تداوم تعادل در بازار بورس

تداوم تعادل در بازار بورس
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تداوم شرایط متعادل در بازار بود که در نهایت به رشد 7/ 3 واحدی شاخص کل و رسیدن آن به رقم 62هزار و 639 واحد انجامید.
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد تداوم شرایط متعادل در بازار بود که در نهایت به رشد 7/ 3 واحدی شاخص کل و رسیدن آن به رقم 62هزار و 639 واحد انجامید.
در گروه لاستیکی، شرکت کویر تایر براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص پیش‌بینی‌ بودجه سال مالی منتهی به 30/ 9/ 1395 به شرح زیر عنوان کرد که نرخ خرید مواد در بورس کالا بر اساس قیمت درب کارخانه تولید‌کننده است. بنابراین به نرخ مذکور، هزینه کارمزد خرید کارگزار و هزینه حمل و درخصوص خرید خارجی علاوه بر هزینه‌های مذکور هزینه ترخیص و سود بازرگانی باید مدنظر قرار گیرد. همچنین به دلیل آنکه خرید از طریق بورس کالا نخست به دلیل محدودیت قانونی در خرید مواد اولیه از بورس خارجی امکان‌پذیر نیست. دیگر اینکه خرید کالا به‌طور کامل از بورس کالا (خارجی و داخلی) به‌صورت نقدی است که به‌دلیل مشکلات نقدینگی پیش آمده، همیشه امکان خرید نقدی از بورس کالا وجود ندارد و قیمت بازار معمولا بالاتر از قیمت درج شده در تابلوی بورس کالا است. همچنین در مقطع کنونی نرخ دلار به بیش از 3600 تومان رسیده است. با توجه به رابطه مستقیم قیمت کلیه مواد اولیه مصرفی عنوان شده با نرخ دلار باید نرخ مذکور در پیش‌بینی مدنظر قرار گیرد. در گروه دارویی دیروز شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، طی 6 ماه نخست سال جاری با شناسایی 485 ریال سود به ازای هر سهم، حدود 51 درصد از بودجه برآوردی خود را پوشش داده و با توجه به طرح‌های افزایش تولید و فروش تا پایان سال جاری، سود پیش‌بینی ‌شده این مجموعه محقق خواهد شد.
در گروه انفورماتیک،کارت اعتباری ایران کیش به منظور اصلاح ساختار مالی، خرید دستگاه‌های پذیرنده و در راستای اجرای دستورالعمل اجرایی فعالیت و نظارت بر «ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت الکترونیک» بانک مرکزی درخصوص رعایت حداقل سرمایه، اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی کرده است، بر همین اساس سرمایه «رکیش» از مبلغ 655 میلیارد ریال به مبلغ 1310 میلیارد ريال افزایش خواهد یافت. در گروه غذایی نیز دیروز مدیرعامل مارگارین به درخواست سازمان بورس درباره افزایش ۳۳ درصدی فروش و سود سال مالی آینده توضیحاتی داد تا نماد این شرکت باز شود. سیامک ربیعی، مدیرعامل «غمارگ» با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس خاطر‌نشان کرد با توجه به خرید برخی ماشین آلات جدید و انتقال ماشین‌آلات شرکت از صنعتی بهشهر تولید شرکت در سال آینده افزایش خواهد یافت. در مجموع بازار دیروز بازاری متعادل بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 106میلیارد تومان و در فرابورس به 226میلیارد تومان بالغ شد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۵:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد