مصارف استفاده از طلا

مصارف استفاده از طلا
انواع سبز و سفيد و زرد طلا در جواهرسازي مورد استفاده قرار مي گيرد. به خاطر نرمي در جواهرسازي آن را مس، نقره، نيکل و يا پالاديم همراه مي کنند.
در درجه ي اول از طلا به منظور سکه زني و تهيه ي شمش و پشتوانه ي ارزي استفاده مي شود به طوري که در کشور هاي سرمايه داري رقمي حدود 40000 تن را شامل مي شود. مقدار باقي مانده ي طلا در توليد لوازم مختلف به کار مي رود که جواهرات زينتي در صدر آنها قرار دارد (50%) .
انواع سبز و سفيد و زرد طلا در جواهرسازي مورد استفاده قرار مي گيرد. به خاطر نرمي در جواهرسازي آن را مس، نقره، نيکل و يا پالاديم همراه مي کنند.
عمده‌ترين موارد تقاضاي طلا براي جواهرات، صنايع الكترونيك، دندان‌پزشكي، سرمايه گذاري‌هاي جزيي و ديگر موارد است. تقاضاي مشتري يكي از موارد تقاضاي طلا است كه مجموع سرمايه گذاري‌هاي جزيي و تقاضا براي جواهرات را شامل مي‌شود.
ميزان تقاضاي طلا براي مصارف دندان‌پزشكي و صنايع در طول سا‌ل تقريباْ ثابت است و تغيير خاصي را نشان نمي‌دهد ولي تقاضاي طلا براي جواهرات در طول سال متغير است بطوري‌كه در سه ماهه آخر سال بالاترين مقدار را نشان مي‌دهد و در تمام كشورها بالاترين ميزان تقاضاي طلا در روزهاي قبل از سال نو آن‌ها است كه به‌دليل مصرف در ساخت جواهرات مي‌باشد.
اطلاعات موجود در سال 1995 معرف آن است كه كشورهاي آسياي‌شرقي و جنوب‌شرقي مجموعاْ با خريد 1126 تن طلا ركورددار تقاضاي طلا در سطح منطقه بوده‌اند. اين مقدار حدود 40 درصد كل تقاضاي جهاني طلا بود كه دليل عمده آن شكوفايي اقتصادي اين منطقه از جهان در اين سال‌ها است. كشور هند با متوسط تقاضاي 700 تا 800 تن طلا، در صدر كشورهاي مصرف كننده طلا قرار دارد زيرا در هند طلا و جواهرات جايگاه ويژه‌اي دارد.
منبع: پايگاه ملي داده هاي علوم زمين كشور
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: گردآوری:گروه زر
  ۱۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۹:۲۰:۳۹ قبل از ظهر
نظرات (1)

م  ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۶:۳۰ قبل از ظهر

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد