عرضه طلا و جواهرات در بورس کالا از سوی سازمان اموال تملیکی

عرضه طلا و جواهرات در بورس کالا از سوی سازمان اموال تملیکی
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: این سازمان به زودی در بورس کالا شرکت می‌کند و اولین کالایی که به بورس خواهد برد، طلا و جواهرات است.
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: این سازمان به زودی در بورس کالا شرکت می‌کند و اولین کالایی که به بورس خواهد برد، طلا و جواهرات است.
امین دلیری در نشست خبری که صبح امروز - هفتم بهمن‌ماه - برگزار شد، با اشاره به این‌که طبق مصوبه سال 1392 مسئولیت دریافت کالای قاچاق به سازمان اموال تملیکی واگذار شده است، گفت: اکنون وظیفه گرفتن کالای قاچاق تعیین تکلیف، انهدام یا به فروش رساندن آن به عهده سازمان اموال تملیکی است و ما برای انجام وظیفه خود در زمینه‌ی ضبط و فروش اموال تملیکی سعی کرده‌ایم که از همه قوا یاری بگیریم.
وی همچنین از راه‌اندازی سامانه مونیتورینگ سازمان اموال تملیکی سخن گفت و اظهار کرد: اکنون همه انبارهای ما تحت کنترل قرار دارند و اطلاعات و مشخصات مربوط به انبارها در سامانه این سازمان وجود دارد. این سامانه یک‌ماه پیش افتتاح شد و اکنون در تهران به صورت پایلوت زیربار رفته است و تلاش می‌کنیم آن را به استان های دیگر تامین دهیم.
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین اضافه کرد: یکی‌دیگر از سامانه‌های الکترونیکی سازمان اموال تملیکی که به تازگی راه‌اندازی شده است سامانه پلمب الکترونیکی است. همچنین در ادامه برنامه‌های ما در جهت الکترونیکی کردن امور مربوط به سازمان اموال تملکی برگزاری مزایده‌های الکترونیکی در سال 1394 آغاز شد. این شیوه به ما کمک می‌کند که تبعیض‌ها را رفع کرده و همه بتوانند در یک فضای رقابتی برای خرید کالاهای مربوط به سازمان اموال تملیکی اقدام کنند.
معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین گفت: سامانه فروشگاهی سازمان به نام ایران اموال یکی‌دیگر از سامانه‌های الکترونیکی سازمان اموال تملیکی است که تا 10 روز دیگر افتتاح می‌شود و به وسیله این سامانه همه اموال به صورت مرتب با عکس مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی همچنین از حضور سازمان اموال تملیکی در بورس کالا خبر داد و ادامه داد: انشاء‌الله به زودی در بورس کالا حضور خواهیم داشت و اولین چیزی که در بورس کالا عرضه خواهیم کرد طلا و جواهرات است.
دلیری درباره‌ آمار فروش سازمان اموال تملیکی بیان کرد: کل اموال منقولی که در 10 ماهه نخست سال 1394 توسط سازمان اموال به فروش رسید معادل دو هزار و 337 میلیارد ریال که کل اموال غیرمنقول معادل 1294 میلیارد ریال عرضه شد که این میزان رشد 63 درصدی درآمد حاصل از فروش اموال منقول و رشد 200 درصدی درآمد حاصل از فروش اموال غیرمنقول نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین کل فروش سازمان در 10 ماهه نخست سال 1394 را 3631 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین با بیان این‌که درآمد حاصل از فروش کالاق قاچاق در سال 1394 سازمان اموال تملیکی نسبت به گذشته با رشد منفی 15 درصدی روبرو بوده است، اظهار کرد: این میزان نشان‌دهنده این است که در سال جاری نسبت به سال گذشته قاچاق کالا کاهش پیدا کرده است.
دلیری در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا سازمان اموال تملیکی تاکنون بر سر انبارهای نگهداری کالاهای قاچاق با سازمان گمرک ایران به تفاهم رسیده است، گفت: بله با مسعود کرباسیان بر سر این انبارها به تفاهم رسیده‌ام و برخی از انبارهای گمرک واگذار شده و برخی دیگر هم قرار است تخلیه شده و واگذار شود. ما این موضوع را با تفاهم پیگیری می‌کنیم و انبارهای غذایی دراختیار ما قرار می‌گیرد.
رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همچنین درباره‌ سرنوشت اموال بابک زنجانی گفت: تاکنون حکمی برای بابک زنجانی صادر نشده است که ما اموال آن را در اختیار بگیریم، ولی در خصوص اموال امیرمنصور آریا باید بگویم که اموال او با مبلغ 600 میلیارد تومان به فروش رسیده و اموال‌اش در اختیار سازمان قرار گرفته است.
وی همچنین درباره‌ وضعیت اموال صرافی‌های پلمب شده گفت: در این زمینه قانون صراحت دارد که باید ارز به بانک مرکزی تحویل داده شود و اموال‌اش در اختیار سازمان ما قرار نمی‌گیرد.
دلیری در خصوص خودروهای لوکس که ضبط شده است، بیان کرد: در این زمینه دولت مصوبه‌ای دارد مبنی بر این‌که خودروهایی با موتور 2500 سی‌سی بالا مرجوع شود و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم که خودروهای لوکسی وجود دارند که موتور بالای 2500 سی‌سی نداشته ولی چندین میلیارد قیمت دارند. به همین دلیل اکنون مذاکراتی در حال انجام است که این مصوبه اصلاح شود و تا زمانی که این مصوبه اصلاح نشود نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.
وی در خصوص کالاهای قاچاقی تلفن همراه نیز گفت: حدود 90 درصد از تلفن همراه در بازار وارداتی و 30 درصد از مجاری رسمی وارد می‌شود و مابقی قاچاق می‌شوند. در این زمینه ما به آن کالاهای قاچاقی که دسترسی پیدا می‌کنیم به وسیله کدهای رمزینه شده آنها را وارد بازار کرده و عواید‌اش را به خزانه واریز می‌کنیم. 
منبع خبر: ایسنا
  ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۲:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد