سرمایه‌گذاری شركت بیمه

سرمایه‌گذاری شركت بیمه
فرم پیشنهاد بیمه معمولا، چند پرسش در زمینه سوابق بیمه‌ای متقاضی بیمه (مانند بیمه‌نامه‌های موجود و موارد رد احتمالی بیمه‌های درخواستی قبلی)، و سوابق خسارتی او (مانند دفعات و مقدار خسارت دریافتی در بیمه‌نامه‌های قبلی متقاضی بیمه) دارد.
چون بیمه دریافت حق بیمه از بیمه‌گذاران و پرداخت خسارت یا مبلغ بیمه به آنها معمولا، فاصله زمانی وجود دارد شركت‌های بیمه قسمتی از حق‌بیمه‌های دریافتی را برای جبران زیان احتمالی در عملیات بیمه‌ای یا كاستن نرخ‌های حق بیمه سرمایه‌گذاری می‌كنند. البته به دلیل ضرورت وجود نقدینگی كافی در شركت بیمه، برای پرداخت خسارت اعلام شده، در هر كشور نهاد نظارتی بیمه مقرراتی در مورد انواع و مقدار سرمایه‌گذاری شركت بیمه وضع می‌كند.
انواع سرمایه‌گذاری مجاز از محل ذخائر فنی، برای شركت‌های بیمه‌ای كه فقط در بیمه‌های غیرزندگی فعالیت می‌كنند عبارت است از: سپرده بانكی به میزان حداقل ۲۵درصد ذخائر فنی،... (قسمتی از مقررات مربوط به سرمایه‌گذاری شركت‌های بیمه).
● سوابق بیمه‌ای، سوابق خسارتی
▪ اصطلاح مشابه: سوابق متقاضی بیمه
فرم پیشنهاد بیمه معمولا، چند پرسش در زمینه سوابق بیمه‌ای متقاضی بیمه (مانند بیمه‌نامه‌های موجود و موارد رد احتمالی بیمه‌های درخواستی قبلی)، و سوابق خسارتی او (مانند دفعات و مقدار خسارت دریافتی در بیمه‌نامه‌های قبلی متقاضی بیمه) دارد. اطلاعات حاصل از پاسخ به این پرسش‌ها، بیمه‌گر را در ارزیابی خطر پیشنهاد شده برای بیمه و تعیین نرخ حق بیمه مناسب كمك می‌كند. این اطلاعات به منزله حقایق بیمه‌ای است كه متقاضی بیمه باید آنها را اظهار كند. آیا بیمه درمان و حوادث دارید؟ اگر آری، نزد كدام سازمان یا شركت بیمه؟ آیا تاكنون از شركت‌های بیمه خسارت دریافت كرده‌اید؟ اگر آری، از كدام شركت، در چه تاریخ و به چه مقدار؟ (پرسش‌هایی در فرم پیشنهاد بیمه حوادث انفرادی).
● شرایط بیمه‌نامه
▪ اصطلاح مشابه: شرایط عمومی بیمه‌نامه
شرایط بیمه‌نامه بخش اعظم و مهم مفاد هر بیمه‌نامه است و حقوق و تعهدات بیمه‌گر و بیمه‌گذار تا قبل از انعقاد قرارداد بیمه، در مدت بیمه و در زمان وقوع خسارت را در بر دارد.
برخی از شرایط بیمه‌نامه مانند تشدید خطر و اعلام خسارت، شخص بیمه‌گذار یا بیمه شده را به انجام رفتارها و یا رعایت تشریفات معین موظف می‌كند.
برخی دیگر، حقوق بیمه‌گذار را در مدت بیمه، مانند درخواست فسخ بیمه‌نامه و ارجاع خسارت به داوری، مشخص می‌كند.
شرایط بیمه‌نامه، تعهدات بیمه‌گر در صورت وقوع خطرات بیمه‌شده را نیز در بر دارد. در نهایت، برخی از این شرایط حقوق بیمه‌گر در زمان وقوع خسارت، مانند اعمال قاعده نسبی را معین می‌كند.
برخی از شرایط بیمه‌نامه با نام معینی شناخته می‌شود. شرط فسخ بیمه‌نامه، تشدید خطر، اعلام خسارت و داوری برخی از این شرایط است. اگر تمام یا قسمتی از اموال تحت پوشش در این بیمه‌نامه، به موجب قرارداد دیگری و برای همان خطر و مدت، نزد بیمه‌گر دیگری بیمه شود بیمه‌گذار موظف است آن را بدون تاخیر و با ذكر نام بیمه‌گر جدید و مبلغ بیمه، به بیمه‌گر اول اعلام كند (یكی ا وظایف بیمه‌گذار در شرایط عمومی بیمه‌نامه آتش سوزی)
منبع خبر: روزنامه دنیای اقتصاد
  ۲۷ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۱:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه

نتایج یافت شده: 0 مورد