افزایش بدبینی نسبت به رشد قیمت طلا

افزایش بدبینی نسبت به رشد قیمت طلا
 عدم موفقیت طلا برای تکرار رکورد بالای قیمت در هفته گذشته، نظر سرمایه گذاران و کارشناسان بازار در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو را تغییر داد.

 عدم موفقیت طلا برای تکرار رکورد بالای قیمت در هفته گذشته، نظر سرمایه گذاران و کارشناسان بازار در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو را تغییر داد.
به گزارش ایسنا، در حالیکه سرمایه گذاران و کارشناسان بازار طلا هفته پیش درباره دورنمای کوتاه مدت طلا نظر مشابه داشتند اما در نظرسنجی هفته جاری اختلاف نظر پیدا کردند. کارشناسان بازار کاهش بیشتر قیمت‌ها در هفته جاری را پیش بینی می کنند اما اکثر سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت‌ها بالاتر رود.
در نظرسنجی هفته جاری 748 نفر شرکت کردند که از میان این تعداد، 493 نفر یا 66 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 185 نفر یا 25 درصد انتظار داشتند قیمتها به سطح پایین‌تری سقوط کند و 70 نفر یا 9 درصد هم نظری نداشتند. در نظرسنجی هفته پیش 80 درصد شرکت کنندگان نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین بودند.
در میان کارشناسان بازار هم درباره جهت حرکت قیمت طلا در هفته جاری اختلاف نظر وجود داشت با اینهمه بدبین ها برتری اندکی پیدا کردند. از میان 36 کارشناس بازار که از سوی کیتکو مورد پرسش قرار گرفتند، 17 نفر پاسخ دادند که از میان آنها چهار نفر یا 24 درصد اظهار کردند نسبت به طلا خوش بین هستند. در مقابل هشت نفر یا 47 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و پنج نفر یا 25 درصد نظری نداشتند. کارشناسان بازار شامل معامله گران شمش، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.
بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل در ژوییه روز جمعه در بازار نیویورک 8.10 دلار یا 0.7 درصد افزایش یافت و در 1234.60 دلار بسته شد اما این فلز هفته گذشته را با حدود 0.8 درصد کاهش به پایان برد که نخستین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته بود.
طلا آخرین روز معاملات هفته گذشته را با رشد قیمت به پایان برد اما به دلیل رشد ارزش دلار و کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش هفتگی ثبت کرد.
شاخص دلار ICE‌ آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، هفته گذشته 0.5 درصد رشد کرد که نخستین رشد هفتگی در سه هفته اخیر بود.
به گفته یک معامله گر مقیم هنگ کنگ، افزایش قیمت طلا در ابتدای هفته گذشته که تا سطح 1262.60 دلار صعود کرده بود به دلیل صعود ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا و ریسک گریزی فزاینده معامله گران و سرمایه گذاران بود اما این فلز ارزشمند اکنون عقب نشینی کرده است. در واقع ناتوانی طلا برای صعود به رکورد 1280 دلار سال 2016 در هفته جاری نشان می‌دهد که روند صعودی این فلز ضعیف شده است. بازار طلا در حال حاضر روی دو دور افزایش نرخهای بهره آمریکا حساب می‌کند بنابراین اگر افزایش بیشتری صورت بگیرد ممکن است قیمتها را با کاهش بیشتری روبرو کند.
بر اساس گزارش رویترز، طلا در سه ماهه اول سال 2016 با ضعیف شدن احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا که ارزش دلار را تحت فشار قرار دارد، بیش از 16 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد قیمت سه ماهه در 30 سال اخیر بود. نرخهای بهره پایین به نفع طلا بوده و این فلز زرد را در برابر دارایی‌های دارای بازده مانند سهام و اوراق قرضه رقابتی می‌کند.
اگرچه دنیس لاکهارت، رییس فدرال رزرو آتلانتا روز پنج شنبه اظهار کرد در نشست آوریل از تصویب افزایش نرخها حمایت نخواهد کرد با اینهمه خاطرنشان کرد که همچنان زمان برای تصویب دو دور افزایش نرخها در سال جاری وجود دارد. 

منبع خبر: ایسنا
  ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۳:۳۳:۵۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد