قیمت طلا افزایش یافت - اونس 1127 دلار

قیمت طلا افزایش یافت - اونس 1127 دلار
قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از 2 روز کاهش به دنبال ضربه آمارهای اقتصادی چین به بازار اوراق قرضه امروز 2.85 دلار افزایش یافت و 1127.61 دلار فروخته شد.
به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از 2 روز کاهش در معاملات امروز به دنبال ضربه آمارهای اقتصادی چین به بازار اوراق قرضه افزایش یافت.
اما ارزش پلاتین به علت ترس سرمایه‌گذاران در مورد کاهش تقاضا در صنعت خودرو به کمترین رقم در شش سال و نیم اخیر رسید. قیمت این فلز در اثر انتشار اخبار فولکس‌واگن به شدت خسارت دید. این شرکت در تست‌های کاهش آلایندگی تخلف کرده است و پلاتین به عنوان کاتالیزور دیزل استفاده می‌شود.
هر اونس طلا پس از کاهش 1.3 درصدی در 2 روز گذشته 2.85 دلار افزایش یافت و 1127.61 دلار فروخته شد.
به گفته تجار، قیمت طلا به علت افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم در 3 هفته گذشته تحت فشار قرار گرفته بود اما فروش یکجای اوراق قرضه به علت نگرانی در مورد اقتصاد چین بار دیگر موجب حمایت از طلا شد.
پس از اینکه آمارها نشان داد که فعالیت بخش کارخانه‌ها در چین به کمترین رقم در 6 سال و نیم اخیر در ماه سپتامبر رسیده است، بازارهای بورس آسیا در آستانه ثبت بیشترین کاهش یک روزه در یک ماه قرار گرفت.
اما چشم‌انداز طلا همچنان تحت تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا روشن نیست.
ورود سرمایه‌ به گلدتراست بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان قیمت ها را روز چهارشنبه حمایت کرد. ذخایر این صندوق در روز سه شنبه 0.18 درصد افزایش یافت و به 675.80 تن رسید. این نخستین ورود سرمایه‌ به این صندوق طی یک ماه گذشته است.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد