آینده طلا چه می شود؟

آینده طلا چه می شود؟
قیمت جهانی طلا روز گذشته برای لحظاتی به پایین ترین سطح در ۲ هفته اخیر رسید که علت اصلی آن اظهارات مقامهای ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص احتمال افزایش نرخ بهره بوده است، ولی سئوال این است که آینده قیمت این فلز گرانبها چه خواهد شد؟

به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا اخیرا در اظهارات مهمی تاکید کرد که افزایش نرخ بهره تا پایان امسال هنوز مد نظر قرار دارد و شرایط رشد و رونق اقتصادی آمریکا مناسب و مطلوب است.
جونی توز استراتژیست ارشد موسسه مالی یو بی اس سوییس در این باره تاکید کرد: من فکر می کنم که آمارهای اقتصادی آمریکا همگان را متعجب کرده است. فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره آماده می شود. این مساله قابل درک است که قیمت طلا در شرایط کنونی تحت فشار است، به خصوص در فصل تابستان که نقدینگی چندانی در بازار وجود ندارد.
بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 25 درصد رشد داشته است. نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نااطمینانی نسبت به وضعیت نرخ بهره اوراق قرضه ، بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را به سوی بازار طلا و تقاضای مکان امن سرمایه گذاری سوق داده است.
دیوید ویلسون مدیر بخش تحقیقات و استراتژی موسسه مالی سیتی نیز تاکید کرد: قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون روندی صعودی داشته و رشد تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز زرد داشته است. به نظر من روند تحولات قیمت طلا در شرایط کنونی تاثیر زیادی بر آینده بازار طلا خواهد داشت.
وی افزود: به نظر من ، با توجه به ادامه خرید طلا از سوی بانکهای مرکزی جهان به خصوص بریتانیا، باید انتظار افزایش قیمت طلا در ماه های آینده را داشته باشیم. خرید از سوی بانکهای مرکزی جهان تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.
برپایه گزارش سایت طلا، این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: من فکر می کنم که هنوز نااطمینانی زیادی نسبت به سیاست های پولی بانکهای مرکزی جهان وحود دارد و این مساله می تواند عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.
موسسه یو بی اس پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به طور میانگین به 1400 دلار خواهد رسید. موسسه سیتی نیز این رقم را 1250 دلار اعلام کرده است.

منبع خبر: 
  ۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۹:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد