قدرها هم کمیاب نیست و بنابراین، استفاده از سیترین ارتباط چندانی با تجمل و تجمل ندارد. در واقع، برای سال‌ها، سیترین آن‌قدر ارزان و فراوان شد که هیچ‌کس آن را جدی نگرفت. بااین‌حال، اکنون یک رنسانس کامل برای این گوهر وجود دارد.

سیترین به‌عنوان نگینی زیبا در یک انگشتر طلا و جواهر با سنگ سیترین و یا به‌عنوان نگینی در گوشواره طلا و جواهر زنانه و همچنین سایز زیورآلات طلا و جواهر کاربرد دارد و موردعلاقه بانوان شیک‌پوش و شاد می‌باشد.

پلاک طلا زنانه سیترین و برلیان - طلا و جواهر زر

قیمت مقرون‌به‌صرفه آن دیگر یک نقص نیست، بلکه یک دارایی است، زیرا امکان استفاده از سنگ‌های بسیار بزرگ در جواهرات را فراهم می‌کند. به‌عنوان بخشی از این روند، سازندگان جواهرات از نگین‌های بزرگ و جسور استفاده می‌کنند، تا در ازای پول، جذابیت زیادی ایجاد کنند.

سیترین موردپسند خانم‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای قرار گرفته است که می‌خواهند کمد لباس‌های خود را با جواهرات مقرون‌به‌صرفه گسترش دهند. وقتی نوبت به ارائه رنگ‌های خاکی برای خانم‌ها می‌شود، سیترین رقیب واقعی ندارد.

خواص درمانی سیترین چیست؟

از لحاظ عاطفی، گفته می‌شود که این سنگ به حامل آن کمک می‌کند تا عزت‌نفس خود را تقویت کند. همچنین تصور می‌شود که سیترین می‌تواند جریان مثبت و پر جنب و جوش انرژی را در داخل و اطراف بدن ایجاد کند.

خواص درمانی سیترین - سایت زر

از نظر فیزیکی، خواص درمانی سیترین شامل بهبود هضم و تقویت استقامت است. در زمان‌های قدیم، درمانگران از این سنگ‌ها برای پاک‌سازی بدن از سموم، بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌کردند.

در اصل، شما می‌توانید سیترین را به‌عنوان یک چشمه آب گرم طبیعی به شکل جواهر در نظر بگیرید! این سنگ همچنین به‌عنوان وسیله‌ای برای دفع بیماری و محافظت در برابر مارهای سمی مورداستفاده قرار می‌گرفت.

سنگ سیترین برای چه چاکرایی مفید است؟

به‌طورکلی، اعتقاد بر این است که سیترین به پاک‌سازی چاکراها و باز کردن پنجره‌های شهود کمک می‌کند و حس هوشیاری بیشتری ایجاد می‌کند و ارتباط معنوی با خود ایجاد می‌کند. تصور می‌شود که این شما را عاقل‌تر و آگاه‌تر می‌کند.

به طور خاص، سیترین با چاکرای خاجی و همچنین چاکرای شبکه خورشیدی مرتبط است. اولی برای خلاقیت و تجلی حیاتی است. چاکرای خاجی هوشیار برای بیدار کردن توانایی‌ها و تخیل خلاق مهم است. بسیاری بر این باورند که انرژی سنگ مستقیماً از چاکرای خاجی به بدن حامل جریان می‌یابد و سپس به شبکه خورشیدی گسترش می‌یابد و قدرت اراده فرد را تقویت می‌کند.

سیترین ما را وادار می‌کند که به آینده نگاه کنیم و همه آنچه را که می‌تواند باشد تصور کنیم، به‌جای اینکه درگذشته گیر کنیم و به تمام آنچه بوده است نگاه کنیم.

قیمت سنگ سیترین چقدر می‌باشد؟

قیمت سیترین در هر قیراط متفاوت است، درست مانند هر سنگ قیمتی دیگری. ارزش سیترین نیز توسط عوامل متعددی تعیین می‌شود، از جمله طبیعی بودن یا نبودن آن یا عملیات حرارتی.

قیمت سنگ سیترین - طلا و جواهر زر

سنگ‌های قیمتی سیترین برای به حداکثر رساندن درخشندگی و رنگ خود برش داده می‌شوند، همان‌طور که سنگ‌های عاری از هرگونه ایراد یا ضایعات قیمت بالاتری دارند. سیترین برزیلی ارزش بیشتری دارد؛ زیرا این سنگ‌ها دارای رنگ‌های قرمز - نارنجی عمیق هستند که بسیار موردتوجه هستند.

چرا قیمت سیترین این‌قدر گران است؟

سیترین تجاری نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است، زیرا سنگ قیمتی احتمالاً آمیتیست یا کوارتز عملیات حرارتی شده است. بااین‌حال، ارزش سیترین می‌تواند به طور قابل‌توجهی افزایش یابد اگر سیترین طبیعی باشد. این به این دلیل است که یافتن سیترین طبیعی بسیار نادر است، چه رسد به آنهایی که به‌اندازه کافی بزرگ هستند که بتوان برش و وزن کرد.

سنگ جواهر سیترین - کاربرد در طلا سازی

سنگ سیترین مناسب چه افرادی می‌باشد؟

پوشیدن سیترین کاری است که هرکسی می‌تواند انجام دهد، اما به‌ویژه برای کسانی که در بدن فیزیکی و عاطفی خود احساس تنش دارند توصیه می‌شود. سنگ به حامل خود کمک می‌کند تا بهترین نسخه از خود را دوباره تنظیم کند و نشان دهد.

سیترین فقط یک سنگ زیبا با ته‌رنگ‌های گرم و خاکی زرق‌وبرق نیست که تقریباً با هر طرح جواهراتی به‌خوبی جفت می‌شود. همچنین به‌عنوان یک راه‌حل عالی برای کمک به رفع انسداد چاکراها، تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به آنها در ارتباط با جنبه‌های خلاق خود عمل می‌کند.

شناخت و معرفی سنگ سیترین - سایت زر

نحوه تشکیل شدن سنگ سیترین چگونه است؟

یافتن سنگ سیترین طبیعی بسیار سخت است چرا که آنها بسیار نادر هستند، اما باتوجه‌به اینکه آنها عضوی از خانواده کوارتز هستند، مانند سنگ‌های کوارتز شکل می‌گیرد کریستال‌های های کوارتز زمانی که اتم‌های سیلیکون و اکسیژن به یکدیگر متصل می‌شوند سخت می‌شوند.

نحوه تشکیل شدن سنگ سیترین - سایت زر

بیشتر سیترین طبیعی به رنگ زرد روشن است، اما با تغییر دمای نسبتاً کم، سنگ‌های درمان شده می‌توانند زرد طلایی ایجاد کنند. بااین‌حال، بیشتر سیترین موجود در بازار سنگ‌های قیمتی با استفاده از سنگ‌هایی مانند آمتیست و کوارتز دودی با حرارت تولید می‌شود؛ بنابراین، مراقب سنگ سیترین که در بازار پیدا می‌کنید باشید، ممکن است در واقع کوارتزهای دیگری مانند کوارتز دودی باشند.

هر چه دما بالاتر باشد، رنگ سیترین تندتر خواهد بود و برخی از آنها به زرد تیره‌تر با رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قرمز تبدیل می‌شوند.

سنگ سیترین بیشتر در کجا یافت می‌شود؟

سیترین طبیعی قبلاً در سراسر جهان یافت شده است، اگرچه در عصر حاضر بسیار نادر است. سیترین در مقاصدی مانند کوه‌های اورال روسیه، قزاقستان و ماداگاسکار کشف شده است.

درحالی‌که بیشتر سیترین تجاری که امروزه می‌بینیم نتیجه کوارتز و آمتیست تصفیه شده آزمایشگاهی است، این سنگ‌ها در برزیل و اروگوئه استخراج می‌شوند. ژئودهای کشف‌شده در آنجا امکان استخراج قطعات بزرگ کریستال را فراهم می‌کنند که منجر به بازده قابل‌توجهی از سیترین تیمار شده در آزمایشگاه برای تولید می‌شود.

قدرت‌هایی درمانی و خواص سنگ سیترین

خواص سنگ سیترین - سایت زر

  1. قدرت‌های درمانی و خواص سنگ سیترین و همین‌طور ویژگی‌های مثبت بسیاری از سنگ سیترین وجود دارد که این خواص را در زیر بیان می‌کنیم:
  2. از خواص سنگ سیترین گفته می‌شود که این سنگ به بیماری‌های ادراری، کلیوی و گوارشی کمک می‌کند.
  3. همچنین گفته شده است که سیترین سیستم را تصفیه می‌کند و ممکن است به مقابله با اثرات سمی بسیاری از داروهای دارویی کمک کند.
  4. اعتقاد بر این است که سیترین یک مقوی برای سیستم گردش خون است و به پاک‌سازی خون کمک می‌کند، زیرا در کلیه‌ها و سایر اندام‌ها پردازش می‌شود.
  5. از دیگر خواص سنگ سیترین اعتقاد بر این است که عبور تکانه‌های الکتریکی در سیستم عصبی را افزایش می‌دهد و عملکرد سیستم غدد درون‌ریز را بهبود می‌بخشد. سیترین به بدن فیزیکی انرژی و نیرو می‌بخشد.
  6. سنگ سیترین برای افرادی که به تأثیرات محیطی و سایر عوامل خارجی حساس هستند مفید است.
  7. سیترین هضم، طحال و لوزالمعده را تحریک می‌کند.
  8. از دیگر خواص سنگ سیترین به مشکلات چشمی کمک می‌کند، گردش خون را افزایش می‌دهد و تیموس را فعال می‌کند.
  9. سنگ سیترین خاصیت گرم‌کنندگی دارد و اعصاب را تقویت می‌کند. همچنین یبوست را تسکین می‌دهد و ظاهراً به ازبین‌بردن سلولیت کمک می‌کند.
  10. خیساندن یک سیترین در آب خالص باعث ایجاد یک اکسیر می‌شود که گزارش شده است که سموم را از بدن آزاد می‌کند.
  11. سیترین به‌عنوان یک اکسیر برای زنان و مشکلات قاعدگی آنها مانند PMS و گرفتگی عضلات نیز مفید است.
  12. از دیگر خواص سنگ سیترین می‌توان گفت برای زنان مفید است؛ زیرا با متعادل کردن هورمون‌ها و کاهش خستگی به علائم یائسگی مانند گرگرفتگی کمک می‌کند.
  13. مانند سایر سنگ‌های قیمتی زرد، سیترین برای درمان بیماری‌های مثانه و عدم تعادل در غده تیروئید استفاده می‌شود.
  14. اعتقاد بر این است که سنگ سیترین در شفای خود معنوی نیز ارزشمند است، زیرا یک پاک‌کننده و بازسازی‌کننده قوی است. این دارای فضیلت‌های خوددرمانی، الهام‌بخشی و خودسازی است.
  15. از دیگر خواص سنگ سیترین می‌توان ذکر کرد که با حمل قدرت خورشید، برای غلبه بر افسردگی، ترس‌ها و فوبیا عالی است. به کسانی که عزت نفس افسرده دارند کمک می‌کند.
  16. سیترین به ما کمک می‌کند تا احساس خود با سیترین درخشنده‌تر می‌شود و کمک می‌کند به‌جای تعلق به گذشته، خوش‌بینانه به آینده نگاه کنیم و با جریان پیش برویم.
  17. از نظر ذهنی، ذهن بالاتر را بیدار می‌کند، آگاهی خودآگاه را گسترش می‌دهد و وضوح فکر را بهبود می‌بخشد، آرامش درونی را تقویت می‌کند تا خرد ظهور کند.
  18. عقل و فعالیت ذهنی را تحریک می‌کند و بر مشکلی که ممکن است در بیان افکار و احساسات داشته باشد غلبه می‌کند.
  19. این سنگ به هضم اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل موقعیت‌ها کمک می‌کند، آنها را در مسیر درست هدایت می‌کند، بنابراین به ما کمک می‌کند تا راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود پیدا کنیم.
  20. از خواص سنگ سیترین همچنین پذیرش انتقاد سازنده را تشویق می‌کند و به شما نشان می‌دهد که چگونه بر اساس آن عمل کنید. این یک نوع کنترل ذهنی شخصی را فراهم می‌کند، زیرا به شما کمک می‌کند تا احساسات خود را ثابت نگه دارید و آنها را متعادل و تحت کنترل نگه دارید.
  21. همچنین سنگ سیترین شما کمک می‌کند تا بدون زیر پا گذاشتن افراد دیگر در این فرایند، خودجوش باشید.
  22. نگه‌داشتن سیترین به شما کمک می‌کند در چالش‌برانگیزترین موقعیت‌ها آرام بمانید. به همین دلیل از خواص سنگ سیترین این است که سنگ مفیدی برای رفع اختلافات گروهی یا خانوادگی است. به شما کمک می‌کند به‌جای صحبت‌کردن با دیگران، به حرف‌های دیگران گوش دهید.
  23. سنگ سیترین استرس و منفی بودن را از بدن شما دور می‌کند و آرامشی آرام و با طراوت به ارمغان می‌آورد. به شما کمک می‌کند بر ترس از مسئولیت غلبه کنید و خشم و تمایلات مخرب را متوقف کنید.
  24. همچنین گفته شده است که سنگ به‌عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل می‌کند تا بتوان برای محافظت از خود اقدام کرد. سیترین گرم‌کننده، انرژی‌زا و بسیار خلاق است و انعطاف‌پذیری و گشودگی نسبت به تجربیات جدید را به شما می‌دهد.
  25. از خواص سنگ سیترین این است که این سنگ این قدرت را دارد که به همه کسانی که آن را می‌بینند شادی بخشد و نگرش مثبت را القا می‌کند. تاریکی و منفی‌بافی در اطراف سیترین وجود ندارد.
  26. سیترین از سخاوت حمایت می‌کند، اما درعین‌حال به شما کمک می‌کند تا ثروت خود را حفظ کنید. می‌گویند سنگ سیترین تمام خوبی‌های زندگی را به سمت شما خواهد کشید.

نحوه مراقبت از طلا و جواهرات با سنگ سیترین

اگر به روش صحیح از سیترین شما مراقبت کنید، می‌تواند برای همیشه دوام بیاورد. باید از هر نوع موقعیتی که ممکن است خراشیده یا ضربه بخورد محافظت شود. بااین‌حال، بااین‌حال، در ایستادن در برابر فرسودگی معمولی روزمره بسیار خوب است.

انگشتر طلا و جواهر با سنگ سیترین - سایت زر

بسیار مهم است که سیترین زیر نور خورشید قرار نگیرد، یا در موقعیت‌هایی قرار گیرد، مثلاً در حال حمام آفتاب که در آن به مدت طولانی در معرض نور خورشید یا گرما قرار گیرد. به دلیل حساسیت آن به گرما، رنگ سنگ می‌تواند تغییر کند و به رنگ روشن تری محو شود.

می‌توانید از هر پاک‌کننده جواهرات تجاری یا صابون ساده و آب گرم (با استفاده از برس نرم) برای شستن سیترین خود استفاده کنید. مطمئن شوید که پس از تمیزکردن آن را کاملاً بشویید و خشک کنید. همچنین ممکن است سنگ را با یک پاک‌کننده اولتراسونیک تمیز کنید، اما تمیزکردن با بخار توصیه نمی‌شود.

درصورتی‌که به سنگ سیترین علاقه دارید می‌توانید تمامی مدل‌های طلا و جواهر سایت زر را که با سنگ سیترین ساخته شده است را در فروشگاه طلا و جواهر سنگ سیترین ملاحظه نمایید

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد