صعود طلا به تهران رسيد

صعود طلا به تهران رسيد
همان‌گونه كه «دنياي‌اقتصاد» پيش‌بيني كرده بود ديروز صعود تاريخي طلا در بازار جهاني به بازار تهران رسيد و سكه طرح جديد با بيش از 8 هزار تومان افزايش با نرخ 346 هزار تومان به فروش رفت.
همان‌گونه كه «دنياي‌اقتصاد» پيش‌بيني كرده بود ديروز صعود تاريخي طلا در بازار جهاني به بازار تهران رسيد و سكه طرح جديد با بيش از 8 هزار تومان افزايش با نرخ 346 هزار تومان به فروش رفت. اين صعود پس از آن رخ‌داد كه در پايان معاملات هفتگي بازار جهاني، نرخ هر اونس طلا در مرز 1400 دلار بسته شد كه ركوردي تاريخي و بي‌سابقه در اين بازار محسوب مي‌شود. صعود تاريخي بازار جهاني طلا پس از انتشار خبر طرح جديد فدرال رزرو براي تزريق 600 ميليارد دلار پول به اقتصاد آمريكا اتفاق افتاد.
سکه 8 هزار تومان گران شد
قیمت سکه 8 هزار تومان افزایش یافت. به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا تا سطح 1395 دلار، قیمت سکه بهار آزادی با 8 هزار تومان افزایش  به نرخ 346 هزار تومان فروخته شد.
بهای هر قطعه سکه طرح قدیم نیز6 هزار تومان گران شد و 366 هزار تومان به خریداران آن عرضه شد. نیم سکه و ربع سکه هم در بازار روز گذشته با افزایش 3 هزار تومان و 2 هزار تومان به ترتیب 174 هزار تومان و 88 هزار تومان فروخته شدند.
بازار ارز دیروز تغییر چندانی را در قیمت‌ها به خود ندید. البته قیمت یورو دولتی با 5 تومان افزایش به نرخ 1470 تومان در صرافی‌ها عرضه شد، اما یورو آزاد کماکان 1500 تومان است.دلار دولتی نیز به نرخ 1045 تومان و دلار آزاد به نرخ 1070 تومان در بین دلالان دست به دست مي‌شود.
قیمت جهانی هر اونس طلا دیروز در پایان معاملات هفتگی پس از کسب رکورد تاریخی 20/1398 دلار در سطح 1/1394 دلار بسته شد.تصویب تزریق 600 میلیارد دلار به اقتصاد در بانک مرکزی آمریکا هیجان جدیدی به بازار‌های مالی و پولی وارد کرده است .دلار تا 42/1 به ازای هر یورو تضعیف شده بود که بیشترین حد طی چند ماهه اخیر بوده است. البته یورو و پوند هر دو مجددا در مقابل دلار تا حدودی تضعیف شده‌است. در عین حال برخی از تحلیل گران از ناکارآمد بودن تصمیم فدرال رزرو سخن گفته‌اند و برخی نیز رقم 600 میلیارد دلار را در مقایسه با رقم 2/1 تریلیون دلاری بار قبل ناکافی می‌دانند. برخی نیز از احتمال افزایش تورم سخن گفته‌اند. .بازگشایی مجدد بازار‌ها از روز دوشنبه تحلیل‌های بهتری برای مدیریت هیجان وارد آمده از این طریق به دست خواهد داد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱:۳۹:۲۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد