جبران تاثیرات برگزیت در بازار سکه و طلا

جبران تاثیرات برگزیت در بازار سکه و طلا
یک هفته از برگزیت گذشت و بازار برای جبران نوساناتی که افتاده، روندی صعودی را پیش گرفت.

پس از گذشت یک هفته از برگزیت، اثرات آن در بازارهای جهانی بسیار کم رنگ شده و بازارها روندی افزایشی را پیش گرفتند. 
در بازار جهانی خودرو، خودروسازها امروز با روندی افزایشی رو به رو شد؛ به طوری که سهام شرکت فورد ۱.۲ درصد و جنرال موتور ۲.۱ درصد افزایش داشته است. 
یک کارشناس بازار در گفت وگو با رویترز گفته که هفته گذشته هفته پرهیجان و همراه با نوسانات شدیدی بوده است، اما پیش بینی می شود که هفته بعدی بازار کمی آرامش بگیرد و نوساناتی که به دلیل برگزیت اتفاق افتاده را جبران کند. 
در معاملات اولین روز هفته، اونس طلا با افزایش یک دلار و ۶۰ سنت به هزار و ۳۴۲ دلار و ۹۰ سنت رسید. به همین ترتیب، در بازار ایران، طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲ هزار و ۶ تومانی، با قیمت ۱۱۱ هزار و ۹۴۹ تومان به فروش رسید. 
قیمت سکه نیز تحت تاثیر بازار طلای جهانی افزایش پیدا کرد. سکه تمام بهار آزادی با افزایش ۱۶ هزار تومانی به یک میلیون و ۹۹ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه نیز هر دو ۸ هزار تومان افزایش یافت. نیم سکه با قیمت ۵۵۵ هزار تومان و ربع سکه با ۲۹۵ هزار تومان در بازار عرضه می شود. 
در همین حال، در بازار ارز، دلار آمریکا در اولین روز هفته با کاهش ۱۳تومانی به ۳ هزار و ۵۲۹ تومان رسید. یورو اروپا با افزایش یک تومانی به ۳ هزار و ۹۴۸ تومان و پوند انگلیس با کاهش ۵۰ تومان به ۴ هزار و ۸۲۷ تومان رسید.
آن طور که در بازار مشاهده می شود، ارزش پوند همچنان روندی کاهشی دارد. کارشناسان بر این باورند که عدم اطمینان تجار در تجارت با بریتانیا بی تاثیر بر تعیین ارزش پوند نبوده است.

منبع خبر: خبرآنلاین
  ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۶:۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد