محدوده نوسانات قیمت طلا ناچیز است

محدوده نوسانات قیمت طلا ناچیز است
در حالی که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی منتظر اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو آمریکا و روشن شدن وضعیت نرخ بهره هستند، قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه نیز تغییر چندانی نداشته است.

به نقل از رویترز، سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی تمایل چندانی برای خرید و فروش طلا ندارند و ترچیح داده اند تا منتظر سخنرانی مهم و تعیین کننده جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا باشند.
بر اساس این گزارش یلن قرار است روز جمعه در نشست جکسون هول درباره وضعیت سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا صحبت کند.
قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1338 دلار رسیده است. مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا طی روزهای اخیر اظهارات متناقضی را درباره احتمال افزایش نرخ بهره در نشست های آتی مطرح کرده اند.
نشست مقام های ارشد از بانکهای مرکزی بزرگ جهان و وزرای دارایی کشورهای مختلف قرار است 25 اوت یعنی پنجشنبه در جکسون هول آمریکا برگزار شود و یلن نیز روز جمعه در این نشست سخنرانی خواهد کرد.
بسیاری از بانکهای مرکزی جهان از جمله ژاپن و اروپا طی ماه های گذشته سیاست نرخ بهره منفی را در اولویت قرار داده اند.
به نوشته سایت طلا،تازه ترین آمارهای اقتصادی در آمریکا نشان می دهد که میزان فروش مسکن در این کشور طی ماه جولای با افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در 9 سال اخیر رسیده است. این مساله امیدواری ها نسبت به بهبود اوضاع بخش مسکن و رشد اقتصادی آمریکا را افزایش داده است.
انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که تعداد بیشتری از فدرال رزروهای ایالت های آمریکا خواستار افزایش نرخ بهره شده اند.
تازه ترین بررسی ها در فرانسه نیز نشان می دهد که فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی در این کشور طی ماه اوت با رشد نسبی روبرو شده ولی این احتمال هست که رشد سفارشات صنعتی و بخش خدمات طی ماه سپتامبر با کاهش روبرو شود.
مقامهای ارشد بانک مرکزی اروپا نیز از کشورهای عضو یورو خواسته اند تا برای مقابله با بحران بدهی، اجرای اصلاحات ساختاری را در اولویت قرار دهند.
صادرات طلای سوییس به بریتانیا نیز در ماه جولای به بالاترین سطخ در 4 سال گذشته رسیده است. نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تبعات اقتصادی و مالی آن تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا در این کشور داشته است.
به نظر می رسد طی ساعات آینده انتشار آمارهای مهم اقتصادی آلمان و آمریکا تاثیر زیادی بر روند نوسانات نرخ ارز و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۳:۲۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد